تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818948144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه های پایدار برای توسعه پایدار استان اردبیل


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل مطرح کرد: برنامه های پایدار برای توسعه پایدار استان اردبیل اردبیل - ایرنا - معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل می گوید: برای ایجاد توسعه پایدار در استان اردبیل تلاش می شود که برنامه و سندی پایدار و دراز مدت تدوین و اجرایی شود.


محمدباقر بهشتی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران ایرنا افزود: در سال های گذشته هر مدیری در رابطه با توسعه استان بر اساس سلایق و جزیره ای عمل کرده و این امر باعث شده که تا کنون مسیر حرکتی مشخص و برنامه ریزی شده برای رشد و توسعه پایدار استان نداشته باشیم.
وی تاکید کرد که دولت تدبیر و امید تلاش می کند که برنامه ای جامع و سندی دراز مدت به عنوان نقشه راه توسعه پایدار استان تدوین کند تا دیگر مدیران نیز در آینده همین راه را ادامه دهند.
او اضافه کرد: مشکل اساسی استان اردبیل برنامه علمی برای توسعه نیست بلکه در فکر و فرهنگ توسعه ای است؛ در زمینه توسعه اشکال ما نبود نیروهایی است که خوب فکر و عمل کند.
بهشتی اظهار کرد: تفکر و رفتار باید در کنارهم درست باشد که این کاری بلند مدت است و نمی شود در زمان کوتاه این مسایل را تغییر داد؛ تفکر و فرهنگ توسعه برای نهادینه شدن نیاز به زمان دارد که در کوتاه مدت به صورت کامل میسر نمی شود اما هر وقتی مثمر ثمر شود، موجب خرسندی است.
به گفته وی، تغییر توسعه نیست بلکه تبدیل به احسن توسعه است، برای توسعه باید نخست توانایی های خود را بشناسیم، اگرمدیران و کارشناسان ما ˈتوسعه چیˈ نباشند، نمی توانند در مسیر توسعه استان اثرگذار باشند.
او همچنین اضافه کرد: یک فرد، حزب، گروه و جناح نمی تواند باعث توسعه شود، توسعه امری جمعی است که با عزم ملی و بسیج همگانی ممکن می شود.

کانون های توسعه در شهرستان ها ایجاد می شود
.................................................................
معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل گفت: برای استفاده از تجارب موجود در زمینه توسعه و برداشتن گام های اساسی در این زمینه، ایجاد کانون های توسعه در شهرستان ها را به جد دنبال می کنیم.
وی بیان کرد: تمام تلاش ما این است که همه مفهوم توسعه را به خوبی درک کرده و خود مبلغ توسعه باشند و از این رو طی سال جاری در همه شهرستان ها کانون های توسعه تعریف شده تا تمام افرادی که نظر، طرح و ایده ای در مورد توسعه منطقه خود دارند، مطرح کنند.
به گفته او، این کانون ها قرار است با هسته اصلی توسعه که در معاونت برنامه ریزی استانداری و متشکل از مدیران کل و کارشناسان این حوزه مستقر می باشد در اتباط بوده و ایده ها و نیازهای توسعه ای شهرستان ها را برای جمع بندی و برنامه ریزی کلی ارایه کنند.
بهشتی اضافه کرد: قصد داریم فرهنگ توسعه همگانی با توزیع شهرستانی صورت گیرد تا ماندگار شده و با تغییر مدیران راه تغییر نکند.
وی بیان کرد: در پایگاه اطلاع رسانی استانداری نیز فرم های ثبت نام نیروهای توسعه درج شده تا نیروهای متخصص از این طریق شناسایی و از ایده و فکر آنها استفاده شود.

جذب سرمایه در استان با ایجاد بسترهای لازم محقق می شود
.................................................................................
معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل با بیان اینکه جذب سرمایه در استان مهمترین استراتژی و هدف مجموعه استانداری اردبیل می باشد، بیان کرد: برای ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به استان، نیازمند ایجاد بسترهای لازم است.
بهشتی ادامه داد: سرمایه نیازمند آرامش و امنیت یا به زبان تخصصی بهبود مستمر فضای کسب و کار است و اگر از سرمایه گذار خارجی بخواهیم استفاده کنیم، باید به شاخص های مختلف توجه کنیم.
وی با بیان اینکه در جذب سرمایه داخلی و خارجی توانایی مطلوبی در استان مشاهده نمی شود، گفت: بهبود این وضعیت با ایجاد بستر امن فراهم می شود، ضمن اینکه ضروری است که حمایت های لازم دستگاه های مختلف از سرمایه گذاران در استان تقویت شود.
او در ادامه اظهار کرد: باید این مساله در استان نهادینه شود تا دستگاهی که جواز تاسیس واحد صنعتی و تولیدی را می دهد، خود نیز در زمینه تامین زیرساخت های مورد نیاز مانند زمین، برق، آب و دیگر زیرساخت های اولیه برای سرمایه گذاران اقدام کنند.
به گفته وی، سرمایه گذار نباید دغدغه مسایل ریز و ابتدایی را داشته باشد بلکه باید زمینه سرمایه گذاری آماده باشد و کارها به سرعت پیش برود.
وی تاکید کرد که دولت از سرمایه گذار واقعی که پول و تخصص لازم را برای ایجاد و راه اندازی واحد تولیدی و خدماتی دارد و طرح توجیهی فنی و مالی را تهیه کند، حمایت صورت می گیرد.

کشاورزی و گردشگری استان نیازمند خانه تکانی اساسی
.................................................................................
محمد باقر بهشتی با اشاره به اینکه کشاورزی و گردشگری دو محور مهم اقتصادی استان اردبیل هستند، گفت: این دو محور هم اکنون مانند بیمار در حال احتضار بوده و نیازمند رسیدگی فوری می باشند.
به گفته وی، سیستم حاکم در کشاورزی استان نه تنها توسعه محور نیست که خود در حال از بین بردن ابزارهای حیاتی خویش از جمله آب و خاک می باشد.
وی تصریح کرد: کاشت، داشت و برداشت در استان اردبیل هم اکنون غیرعلمی و غیراقتصادی است و باید تغییر نگرش اساسی در آن به وجود آید چرا که تداوم وضعیت کنونی، کشاورزی استان را در آینده نه چندان دور به بن بست می کشاند.
او به وابستگی نسبی کشاورزی استان به کشت محصول سیب زمینی گفت: برای کشت یک کیلو سیب زمینی 12 برابر یک کیلو گندم آب مورد نیاز است.
وی اضافه کرد: یا باید کشت سیب زمینی و دیگر محصولات نیازمند آب زیاد در استان متوقف شود و یا اینکه از شیوه های کشت نوین که نیازمند آب کمتری هستند، استفاده گردد.
بهشتی افزود: این همه دانش آموخته و دانشجوی رشته کشاورزی داریم که باید از ظرفیت آنها به خوبی بهره برداری کنیم و روش های علمی و حرفه ای برای تولید محصولات کشاورزی پیدا کنیم؛ نه تنها در بخش کشاورزی که در دیگر بخش ها نیز باید با دانشگاه ها تفاهم نامه ای امضا کرده و از ظرفیت علمی و نیروی انسانی مستعد دانشگاه ها استاده کرد.
معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل همچنین با اشاره به استفاده نامطلوب از ظرفیت های غنی استان اردبیل در زمینه گردشگری، گفت: گردشگری تنها به گشت و گذار و برپایی چادر محدود نیست و تا زمانی که گردشگر اقامت در استان نداشته باشد، هیچ فایده ای ندارد.
به گفته او گردشگران چادری در توسعه استان تحول ساز نیستند، این گردشگران تنها هزینه های اضافی از جمله هزینه های زیست محیطی ایجاد می کند. بهشتی گفت: در استان اردبیل ظرفیت های بسیار غنی گردشگری از جمله کوه سبلان و آب های گرم معدنی در کنار دیگر جاذبه های طبیعی و تاریخی وجود دارد که در صورت برنامه ریزی می توان سیل گردشگران را به منطقه سرازیر کرد.

مناطق آزاد و تجاری ابزارهای سریع برای توسعه استان اردبیل
...................................................................................
بهشتی با بیان اینکه در افق برنامه توسعه کشور گسترش مناطق آزاد - تجاری پیش بینی شده، بیان کرد: باید از این ظرفیت در سرعت بخشی به رشد اقتصاد استان استفاده بهینه صورت گیرد.
وی اظهار کرد: دولت نگاه مثبتی در زمینه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دارد و با توجه به ظرفیت استان اردبیل از جمله داشتن مرز طولانی و نیز مناطق گردشگری مستعد می توان به ایجاد این فرصت ها در استان اقدام کرد.
معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل گفت: امتداد منطقه آزاد تجاری ارس تا شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان، ایجاد منطقه گردشگری در سرعین، ایجاد منطقه آزاد سبلان در مشگین شهر و فعال کردن منطقه ویژه اقتصادی نمین از اولویت های اقتصادی استان اردبیل می باشد.
وی با اشاره به دیدار اخیر استاندار اردبیل با اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و تجاری کشور، از استقبال دولت برای ایجاد مناطق آزاد و ویژه گردشگری و تجاری در استان اردبیل و به خصوص دامنه های کوه سبلان خبر داد.
8123
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن