تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820405193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزیتا رضایی در گفت‌وگو با فارس: کار برای کودک در جایگاه حقیقی خود قرار ندارد/ مجری باید روی تمام کلماتش فکر کند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آزیتا رضایی در گفت‌وگو با فارس:
کار برای کودک در جایگاه حقیقی خود قرار ندارد/ مجری باید روی تمام کلماتش فکر کند
مجری برنامه‌های کودک معتقد است کارهایی که برای کودکان ساخته می‌شوند، هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند و همچنان کار برای بزرگسالان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

خبرگزاری فارس: کار برای کودک در جایگاه حقیقی خود قرار ندارد/ مجری باید روی تمام کلماتش فکر کند



خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: برنامه تلویزیونی «با ما بیا» مدتی است که از شبکه دو سیما پخش می‌شود و در این برنامه یک زوج جوان اجرای برنامه را بر عهده دارند. «آزیتا رضایی» که بچه‌ها او را با نام « خاله رویا» می‌شناسند؛ در رشته تئاتر درس‌ خوانده و عاشق کار برای کودکان است. او هم اکنون در کنار همسرش مجتبی ظریفیان (عمو مهربان) مشغول به کار است و در ادامه گفت‌وگوی کوتاه ما با این مجری را می‌خوانید: **چطور مجری برنامه شدید؛‌آن هم برنامه‌ای برای کودکان؟ -کارم را از 9 سالگی با بازی در تئاتر روی صحنه تالار وحدت آغاز کردم. چندین نمایش کودک نوشته و کارگردانی کرده‌ام. در سال 75 به بازی در سریال «مهر خوبان» دعوت شدم و نقش اول آن رابازی کردم. پس از آن در فیلم سینمایی «راز مینا» و «محبوبه» بازی کردم. در سریال‌های «حصیر سرد» و «نقطه صفر» هم نقش اول را داشته‌ام. برنامه‌های تلویزیونی «تا جمعه»، «کانون آفتاب»، «موج نو»، «رنگین‌کمان»، «خانه کوچک تابستان شاد»، «رستوران کودکان» و... مجری و بازیگر بوده‌ام و نویسندگی برنامه‌های بسیاری را به عهده داشتم و کارگردان هنری آنها نیز بوده‌ام. الان هم در برنامه زنده «با ما بیا» همراه با عمو مهربان می‌نویسم، کارگردانی هنری و اجرا می‌کنم. مجموعه زنده پویانمایی «جیب جیب» را هم در دست تولید داریم که اگر خدا بخواهد به پخش خواهد رسید. **پس از ابتدا هم به کار برای کودکان علاقه داشتید. -پدرم در تالار وحدت مسئول نور بود و من گاهی با اصرار همراهش می‌رفتم و زیاد تئاتر می‌دیدم. تا این که یک روز که در حال تجسس در طبقات تالار بودم گروهی را دیدم که مشغول تمرین نمایشی هستند. تست دادم و آن‌ها با این که سه ماهی بود تمرین می‌کردند، پس از سه روز تمرین، نقش اول را به من دادند. دیگر تمام کودکی من تئاتر شد و ماندم تا به امروز که خلاصه‌اش را گفتم. **علاقه به کار در رادیو ندارید؟ -این دو هرکدام تخصص جداگانه‌ای را می‌طلبد. در رادیو، صداست که باید تمام مطلب را برساند؛ اما در تصویر شما با کمک حرکات بدن مطلب را می‌رسانید. **با کودکان تعاملتان خوب است؟ -سخت‌ترین کار ما این است که در جامعه ما کار کودک در جایگاه حقیقی خود قرار ندارد. عین قدیم‌ها که بهترین قسمت غذا برای بزرگ‌ترها بود، هنوز هم بیشترین بودجه برای کارهای بزرگسال است و اهمیت زمان کوتاه کودکی در ساخته و پرداخته شدن برای زندگی اجتماعی درک نشده است چه در حیطه تئاتر و چه تلویزیون و یا سینما که البته ما سینمای کودک هم نداریم. لذت‌بخش ترین اتفاق در کار ما به پخش رسیدن کار و دیدن بازخورد خوب آن است. این که ببینی مردم کارت را و خود تو را دوست دارند. بنابراین اگر برنامه‌ای بسازید که نیمه‌کاره بماند یا به هردلیل به پخش نرسد تلخ‌ترین اتفاق است. **تفاوت اجرا برای کودکان با اجرا برای بزرگسالان را در چه نکاتی می‌دانید؟ -مجری و برنامه‌ساز کودک بودن نعمتی است که خداوند نصیبت می‌کند تا رنج ببری و پاک شوی. کودک اعماق وجود تو را می‌بیند؛ پس نمی‌توانی نقش بازی کنی. آینه‌ای است که هر لحظه خودت را در آن می‌بینی. کودکان تو را به خودت بازمی‌گردانند. پس باید بسیار در چنته داشته باشی تا نثارشان کنی.  **زندگی خصوصی شما چه قدر متأثر از کارتان است؟ -همه زندگی ما تحت تأثیر کودکان است .کتاب‌هایی که می‌خریم. بیشتر ارتباطاتی که داریم نمایش‌هایی که می‌بینیم. بهترین اجرا زمانی است که پس از خداحافظی حال خوبی داشته باشیم؛ وقتی همه چیز به خوبی و سادگی جریان داشته باشد و بدترین اجرا وقتی است که به هر دلیلی حق مطلب ادا نشده و زمان برنامه تمام شده باشد. **پیشنهادتان برای کسانی که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند چیست؟ -یکی از بزرگان تئاتر می‌گوید که بازیگر باید 10 سال روی خودش کار کند تا از آموخته‌های قبلش خالی شود و بعد تازه به فنون بازیگری بپردازد. واقعاً در اجرا برای کودکان باید دائم در حال تزکیه نفس باشی وگرنه دائم باید کسی باشی که حقیقتا نیستی. بازی روی صحنه و رو در روی بچه‌هابیش‌ترین کمک را به مجری کودک می‌کند. دانستن روانشناسی کودک کمک می‌کند که در بداهه گفتن‌ها تواناباشی. مجری باید از تبعات جملات خودآگاه باشد. مجری موفق شبیه هیچ کس جزخودش نیست؛ مخاطبش را به خوبی می‌شناسد و به او احترام می‌گذارد. **شما در اجرا برای کودکان به چه فاکتورهایی توجه می‌کنید؟ -نیتی آمیخته با عشق الهی. لباس مناسب با رنگ‌های موثر. کلمات مناسب با بارمعنایی مثبت. و هزار نکته غیرحسن بباید که تاکسی مقبول طبع مردم صاحب‌نظر شود. **اولین اجرای تلویزیونیتان را به خاطر دارید؟ -چیزی به یاد نمی‌آورم، ولی مطمئن هستم که برایم لذت بخش بوده. انتهای پیام/

93/03/03 - 12:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن