تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821021172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعیت 5 درصدی که 20 درصد تولید دارد/ پیگیری رفع مشکل آب عشایر کوهدشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان غضنفری مطرح کرد:
جمعیت 5 درصدی که 20 درصد تولید دارد/ پیگیری رفع مشکل آب عشایر کوهدشت
کوهدشت - خبرگزاری مهر‌: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به اینکه جمعیت 5 درصدی عشایر کوهدشت، 20 درصد تولیدات کشاورزی و دامی این شهرستان را در اختیار دارد از احداث دو ایستگاه پمپاژ آب برای عشایر خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد غضنفری شامگاه یک شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر شهرستان کوهدشت با بیان اینکه عشایر دو درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند، گفت: همین جمعیت کم 25 درصد نیازهای غذایی کشور را تامین می کنند. غضنفری ادامه داد‌: عشایر تنها پنج درصد از جمعیت شهرستان کوهدشت را تشکیل می دهند و با این وجود 20 درصد از نیاز غذایی این شهرستان را تامین می کنند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان بیان داشت: تولیدات زراعی و دامی مجموعه عشایری شهرستان نیز بالغ بر 10 هزار تن است که نیازمند سرمایه گذاری دراین زمینه هستیم. وی تصریح کرد: براساس ماده 5 ساماندهی عشایر همه دستگاه های اجرایی موظف شده اند در حوزه برنامه های ذاتی و وظایفی که در اختیار دارند نیازهای مناطق عشایری را ببینند و بودجه سنواتی برنامه های خود را در این حوزه تنظیم کنند. غضنفری اظهار داشت: احداث دو ایستگاه پمپاژ آب عشایری در کوهدشت توسط امورعشایر در دست پیگیری است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: پمپاژ آب "چم آستان" که اواخر سال 92 از سوی استاندار لرستان مبلغ 300 میلیون تومان برای تجهیز این ایستگاه اختصاص یافت که امیدواریم دراعتبارات امسال دیده شود. وی بیان داشت: ما هم در راستای سیستم آبیاری تحت فشار این منطقه که چیزی در حدود  170 هکتار است اعتباراتی در نظر گرفته ایم که امسال یک میلیارد تومان به این موضوع اختصاص خواهیم داد. غضنفری همچنین به ایستگاه پمپاژ آب منطقه عشایری "وره زرد" اشاره کرد و بیان داشت: برای شبکه های آبیاری این منطقه دو میلیارد و 400 میلیون تومان برآورد شده که قرار است ازمحل منابع ملی تامین شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان این که عشایر چه از نظر معیشت و چه امکانات رفاهی در وضعیت مناسبی به سر نمی برند، یادآور شد: علاوه بر ایجاد ایستگاه های پمپاژ که جزء نیازهای بدیهی آنهاست باید نیازهای دامی و علوفه ای عشایر استان نیز تامین شود.


۱۳۹۳/۲/۱۵ - ۱۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن