تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819349776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش عالمان دینی در گسترش صلح در افغانستان مورد بررسی قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



طی همایشی در بلخ؛
نقش عالمان دینی در گسترش صلح در افغانستان مورد بررسی قرار گرفت خبرگزاری رسا ـ طی همایشی در بلخ با حضور عالمان دینی و فعالان جامعه مدنی، نقش عالمان دینی در تعمیم و گسترش صلح در افغانستان بررسی شد.



 
به گزارش خبرگزاری رسا، طی همایشی در بلخ با حضور عالمان دینی و فعالان جامعه مدنی، نقش عالمان دینی در تعمیم و گسترش صلح در افغانستان بررسی شد.
 
مولوی غلام جیلانی حنیف، از عالمان دینی بلخ در این همایش با بیان این‌که مردم افغانستان احترام و اعتماد خاصی به علمای دینی دارند، گفت: نقش عالمان دینی در جامعه اسلامی بارز و با اهمیت است.
 
وی افزود: اگر عالمان دینی به‌ صورت متعهد و پایبند عمل کرده و مردم را به‌ سوی تحکیم صلح و ثبات راهنمایی کنند، خوشبختی و صلح در جامعه تأمین خواهد شد.
 
حنیف همچنین با اشاره به دست داشتن کشورهای بیگانه در ناامنی‌های کشور، این جنگ را خطرناک دانسته و وحدت همه جانبه و هماهنگی فراگیر مردم افغانستان را برای رسیدن به امنیت الزامی دانست.
 
این عالم دینی که پروسه تحکیم صلح در کشور را تاکنون ناکام می‌داند از دولت و مسؤولان خواست که برای ایجاد تغییرات جدی در تشکیل شورای عالی صلح و اتخاذ استراتژی ملی و مشخص اقدام کند تا این برنامه با ایجاد تغییر در نظام و حکومت فرو نپاشد.
 
در ادامه نجیب پیکان، یکی از فعالان مدنی در بلخ نقش عالمان دینی در تعمیم صلح و وحدت در کشور را کلیدی خواند و گفت: در جامعه‌ای ارزش محور، عالمان به عنوان راهنمایان مردم حرف اول را می‌زنند.
 
این فعال مدنی اظهار کرد: تأثیرگذاری نقش عالمان دینی مشروط بر عملکرد عادلانه و وجدانی آنان است که متأسفانه در جامعه افغانستان این مسأله کمرنگ است.
 
پیکان افزود: در افغانستان کسانی هستند که از مقام و لباس عالمان دینی سوء استفاده کرده و مخالف مصالح ملی کشور عمل می‌کنند.
 
گفتنی است این نشست از سوی عالمان دینی و برخی نهادهای مدنی در راستای تحکیم صلح و ریشه‌کن کردن اختلافات در شهر بلخ برگزار شد./907/ب102/د



۱۳۹۳/۲/۲۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن