تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819398040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزی آوری 36میلیارد دلاری افق صنعت گردشگری در 1404 است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ارزی آوری 36میلیارد دلاری افق صنعت گردشگری در 1404 است یاسوج - نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ارز آوری 36 میلیارد دلاری یکی از برنامه های مهم صنعت گردشگری درافق 1404 است.


محسن جلال پور عصر چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود: تحقق حدود چهار میلیون نفر اشتغالزایی نیز از سایر افق های پیش بینی این بخش در افق 1404 است.
وی با تاکید بر اینکه در این افق پیش بینی شده ایران به یکی از قطب های مهم گردشگری در جهان تبدیل خواهد شد، افزود: برای تحقق این مهم تعداد ورودی گردشگران بین المللی به ایران نیز باید به حدود 20 میلیون نفر برسد.
عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: همکاری و تعامل بیش از پیش دولت و بخش خصوصی مهمترین راهبرد و از الزامات اساسی برای تحقق این مهم است.
جلال پور یادآور شد: این در حالی است که هم اکنون میزان سرمایه گذاری صنعت گردشگری دربرخی کشورها همچون آمریکا بیش از 120 میلیارد دلار است.
وی کشور جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ ظرفیت های طبیعی ، تاریخی و فرهنگی جزو 10 کشور نخست جهان دانست و افزود: هنوز این صنعت به عنوان یک راهبرد اصلی در اقتصاد ایران جا نیفتاده است.
جلال پورافزود: کم کاری ، برخی سوء مدیریت ها و نداشتن برنامه منسجم و منظم از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردگشری کشور یکی از آفت ها و ضعف های اساسی در رونق نیافتن صنعت گردشگری ایران در سالیان اخیر بوده است.
این مقام اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: صنعت گردشگری باید به عنوان یک راهبرد مشترک اقتصادی برای همه مسوولان و متولیان امور اقتصادی و اجرایی در کشور تبدیل شود.
وی ایجاد مشوق های جدید در امر سرمایه گذاری گردشگری را یاداور شد و تصریح کرد: برخی مشوق ها ، قوانین و سیاست ها در این راستا اگرچه جنبه قانونی و مصوبه ای از سوی دولت و مجلس را داشته اما در مقام عمل با چالش جدی روبرو بوده است.
جلال پور با اشاره به برخی شرایط و ظرفیت های مهم برای رونق صنعت گردشگری در کشور ، گفت: فراهم کردن برخی زیرساخت ها به ویژه در حوزه حمل و نقل و نیز توسعه صنعت هتل داری با نیزاها و استانداردهای روز دنیا امری ضرورتی انکارناپذیر در حوزه شکوفایی این حوزه محسوب می شود.
671/7530
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن