تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815248914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم آذربايجان غربي در توليد ناخالص كشور كمتر از نصف سهم جمعيت موجود است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ خرداد ۱۳۹۳ (۱۰:۲۳ق.ظ)
سهم آذربايجان غربي در توليد ناخالص كشور كمتر از نصف سهم جمعيت موجود است معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان غربي اظهار داشت: سهم آذربايجان غربي در توليد ناخالص داخلي كشور است به طوري كه سهم جمعيتي آذربايجان غربي در كشور 4.1 درصد است در حالي كه سهم استان در توليد ناخالص داخلي كشور 2.02 درصد است و اين مسئله يکي از مشکلات اساسي ماست.
به گزارش خبرگزاري موج؛تقي كهوريان در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه با بيان اين مطلب اظهار داشت: بررسي ساختار بخشي ارزش افزوده در استان نشان مي دهد كه سهم كشاورزي 19 درصد، خدمات 47 درصد و صنعت 8 درصد مي باشد كه اين ساختار معيوب است و بايد اصلاح شود.
وي ادامه داد: كشاورزي استان در چشم انداز قادر خواهد بود تا 10 درصد توليد ناخالص داخلي كشور را به عهده بگيرد و بخش صنعت و معدن استان به دليل عدم سرمايه گذاري ها در سال هاي گذشته سهم موثري در ايجاد ارزش افزوده و توليد ثروت ندارد و حتي اشتغال در بخش صنعت استان نيز دچار مشكل است.
معاون برنامه ريزي استاندار گفت: طبق آمار اعلام شده از سوي مركز آمار ايران تعداد جمعيت بيكار استان در سال 91 معادل 117 هزار نفر بود كه در سال جاري به 99 هزار نفر رسيده كه فراهم كردن زمينه اشتغال براي اين افراد نيز كاري سخت و دشوار است.
كهوريان افزود: بر اساس سياست گذاري هاي انجام شده از محل بنگاه هاي اقتصادي كوچك و متوسط قادر خواهيم بود تا سالانه 10 هزار شغل در استان ايجاد كنيم كه نياز است تا براي توسعه صنعتي در استان برنامه ريزي درستي انجام شود.
معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان غربي در ادامه با اشاره به اينكه رتبه استان در توليد ثروت و درآمد در كشور 29 است اظهار كرد: سهم سرانه استان با 40 ميليون ريال در توليد ناخالص داخلي در مقايسه با ميانگين كشور كه 86 ميليون ريال است رقم كمي است كه براي افزايش اين رقم براي رسيدن به ميانه هاي جدول ضرورت دارد در زيرساخت هاي اقتصادي متمركز شويم و براي انجام سرمايه گذاري هاي اقتصادي در بخش هاي صنعت، معدن و فراوري معدني تدبير هاي لازم انديشيده شود.
وي افزود: براي خروج از ركود اقتصادي حاكم در استان بايد سطح شيبداري براي بخش خصوصي و فعالين اقتصادي فراهم كنيم تا رسيدن به اهداف جهادي در حوزه اقتصاد سهل و آسان شود.
كهوريان با اشاره به اينكه امسال براي اولين بار در استان 20 درصد از اعتبارات عمراني به كمك هاي فني و اعتباري اختصاص يافته است خاطر نشان كرد: به دنبال اين هستيم تا با مديريت بخشي از منابع بانكي اجراي طرح هاي سرمايه گذاري اقتصادي در استان را شتاب ببخشيم.
وي اضافه كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده اولويت در اجراي پروژه هاي عمراني استان با پروژه هاي بالاي 80 درصد است كه به رقمي معادل 820 ميليارد ريال نياز دارند كه با پيش بيني هاي لازم امسال 850 ميليارد ريال اعتبار بين فصول و شهرستان ها با اولويت اين پروژه ها توزيع خواهد شد.
وي اظهار كرد: كل اعتبار مورد نياز براي پروژه هاي عمراني نيمه تمام استان 4000 ميليارد ريال است كه تامين اعتبار در حال حاضر از عهده ما خارج است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن