تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818910340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه زاهدان: ایرانیان پیش از اسلام نیز از فرهنگی ارزشمند برخوردار بودند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه زاهدان: ایرانیان پیش از اسلام نیز از فرهنگی ارزشمند برخوردار بودند زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ایرانیان پیش از اسلام نیز با رعایت ˈگفتارنیک، کردار نیک و پندار نیکˈ از فرهنگ غنی و ارزشمندی برخوردار بودند بطوری که شهید مطهری در کتاب حجاب فرموده است حجاب قبل از آنکه اسلامی باشد ایرانی است.


آیت الله ˈعباسعلی سلیمانیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان افزود: فرهنگ ایرانیان وقتی با فرهنگ اسلامی در آمیخت فرهنگی کامل و بی نیاز از بیگانه شد اما برخی افراد خودباخته در این اندیشه هستند که فرهنگ غرب از فرهنگ اسلامی برتر است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب وقتی سکان نظام را در دست گرفتند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را مورد تاکید قرار دادند و نظرشان نیز این بود که زمینه آسیب پذیری ما در عرصه فرهنگ کم نیست.
وی گفت: وقتی معظم له مساله تهاجم نرم فرهنگی دشمنان را به مردم و مسوولان گوشزد کردند سه جریان در مملکت شکل گرفت، نخست اینکه طرح بحث فرهنگی را یک دستاویز برای انزوای روشنفکران معتقد به برتری فرهنگ غرب قرار دادند زیرا بعضیها بر این باورند که فرهنگ غرب از فرهنگ اسلامی برتر است.
آیت الله سلیمانی افزود: جریان دوم گفتند اصلا تهاجم فرهنگی در کار نیست و طرح این مساله خیالپردازی و توهم است و علتش هم این بود که هنوز صدای آهنگ تهاجم فرهنگی به گوششان نرسیده بود.
امام جمعه زاهدان افزود: گروه سوم تهاجم فرهنگی را تنها در قالب مسائل ضداخلاقی تصور کردند در حالی که فرهنگ معنی عام دارد و دشمن از راههای مختلف هجمه و شبیخون خود آغاز کرده است.
وی همچنین با اشاره به دیدار نخست وزیر پاکستان با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امروز دشمن تلاش می کند بین ایران و پاکستان جدایی بوجود آورد همانگونه که تلاش می کند در سیستان و بلوچستان بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازد.
او گفت: دشمن امروز کلمه تبعیض را در میان برخی اهل سنت استان ترویج داده در حالی که اگر گذشته و حال را مورد بررسی قرار دهیم به خوبی روشن می شود که پس از پیروزی انقلاب در این منطقه چه تحولاتی ایجاد شده است.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در زمان تبعید به ایرانشهر تنها دو یا چهار نفر لیسانس در این شهرستان وجود داشت در حالی که اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شمار افراد تحصیل کرده، دکترا، مهندس، فوق لیسانس و رشد سوادآموزی بسیار قابل توجه است.ک/2
653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن