تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812181773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه موقت تهران: امروز حرکت فرهنگی و علمی یک تکلیف است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه موقت تهران: امروز حرکت فرهنگی و علمی یک تکلیف است مشهد - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: امروز حرکت فرهنگی و علمی یک وظیفه و تکلیف است که تاریخ هم ما را بدان سو می برد.


به گزارش ایرنا ، آیت الله محمد امامی کاشانی روز پنجشنبه در آیین نکوداشت آیت الله حاج شیخ غلامرضا دهشت اسوه مجاهدت در تعلیم و تبلیغ در مشهد، افزود: عصری که ما در آن زندگی می کنیم مملو از حرکت های فرهنگی است که همچنان هم رو به ازدیاد است.
وی اظهار داشت: مکتب ها، مرام ها، ادیان مختلف و ادیان بشری چون بودایی، مکاتب مادی، سرمایه داری و حرکت هایی که امروز در گوشه و کنار دنیا با هر شکل و عنوان رخ می دهد هر روز بیشتر می شود و هر کدام هم معتقدند دنیا را می توان با این مکاتب اداره کرد.
وی بیان کرد: در این میان حرکت فرهنگی، الهی که وجود اقدس امام زمان (عج) نهایت و پایان است بر اساس روایات و احادیث پیش می رود و در اوج قرار می گیرد و همه ˈایسم هاˈ و مکاتب دیگر محو می شوند.
وی گفت: در واقع این امر بیانگر آن است که در دنیا عقل ، فرهنگ و علم و رشد علمی و فرهنگی و عقلی محور خواهد بود.
وی اظهار داشت: در این راستا وظیفه حوزه ها و تکلیف دانشگاه ها تحقق و حرکت در راستای این رشد علمی ، فرهنگی می باشد.
تولیت مدرسه عالی شهید مطهری افزود: امروز صدا و سیمای جمهوری اسلامی می تواند نقش اساسی را در این زمینه ایفا کند به گونه ای که بیان اسلام و معارف آن با سبکی نوین و نافذ انجام گیرد.
وی در این میان یکی از راه های رشد علمی ، اخلاقی و فرهنگی را تاسیس مدارس ویژه جوانان در این حوزه ها و زمینه ها عنوان کرد و گفت: در واقع از این طریق می توان تربیت نسلی مومن و معتقد را از سنین پایین و از همان اوان شکل گیری شخصیت او بر عهده گرفت.
وی با اشاره به تاسیس مدارس شهید مطهری افزود: در مشهد این حرکت فرهنگی با چهره ای خدوم و اخلاقی آیت الله دهشت آغاز شد که عاشق تعلیم و تربیت بود و این عشق وی عامل اساسی در پذیرش مسوولیت این مدارس و خدمت خالصانه و عاشقانه در این مجموعه بود.
آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت: امروز در برخی نقاط کشور چون نقاط مرزی شاهد نقش محوری این مدارس در تربیت نسلی مومن با تربیت علمی هستیم.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی آثار و برکات زیادی داشت و این مدرسه و شعب آن ذره ای در کنار وسعت بی پایان ارزش های انقلاب می باشد.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری نیز در این آیین گفت: آیت الله دهشت عالمی زمان شناس ، متعهد و آزاد شده از قید عناوین و القاب می باشد و فردی خودساخته است.
حجت الاسلام والمسلمین ˈاحمد مرویˈ افزود: از جمله خصوصیات آیت الله دهشت آن است که خود را در عناوین و القاب و شئونات خودساخته محبوس ننمود و خود را از قید و بند همه آن ها رها کرد.
وی با تاکید بر اینکه همین امر هم رمز موفقیت وی بوده است، اظهار داشت: این رهایی منشا خدمات گسترده این عالم دینی در عرصه مختلف به جامعه شد.
وی گفت: در واقع در محضر خداوند شانی وجود ندارد و شان یک عالم و طلبه، خدمت به دین و اسلام است و ایشان با این دیدگاه به جامعه خدمت نموده است.
وی افزود: ویژگی شاخص دیگر آیت الله دهشت، عالم بودن به زمان خود است، او نیازها ، کمبودها و خلاءها را به خوبی تشخیص داده و در جهت رفع آنها قدم برداشته است.
وی اظهار داشت: یک مجتهد و عالم دینی باید نه تنها نیازها و کمبودها و مشکلات بلکه دشمنی ها و دشمنان زمان خود و حوزه های نفوذ این دشمنان را نیز بشناسد تا بتواند نقشه های آنها را نقش بر آب کند.
وی بیان کرد: آیت الله دهشت هم زمان شناس بوده و نقاط آسیب و نفوذ دشمن را می داند و ضعف ها و مشکلات مردم را نیز دریافته و طی این سال ها در این جهت با تشکیل مدارس دینی و شعب مختلف مدارس شهید مطهری ، خیریه ها و موسسات خیریه ای، تلاش کرده است.
حجت الاسلام مروی افزود: باید ما نیز ادبیات خود را دارای جاذبه و آرام بخشی کرده و در جایی که با مردم ، جوانان و نوجوانان قرار است گفت و گو و مباحثه داشته باشیم این موارد را لحاظ کنیم.
2713/659/ 330
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن