تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802598254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه جمع آوری فاضلاب رودان سامان نیافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شبکه جمع آوری فاضلاب رودان سامان نیافته است رودان- ایرنا- شبکه جمع آوری فاضلاب رودان که از سال 90عملیات اجرایی آن آغاز شده تاکنون سامان نیافته و کمبود اعتبارعامل کندی این طرح زیست محیطی عنوان شده است.


به گزارش ایرنا، مردم که شاهد تکمیل نشده طرح شبکه جمع آوری فاضلاب شهری رودان هستند می گویند:اجرای هرچه زودتر این طرح در بالا بردن سلامت شهروند نقش مستقیم دارد.
اجرا، تکمیل و بهره برداری از سیستم فاضلاب و تصفیه خانه آن یکی از خواسته ها ومطالبات اساسی، اهالی شهر بزرگ و مهاجر پذیر34 هزار و 331 نفری رودان است، پروژه ای که عملیات ساخت و ساز آن بعلت نبود بودجه روند کندی دارد و پیگیری ها برای جذب اعتبار لازم و سرعت بخشی به روند اجرایی آن، راه به جایی نبرده و تلاش ها بی نتیجه مانده است.
اهالی محله معزآباد رودان با اظهار نارضایتی از وضعیت طرح فاضلاب مسکن مهر، وضعیت کنونی را نگران کننده دانستند و افزودند: این پروژه نیمه تمام، سلامت، امنیت و آرامش شهروندان را با خطرات جدی روبرو ساخته است.
این عده یاد آور شدند: این پروژه مهم و حیاتی نیمه تمام، مشکلات بهداشتی و زیست محیطی متعددی را در پی دارد و کارشناسان بهداشت و محیط زیست، بارها در این زمینه هشدار داده اند.
یکی از شهرودان رودان رو باز بودن سپتیک تانک های کنونی، بوی بد و جاری شدن فاضلاب را از مشکلات بزرگ فراروی اهالی منطقه برشمردند و اظهار داشت: رو باز بودن و جوابگو نبودن سپتیک تانک های کنونی، در بیشتر ساعات شبانه روز بویژه شب ها، آرامش را از ساکنان محله سلب کرده است.
موسی صادقی با تاکید بر اینکه سپتیک تانک های کنونی به هیچ وجه جوابگو نیست، افزود: هم اکنون 20 درصد از واحدهای مسکونی پروژه مسکن مهر دارای سکنه هستند و هر روزه افراد بیشتری در منطقه سکونت می یابند، در حالیکه زیر ساخت های فاضلاب به هیچ وجه جوابگو نیست و نارضایتی شهروندان هر روزه دامنه گسترده تری می یابد.
یکی دیگر از شهرودان رودان هم اظهارداشت: بعلت جوابگو نبودن سپتیک تانک ها، مدتی پیش، فاضلاب سر ریز و بصورت روان بر زمین جاری شده بود که با پیگیری مردم، آب و فاضلاب تمام توان و تلاش خود را برای تخلیه فاضلاب در این منطقه بکار بست.
علی داوری افزود: با تخلیه مرتب و مداوم سپتیک تانک ها، مشکل جاری شدن فاضلاب هم اکنون برطرف شده اما بوی بد آن همچنان مایه آزار، اذیت و رنجش خاطر اهالی است.
مسوول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان رودان نیز ˈ با اشاره به اینکه وضعیت کنونی سیستم فاضلاب، بهداشت و سلامت شهروندان را بطور جدی تهدید می کند، بر ضرورت ساماندهی طرح فاضلاب در این شهرستان تاکید کرد.
یوسف دور کیش با بیان اینکه وضعیت کنونی سیستم فاضلاب رودان بسیار نامطلوب و نگران کننده است، سپتیک تانک های ایجاد شده را غیر استاندارد خواند.
وی اظهار کرد: این سپتیک تانک ها به هیچ وجه جوابگو نیستند و چنانچه ظرف مدت 24 ساعت تخلیه نشوند، فاضلاب بصورت روان بر زمین جاری خواهد شد.
دور کیش با اشاره به مشکلات متعدد بهداشتی و زیست محیطی ناشی از جاری شدن فاضلاب بر روی زمین، بیان کرد: جاری شدن فاضلاب موجب تجمع حشرات، جوندگان و بروز و شیوع بیماری های روده ای نظیر اسهال و نوع شدید آن، وبا (التور) می شود.
این مسوول با بیان اینکه با جاری شدن فاضلاب بر روی زمین، آلودگی آب های زیر زمینی دور از انتظار نیست، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه طرح هدایت فاضلاب مسکن مهر رودان در مجاورت باغات کشاورزی قرار دارد، چنانچه سپتیک تانک ها بصورت مداوم و مستمر تخلیه نشود و فاضلاب بر زمین جاری شود، احتمال نفوذ فاضلاب به آب های زیر زمینی و آلودگی چاه های آب کشاورزی منطقه وجود دارد.
دور کیش در پایان اظهار امیدواری کرد: با ساماندهی طرح فاضلاب و تکمیل تصفیه خانه، مشکلات موجود در این بخش برطرف و شاخص های بهداشت و سلامت شهروندان بهبود و ارتقاء یابد.
مدیرآب و فاضلاب شهری رودان در پاسخ به خبرنگار ایرناˈ گفت: براساس بخشنامه ابلاغی، مدیران شهرستانی اجازه انجام هیچگونه مصاحبه ای را ندارند و خبرنگاران برای دریافت پاسخ سئوالات خود باید به مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مراجعه نمایند.
طرح فاضلاب رودان در سال 90 و پروژه تصفیه خانه آن در سال 82 در این شهرستان آغاز شده که بعلت نبود اعتبار و بودجه لازم و کافی، روند اجرایی این دو پروژه، بسیار کند و نامطلوب و نارضایتی گسترده شهروندان را در پی داشته است.
شهرستان رودان در فاصله 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد؛ براساس آمار سال 1390 جمعیت این شهرستان 118 هزار و 547 نفر اعلام شده است.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و هم اکنون 80 درصد از جمعیت این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند.ک/4
7196/668

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن