تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819378141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود خواب بروز حملات صرع را تشدید می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کمبود خواب بروز حملات صرع را تشدید می‌کند
کد خبر: ۴۰۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹ - 18 May 2014


یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه از هر 30 نفر جمعیت در دنیا یک نفر به بیماری صرع مبتلا است، گفت: مبتلایان باید از مصرف غذاهای شیرین، مواد قندی، برنج و مواد نشاسته‌ای اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر داوود آذرنگی با اشاره به اینکه صرع از هر سنی شروع می‌شود، گفت: 70 درصد از بیماران با دارو قابل کنترل و 30 درصد غیرقابل کنترل با دارو هستند که فقط 10 درصد از این بیماران با جراحی قابل درمان هستند.

وی با اشاره به 20 درصد از صرع‌های مقاومی که به جراحی و دارو جواب نمی‌دهند، گفت: در این بیماران درمان جدید نورومودالیشین در حال بررسی است که یک نوع درمان تنظیم فعالیت سلول‌های مغز است.

این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اینکه تشنج در اثر اختلالات الکتریکی در سلول‌های مغزی به وجود می آید، افزود: تشنج با صرع متفاوت است و اگر فردی یک بار تشنج داشته باشد به معنی صرع نیست و بیماری صرع اغلب بیشتر از یک حمله دارد.

آذرنگی با بیان اینکه علت تشنج‌های صرعی وجود اختلال در مغز به دنبال آسیب‌های مغزی است، گفت: این اختلال در اثر عوارضی مانند ضربه های مغزی، تصادفات، سکته‌های مغزی، عفونت‌ها و تومورهای مغزی بروز می‌کند.

وی افزود: در صرع ثانویه که فرد فقط یک نوبت تشنج دارد به دنبال پایین افتادن قند خون، هیجانات، استرس، بی خوابی، مصرف بعضی از مواد تشنج زا و حتی تب اتفاق می‌افتد. در برخی موارد نیز علت صرع ارثی است ولی 90 علت بیماری صرع ناشناخته است.

آذرنگی خاطرنشان کرد: راه‌های تشخیص بیماری صرع گرفتن شرح حال بیمار در زمان تشنج و آزمایش خون است که نشان دهنده قند خون پایین، کاهش میزان کلسیم خون و اختلال هورمونی است.

وی گفت: آزمایش نوار مغزی نشان دهنده اختلالات مغزی است که با انجام MRI و سی تی اسکن عامل محرک تشنج را نشان می‌دهد.

برطرف کردن عامل بیماری اولین گام درمانی صرع است

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه برای درمان صرع ابتدا باید علت بیماری رفع شود، خاطرنشان کرد: در 90 درصد مبتلایان بدون علت، دارویی تجویز می‌شود که مانع بروز اختلال الکتریکی است.

وی تصریح کرد: نوع دارو با توجه به نوع تشنج و سن بیمار برای فرد تجویز می‌شود و در دوران حاملگی مصرف بعضی از داروها ممنوع است.

آذرنگی با بیان اینکه فرکانس تشنج در افراد مختلف متغیر است و در بعضی موارد ممکن است تشنج سالی یک بار یا در روز چند بار رخ دهد، افزود: بعد از تشنج ممکن است بیمار احساس خستگی، سر درد شدید، ضعف در دست و پاها، اختلال بینایی و تکلم داشته باشد.

وی یادآور شد: داروها ممکن است به دلیل مصرف طولانی مدت و شیمیایی بودن عوارض کبدی، کلیوی، پوکی استخوان‌ها، عفونت‌های دهان، دندان و لثه، حساسیت‌های پوستی و خارش را به همراه داشته باشد.

این متخصص مغز و اعصاب غذاهای شیرین، مواد قندی، برنج و مواد نشاسته‌ای را از مواد غذایی عنوان کرد که مبتلایان به صرع باید از مصرف آنها پرهیز کنند و گفت: مصرف مرتب و به موقع غذا و دارو برای بیمار از ملزومات است.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی موارد افراد باید تا پایان عمر مصرف دارو را ادامه دهند اما اگر نوار مغزی بیمار طبیعی باشد و 2 تا 3 سال هیچ نوع حمله‌ای رخ ندهد بیمار می‌تواند با تشخیص پزشک مصرف دارو را به تدریج کم و قطع کند.

وی در پایان اظهار کرد: مهم ترین عامل محرک بیماری صرع خواب است. بیماران باید به موقع به خواب رفته و حداقل 8 ساعت خواب داشته باشند











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن