تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818979576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند توسعه پايدار روستاهاي استان مصوب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۹ب.ظ)
با حضور استاندار خراسان رضوي؛ سند توسعه پايدار روستاهاي استان مصوب شد با حضور استاندار خراسان رضوي سند توسعه ي پايدار روستاهاي استان بررسي و تصويب شد.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، علي رضا رشيديان، در جلسه ستاد هماهنگي توسعه پايدار روستايي استان با بيان اينکه طبق ماده ي 194برنامه ي پنجم توسعه ي کشور، هيات دولت آيين‌نامه اجرايي توسعه روستايي را مصوب و مسووليت اجرايي اين آيين نامه را به استانداري ها واگذار کرده است، گفت: در همين راستا ستادي در استان تشکيل شده و تدوين سند فوق از جمله مهمترين اقدامات و نوآوري ها در اين زمينه مي‌باشد.
وي از انتخاب 29 روستا در شهرستان هاي استان به عنوان پايلوت جهت اجراي اين طرح با هدف حرکت به سمت توسعه ي پايدار روستايي خبر داد.
استاندار خراسان رضوي با تاکيد بر پرهيز از اقدامات جزيره اي و نگاه بين بخشي در اين حوزه، اتخاذ رويکرد توسعه ي درون زا و برون نگر جهت توسعه ي همه جانبه و متوازن مناطق روستايي را ضروري دانست.
رشيديان با اشاره به اين که با توسعه ي پايدار روستاها مي توان از مهاجرت به شهرها و گسترش معضل حاشيه نشيني پيشگيري به عمل آورد، اظهار داشت: اين مهم فراتر از مطالعات آکادميک، بلکه به عنوان يک نياز همواره بايد مورد توجه قرارداشته باشد.
وي به نقش روستاها در توسعه ي اقتصادي و جلوگيري از استفاده ي بي رويه از ذخائر انرژي کشور اشاره و تصريح کرد: با بهره گيري از امکانات روستاها مي توان منافع بلندمدتي را براي روستائيان جهت ايفاي نقش محوري در توليد منابع کشاورزي و دامداري فراهم نمود.
استاندار خراسان رضوي توسعه ي تکنولوژي هاي نوين در روستاها را ضروري دانست و گفت: استفاده از ظرفيت جوانان تحصيل کرده و نخبه ي روستايي و همچنين آموزش دهياران زمينه ي ارتقاي فرهنگي روستاها را ايجاد مي کند.
رشيديان خواستار تهيه ي سند توسعه ي روستايي در روستاهاي بالاي 50 خانوار منطبق باطرح هاي موجود شد و گفت: در تدوين اين اسناد نگاه ما نبايد صرفا معطوف به رساندن خدمات زيربنايي به آن ها باشد بلکه بايد براي استفاده از ظرفيت هاي موجود تلاش وبرنامه ريزي شود.
وي توجه به برنامه هاي فرهنگي، اجتماعي و ايجاد روحيه ي نشاط در بين مردم روستاها را از ديگر وظايف نهادهاي اجرايي دانست و اظهار داشت: بهره گيري از ظرفيت هاي روستاهاي هدف گردشگري نيز از موضوعات نيازمند توجه ويژه مي باشد.
رشيديان ابراز اميدواري کرد: طرح توسعه ي پايدار به عنوان نياز اصلي روستاها در راستاي توسعه ي استان، اجرايي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن