تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819970161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه موقت سنندج: ترویج شریعت مقدس اسلام به نسل امروز ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه موقت سنندج: ترویج شریعت مقدس اسلام به نسل امروز ضروری است سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج ترویج شریعت مقدس اسلام به نسل امروز را ضروری دانست و گفت: کسانی که در این مسیر حرکت می کنند در پیشگاه الهی از مقام و منزلت والایی برخوردارند.


به گزارش ایرنا؛ ماموستا محمد امین راستی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج، گفت: روحانیون و علما، نقش زیادی در ترویج فرهنگ اسلام و شریعت محمدی در جامعه دارند.
به گفته وی موفقیت و سربلندی جامعه در گرو تبیین ارزش های اسلامی و الهی برای افراد آن جامعه است و در این میان، خانواده به عنوان بنیادی ترین عنصر جامعه نقش مهمی دارد.
امام جمعه موقت سنندج در ادامه به رحلت ماموستا مجتهدی، امام جمعه فقید سنندج اشاره کرد و گفت: ضایعه درگذشت امام جمعه سنندج بر دوش ما سنگینی می کند.
وی در توصیف ماموستا مجتهدی گفت: ماموستا مجتهدی عالمی بزرگ و ربانی و محور فتوای مسلمانان بود و خانواده وی نیز همگی عالم و خدمتگذار مردم بودند.
به گفته وی ماموستا مجتهدی و پدرش در تمام عمرشان به شریعت مقدس خدا، اسلام، احکام قرآن و مردم خدمت کردند.
ماموستا راستی با اشاره به اینکه استان کردستان عالمان و فقیهان دینی زیادی را از دست داده است، گفت: برخی از عالمان دینی تا آنجا پیش رفتند که به شهادت رسیدند.
وی اظهار کرد: این عالمان یکی پس از دیگری رحلت کردند و اکنون جای آنها خالی است.
به گفته وی تربیت فرزندان شایسته و آگاه به مسایل دین برای جبران خلاء عالمان از دست رفته و در راستای حفظ شریعت ناب محمدی و ترویج دین محمدی ضروری است و در این میان ماموستاها و علما و روحانیون نقش مهمی دارند.
امام جمعه موقت سنندج با اشاره به این آیه قرآنی که در میان مومنین عده ای از مردان نسبت به عهد و پیمان خود با خدا صادق و وفادارند و هرگز پیمان شکنی نمی کنند گفت: کسانی که در تمام عمر خود با خدا و رسول خدا صادق بودند در محضر پروردگارشان هستند و منزل واقعی آنها بهشت برین است.
ماموستا راستی با اشاره به اینکه شهر سنندج بزرگان زیادی را از دست داده است گفت: ما باید جانشین واقعی و لایقی برای ماموستاها تعیین کنیم.
وی در ادامه ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان جامعه و با اشاره به احادیث پیامبر بزرگ اسلام (ص) گفت: خداوند خود را معلم معرفی کرده است و پیامبران بزرگترین معلم انسان ها بوده اند، پس معلمی جایگاه ارشمند و والایی دارد.
ماموستا راستی با بیان اینکه معلمان با رفتن به روستاهای دور و نزدیک به ترویج و گسترش علم می پردازند گفت: معلمان نقش مهمی در بصیرت افزایی، کسب معرفت و تقوای دانش اموزان دارند.
به گفته وی درسی که فاقد تقوا و بصیرت باشد درس نیست و معلمان باید در کنار دروس علمی، آموزش های عقیدتی و اخلاقی را به دانش آموزان آموزش دهند.
خطیب جمعه سنندج با بیان اینکه دانش آموزان امانت های الهی و والدین نزد معلمان هستند، آموزش بصیرت و معرفت به دانش آموزان را الزامی دانست و گفت: معلمان با ارایه آموزش های دینی و اخلاقی از انحراف دانش آموزان جلوگیری کنند.
وی در پایان از شرکت بازاریان اصناف و اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع جنازه ماموستا مجتهدی قدردانی کرد.
ماموستا ˈحسام الدین مجتهدیˈ امام جمعه سنندج ظهر روز شنبه ششم اردیبهشت در سن 90 سالگی درگذشت.
ماموستا مجتهدی از سال 83 به عنوان امام جمعه سنندج منصوب شد و از سال 90 نیز به عنوان منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری حضور داشت.ک/2
7352/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن