تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802415793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه‌ها باید با هماهنگی بحران را قبل از وقوع مدیریت کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: فرماندار شهرستان شیراز: دستگاه‌ها باید با هماهنگی بحران را قبل از وقوع مدیریت کنند خبرگزاری پانا: امیری گفت: جزیره‌ای عمل کردن دستگاه های اجرایی در مواقعی که با بحران مواجه شده‌ایم نارضایتی مردم و ناتوانی در مدیریت بحران را به همراه دارد.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۹ خرداد ساعت 12:30



به گزارش روابط عمومی فرمانداری شیراز، مصطفی امیری در کارگروه آموزشی منطقه‌ای مدیریت بحران با تاکید بر ضرورت توجه به روز کردن امکانات در بخش مدیریت بحران اظهار داشت: در حال حاضر برای مدیریت بحران تنها از توان انسانی و فیزیکی بهره برده می‌شود در حالیکه با توجه به تعدد و تنوع بحران‌ها باید ضمن تقویت نیروهای انسانی امکانات ما نیز به روز شود.
فرماندار شیراز افزود: برای مدیریت صحیح بحران باید سطح آگاهی ها افزایش یابد، با استفاده از توان فیزیکی به تنهایی نمی شود بحران را مدیریت کرد.
وی با اشاره به طبقه بندی بحران‌ها در قالب بحران‌های طبیعی، غیرطبیعی و بحران‌های ناگهانی و دراز مدت گفت: بحران در بخش طبیعی سیل و زلزله، در حوادث غیر طبیعی حوادثی که ساخته بشر است، در بحران ناگهانی تصادفات، آتش سوزی و انفجارات و در بحران‌های درازمدت مسائلی همچون درگیری های داخلی، اغتشاشات اجتماعی و جنگ را شامل می‌شود.
امیری با بیان اینکه مدیریت بحران چیزی جز قرار گرفتن در شرایط سخت نیست، گفت: مدیریت بحران مجموعه‌ای از چاره جویی‌ها و تصمیماتی است که در مقابله با بحران انجام می‌شود و هدف آن کاهش روند بحران، کنترل و رفع آن است.
این مقام مسئول ابراز داشت: مدیریت هر کدام از بحران ها در شرایط سخت و غیر عادی با زمان محدود و اطلاعات اندک و ناکافی بسیار دشوار است بنابراین در این راستا باید تمام دستگاه‌ها همکاری کنند تا بحران قبل از وقوع مدیریت شود.
وی با اشاره به ویژگی های بحران ابراز داشت: عموما بحران‌ها غیر قابل پیش بینی، دارای آثار مخرب و همراه با ماهیت و آثاری طولانی هستند.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به هماهنگی و اتحاد دستگاه‌های مختلف در امر مدیریت بحران بیان کرد: جزیره‌ای عمل کردن در مواقعی که با بحران مواجه شده‌ایم نه تنها باعث عدم هماهنگی میان دستگاه‌ها می‌شود بلکه نارضایتی مردم و ناتوانی در مدیریت بحران را به همراه دارد.
فرماندار شهرستان شیراز تصریح کرد: تعامل و همكاری سازمان‌ها و نهاهای عضو ستاد مدیریت بحران برای ارتقای توان آمادگی و مقابله در مواقع حاد، ضروری است.
وی خواستار هم‌افزایی دستگاه‌ها و تقویت امکانات نهادها شد و افزود: همزمان با تقویت توان انسانی و امکاناتی، آگاهی و اطلاعات فردی نیز در راستای مدیریت کاربردی بحران باید مورد توجه باشد.
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان شیراز اضافه کرد: مدیریت بحران قرار گرفتن در شرایط غیرعادی است که روال معمول امور جامعه را تغییر می‌دهد بنابراین مدیر بحران باید با شناخت کافی از تهدیدها ضمن بهره‌گیری از توان تخصصی خود از فرصت‌ها نیز استفاده مفید و موثر داشته باشد.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز همچنین با اشاره به اهمیت آموزش مدیران با مقوله مدیرت بحران گفت: آموزش تمامی مدیران و كسب آمادگی قبل از بحران برای هدایت و مدیریت حادثه و بحران اهمیت زیادی دارد.
نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با اشاره به ضرورت بهره گرفتن از توان مردم در راستای مدیریت بحران ها ادامه داد: کاهش انگیزه مردم برای کمک در مواقع بحران یک تهدید است لذا باید با همکاری سازمان های مردم نهاد از این ظرفیت به عنوان یک فرصت ویژه بهره برد.
وی خواستار آمادگی مدیران دستگاه های اجرایی در مواقع اضطراری و وقوع حوادث ناگهانی شد و خاطرنشان کرد: مدیران باید همواره آماده مواجه با بحران‌ها باشند.
امیری با اشاره به ضرورت همکاری هرچه بیشتر سازمان‌های تخصصی و تلاش مضاعف در خصوص پیشگیری، آمادگی و آموزش همگانی شهروندان گفت: همکاری بیشتر دستگاه‌ها در خصوص ارائه عملکردهای مربوطه در حوزه پیشگیری و کاهش خطرپذیری، طرح دوام و آموزش همگانی اهمیت ویژه ای دارد.
فرماندار شهرستان شیراز در پایان افزود: باید با اقدامات پیشگیرانه و ارتقای هماهنگی و تعامل میان سازمانی از طریق ستاد مدیریت بحران شهرستان در راستای کاهش میزان حوادث و سوانح گام برداشت.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن