تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813009409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماران کلیوی آبدانان رو در روی انجمن بیماران کلیوی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیماران کلیوی آبدانان رو در روی انجمن بیماران کلیوی ایلام- ایرنا- بیماران کلیوی شهرستان آبدانان در شرق استان ایلام این روزها با مشکلات متعدد و مختلفی دست و پنجه نرم می کنند.


به گزارش ایرنا، اکنون 24 بیمار کلیوی در شهرستان آبدانان وجود دارد که همه آنان با مسائل و مشکلات ریز و درشت درمانی، بهداشتی، زندگی و اجتماعی مواجه هستند.
هشت نفر از این بیماران که بیشتر آنان مرد هستند تاکنون موفق به عمل پیوند شده اند و 16 نفر دیگر همچنان با استفاده از دستگاه زجر دهنده دیالیز به زندگی سخت خود ادامه می دهند.
غلظت بالا، ناخالصی زیاد و املاح خطرناک موجود در آب آشامیدنی شهرستان آبدانان باعث شده که شماری از مردم این منطقه به درد و نارسایی مزمن کلیه مبتلا شوند.
نگارنده خود به یاد دارد که چهار سال پیش که انجمن حمایت از بیماران کلیوی در این شهرستان آغاز به کارکرد، تعداد بیماران کلیوی 12 نفر بود که شوربختانه اکنون آمار آنان به دو برابر یعنی 24 نفر رسیده است.
برای رسیدگی به امور مختلف این بیماران در هر شهرستان، انجمنی متشکل از افراد خیر و متنفذ تشکیل می شود که با راه اندازی درمانگاه های خیریه نیازهای دارویی و درمانی آنان را رفع و تامین می کند.
به گفته بیماران کلیوی آبدانان، این انجمن به نام و برای حل مشکلات بیماران راه اندازی شده اما از ارائه خدمت به آنان سرباز می زند.
ˈفخرالدین غلامیˈ از بیماران پیوندی آبدانان گفت: درمانگاه شفا این شهرستان پنج سال پیش از سوی انجمن حمایت از بیماران کلیوی دایر و راه اندازی شد تا ضمن تامین نیازهای درمانی بیماران به رفع نیازهای مادی و اشتغال آنان در همان درمانگاه نیز اقدام کند که این چنین نشد.
وی افزود: با هماهنگی مسوولان شهرستان و تلاش دسته جمعی بیماران کلیوی، به منظور رفع مشکلات زندگی و اشتغال خویش، متولی و مسوولان انجمن همراه با درمانگاه مربوطه از مدیریت و هیات مدیره قبلی سلب اختیار و به مدیریت جدید واگذار شد به امید آن که این درمانگاه توسط خود بیماران کلیوی اداره شود، اما در کمال تاسف، مدیر جدید درمانگاه به گفته ها و وعده های خود عمل نکرد و تعدادی از نزدیکان خود را در آن مرکز به کار گمارد.
ˈروح الله اسدپورˈ یکی دیگر از بیماران پیوند کلیه آبدانانی می گوید: همه بیماران کلیوی دارای زن و بچه و با مشکلات زیاد مالی رو به رو هستند.
وی افزود: هر بیمار کلیوی در ماه باید مبالغ هنگفتی را برای تامین داروهای مصرفی خود بپردازد که پرداخت این رقم برای آنان امکان پذیر نیست.
این بیمار کلیوی ادامه داد: در همه جای کشور درمانگاه های خیریه به وسیله خود بیماران کلیوی اداره می شود تا ضمن ایجاد اشتغال و رفع کسالت از این بیماران، ماهانه نیز مبلغی به عنوان کمک هزینه درمانی و زندگانی نصیب آنان شود، اما در این شهرستان، مدیر درمانگاه از این کار خودداری کرده و افراد مورد نظر خویش را به کار گر فته است.
ˈکیومرث محمد رحیمیˈ دیگر بیمار پیوند کلیوی آبدانان گفت: وقتی که انجمن و درمانگاه خیریه به نام و برای بیماران کلیوی ره اندازی شده است و ما نیز از توان کاری و مدارک و شرایط مورد نیاز علمی و تحصیلی برای کار در این درمانگا برخورداریم، چرا از به کارگیری ما خودداری و افراد وابسته به مدیران این مراکز اجتماعی بدون هیچ دلیل قانع کننده ای در آن به کارگیری شوند؟
وی ادامه داد: هیچ کدام از ادارات دولتی و یا مراکز و کارگاه های خصوصی حاضر نیستند از بیماران کلیوی به عنوان کارمند استفاده نمایند و تنها جایی که ما می توانیم در آن جا به کار مشغول شویم، همان درمانگاه خیریه ای است که به نام ما دایر و فعال شده است، اما با کمال شگفتی، مدیر این درمانگاه از اجرای این اقدام منطقی سرباز می زند.
وی اضافه کرد: تاکنون برای دست یابی به این حق مسلم و قانونی خود، به همه متولیان و مسوولان شهرستان آبدانان شکایت کرده ایم، اما تا به حال هیچ نتیجه ای عاید ما نشده است.
مدیر درمانگاه خیریه شفا آبدانان نیز در این زمینه گفت: طبق قانون ما وظیفه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران را به عهده داریم نه مسوولیت ایجاد اشتغال برای آنان.
ˈمحمدکریم مهریˈ اظهار کرد: این درمانگاه، ضمن ارائه خدمات رایگان به همه بیماران کلیوی شهرستان در حد توان ماهانه مبلغی بین 500 تا 700 هزار ریال نیز به عنوان کمک هزینه نقدی به این بیماران پرداخت می کند.
وی اضافه کرد: کسی که به عنوان کارمند در اداره ای مشغول به کار می شود، باید آمادگی لازم داشته باشد که به طور تمام وقت از بیماران و یا مراجعه کنندگان به آن مرکز پذیرایی و خدمت کند.
مهری افزود: بیماران کلیوی با توجه به وضعیت نامناسب جسمی و محدودیت های ناشی از مشکلات کلیه نمی توانند امور اداری در فضاهای درمانی و مشاغل خدماتی در محیط های غیر بهداشتی را به درستی انجام دهند.
مدیر درمانگاه خیریه شفا آبدانان تاکید کرد: ما به تعدادی از این بیماران گفته ایم که چنانچه مایلند، افراد درجه یک خانواده خود را که دارای شرایط مناسب هستند برای خدمت در مراکز متعلق به انجمن حمایت از بیماران کلیوی و درمانگاه شفا معرفی کنند.
ˈحسن رضازادهˈ دیگر بیمار کلیوی شهرستان آبدانان گفت: هدف اصلی از راه اندازی درمانگاه خیریه در مناطق مختلف کشور، ارائه خدمات به بیماران کلیوی و تامین نیازهای آنان است.
وی افزود: اگر مدیران درمانگاه خیریه آبدانان با اشتغال بیماران در این درمانگاه موافقت کنند، بخش زیادی از مشکلات مالی ما رفع و زمینه افزایش شادابی و تقویت روحیه بیماران کلیوی و خانواده های آنان هم مهیا می شود.
وی اظهار امیدواری کرد که مسوولان مربوطه از کانال های مختلف به رفع مشکل این بیماران و نجات خانواه های آنان از سختی و دردسرهای شبانه روزی اقدام لازم انجام دهند.
شهرستان سخت گذر آبدانان در خاور استان ایلام قرار دارد.
شهر آبدانان مرکز این شهرستان 55 هزار نفری در فاصله 164 کیلومتری ایلام واقع است. ک/4
7174/565
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن