تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812773669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش عشایر ایلام در تولید نادیده گرفته می شود/ مشکلات عشایر استان در بی توجهی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام
نقش عشایر ایلام در تولید نادیده گرفته می شود/ مشکلات عشایر استان در بی توجهی
ایلام – خبرگزاری مهر: جامعه عشایر ایلام به رغم تولیدات فراوان در استان دارای مشکلات فروانی هستند که نادیده گرفتن نقش مهم این قشر، باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای آنها نیز شده است.



به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام از دیرباز تا کنون جایگاه مردمی از جنس عشایر غیور بوده است و عشایر استان نقش مهمی در جنگ تحمیلی و دیگر عرصه ها داشته اند. عشایر استان ایلام با جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر در مناطف مختلف استان حضوری فعال دارند و نقشهای مهمی در بخشهای استان ایفا می کنند. در زندگی امروزی که  فرهنگ مصرف به سمت غذاهای سرح کردنی بیشتر رفته، عشایر استان ایلام با تولید فرآوده های طبیعی دامی نقش مهمی در تولید ایفا می کنند. شیر، ماست، دوغ، گوشت قرمز، پشم و.. از جمله مهمترین فرآورده های دامی عشایر ایلام هستند که سالانه روانه بازار می شوند و علاوه بر تامین نیاز استان به خارج از استان نیز صادر می شوند. اما این همه ماجرا نیست چرا که عشایر استان برای فروش محصولات خود با مشکلات فراوانی مواجه هستند که در این بین دلالان با قیمت بسیار پایینی فرآورده های دامی عشایر ار خریداری کرده و با قیمتهای بالا در شهرهای مختلف به فروش می رسانند. همچنین عشایر استان ایلام که در حال 70 درصد گوشت قرمز توسط آنها تولید می شود، در چرخه تولید، نقش آنها به کلی فراموش می شود و در بحث ایجاد امکانات مختلف به فراموشی سپرده می شوند. مشکلات در زمینه آب آشامیدنی، راه های ارتباطی، امکانات اسکان، بهداشت و درمان، تحصیل، بیمه و...در جامعه عشایری باعث شده که عشایر برای تولیدات بیشتر با مشکلاتی مواجه باشند.

در حالی که عشایر این همه نقش مهم در تولیدات جامعه دارند باید امکانات و زیرساختهای لازم برای آنها فراهم شود تا زمینه تولیدات بیشتر و انگیزه بالا فراهم شود. ارزش محصولات دامی عشایر ایلام سالانه 280 میلیارد تومان است اکبر رضایی کارشناس سائل اقتصادی در استان ایلام در گفتگو با خبنرگار مهر اظهار داشت: عشایر استان ایلام نبض اکثر تولیدات فرآوده ها دامی هستند که به خوبی توسط مسئولان حمایت نمی شوند. وی بیان داشت: در استان ایلام جامعه عشایر در عرصه تولید روغن حیوانی بی نظیر هستند ولی این روغن محلی توسط دلالان با قیمتهای بسیار پایینی خریداری می شود. وی افزود: مسئولان باید شرایط لازم برای تولیدات بیشتر و همچنین فروش محصولات عشایر را فراهم کنند. رضایی تصریح کرد: طبق گفته خود مسئولان هم اکنون ارزش محصولات و فرآوده های دامی عشایر استان ایلام سالانه 280 میلیارد تومان است. وی ادامه داد: عشایر استان ایلام این ظرفیت و پتانسیل را دارند که با حمایتهای مسئولان زمینه تولیدات بیشتر را برای جامعه فراهم کنند. عشایر ایلام سالانه هشت تن گوشت قرمز تولید می کنند علی سلیمی مدیر کل امور عشایری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عشایر استان ایلام نقش مهمی در تولید فرآوده های دامی دارند. وی ادامه داد: هم اکنون سالانه هفت هزار و 900 تن گوشت قرمز توسط عشایر به طور سالانه تولید می شود که معادل 70 درصد کل تولید گوشت قرمز در استان ایلام است. این مسئول بیان داشت: از دیگر تولیدات عشایر استان ایلام می توان به 25 هزار تن شیر، 466 تن روغن حیوانی، یک هزار و 600 تن پشم و مو و 157 هزار مورد صنایع دستی اشاره کرد. وی بیان داشت: عشایر استان ایلام هم اکنون با مشکلاتی روبرو هستند که رفع آنها در دستور کار امور عشایری استان قرار دارد. سلیمی بیان داشت: یکی از مهمترین نیازهای عشایر استان ایلام ایجاد صنایع تبدیلی در استان ایلام به منظور استفاده حداکثری از تولیدات عشایر است. وی عنوان کرد: برنامه های مختلف دیگری برای روند تولیدات بیشتر در بین جامعه عشایر توسط امور عشایری در سال جاری پیگیری و اجرایی می شود. این مسئول تصریح کرد: ارائه خدمات مختلف به عشایر نیز هم اکنون انجام می شود و در سال جدید سعی داریم این خدمات بیشتر و مداوم باشند.


۱۳۹۳/۲/۲۸ - ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن