تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819965350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه موقت تهران :امروز حرکت فرهنگی و علمی یک تکلیف است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه موقت تهران :امروز حرکت فرهنگی و علمی یک تکلیف است مشهد - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت : امروز حرکت فرهنگی و علمی یک وظیفه و تکلیف است که تاریخ هم ما را بدان سو می برد.


به گزارش ایرنا ، آیت الله محمد امامی کاشانی روز پنجشنبه در مراسم نکوداشت آیت الله حاج شیخ غلامرضا دهشت اسوه مجاهدت در تعلیم و تبلیغ در مشهد، افزود : عصری که ما در آن زندگی می کنیم مملو از حرکت های فرهنگی است که همچنان هم رو به ازدیاد است .
وی اظهارداشت : مکتب ها ، مرام ها ، ادیان مختلف و ادیان بشری چون بودایی ، مکاتب مادی ، سرمایه داری و حرکت هایی که امروز در گوشه و کنار دنیا با هر شکل و عنوان رخ می دهد هر روز بیشتر می گردد و هر کدام هم معتقدند دنیا را می توان با این مکاتب اداره کرد.
وی بیان کرد : در این میان حرکت فرهنگی ، الهی که وجود اقدس امام زمان (عج) نهایت و پایان است بر اساس روایات و احادیث پیش می رود و در اوج قرار می گیرد و همه ˈایسم هاˈ و مکاتب دیگر محو می شوند.
وی گفت : در واقع این امر بیانگر آن است که در دنیا عقل ، فرهنگ و علم و رشد علمی و فرهنگی و عقلی محور خواهد بود.
وی اظهار داشت : در این راستا وظیفه حوزه ها و تکلیف دانشگاه ها تحقق و حرکت در راستای این رشد علمی ، فرهنگی می باشد.
تولیت مدرسه عالی شهید مطهری افزود : امروز صدا و سیمای جمهوری اسلامی می تواند نقش اساسی را در این زمینه ایفا کند به گونه ای که بیان اسلام و معارف آن با سبکی نوین و نافذ انجام گیرد.
وی در این میان یکی از راه های رشد علمی ، اخلاقی و فرهنگی را تاسیس مدارس ویژه جوانان در این حوزه ها و زمینه ها عنوان کرد و گفت : در واقع از این طریق می توان تربیت نسلی مومن و معتقد را از سنین پایین و از همان اوان شکل گیری شخصیت او بر عهده گرفت.
وی با اشاره به تاسیس مدارس شهید مطهری افزود : در مشهد این حرکت فرهنگی با چهره ای خدوم و اخلاقی آیت الله دهشت آغاز شد که عاشق تعلیم و تربیت بود و این عشق وی عامل اساسی در پذیرش مسوولیت این مدارس و خدمت خالصانه و عاشقانه در این مجموعه بود.
آیت الله امامی کاشانی اظهارداشت : امروز در برخی نقاط کشور چون نقاط مرزی شاهد نقش محوری این مدارس در تربیت نسلی مومن با تربیت علمی هستیم.
وی اظهار داشت : انقلاب اسلامی آثار و برکات زیادی داشت و این مدرسه و شعب آن ذره ای در کنار وسعت بی پایان ارزشهای انقلاب می باشد.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری نیز در این مراسم گفت : آیت الله دهشت عالمی زمان شناس ، متعهد و آزاد شده از قید عناوین و القاب می باشد و فردی خودساخته است.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی افزود : از جمله خصوصیات آیت الله دهشت آن است که خود را در عناوین و القاب و شئونات خودساخته محبوس ننمود و خود را از قید و بند همه آنها رها کرد.
وی با تاکید بر اینکه همین امر هم رمز موفقیت وی بوده است ، اظهار داشت : این رهایی منشا خدمات گسترده این عالم دینی در عرصه مختلف به جامعه شد.
وی گفت : در واقع در محضر خداوند شانی وجود ندارد و شان یک عالم و طلبه، خدمت به دین و اسلام است و ایشان با این دیدگاه به جامعه خدمت نموده است.
وی افزود : ویژگی شاخص دیگر آیت الله دهشت، عالم بودن به زمان خود است ، او نیازها ، کمبودها و خلاءها را به خوبی تشخیص داده و در جهت رفع آنها قدم برداشته است.
وی اظهار داشت : یک مجتهد و عالم دینی باید نه تنها نیازها و کمبودها و مشکلات بلکه دشمنی ها و دشمنان زمان خود و حوزه های نفوذ این دشمنان را نیز بشناسد تا بتواند نقشه های آنها را نقش بر آب نماید.
وی بیان کرد : آیت الله دهشت هم زمان شناس بوده و نقاط آسیب و نفوذ دشمن را می داند و ضعف ها و مشکلات مردم را نیز دریافته و طی این سال ها در این جهت با تشکیل مدارس دینی و شعب مختلف مدارس شهید مطهری ، خیریه ها و موسسات خیریه ای، تلاش کرده است.
حجت الاسلام مروی افزود : باید ما نیز ادبیات خود را دارای جاذبه و آرام بخشی نموده و در جایی که با مردم ، جوانان و نوجوانان قرار است گفت و گو و مباحثه داشته باشیم این موارد را لحاظ کنیم.
2713/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن