تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814971987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی افزایش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین براری:
خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی افزایش می یابد
قزوین- خبرگزاری مهر: معاون حقوقی وزير ارتباطات و فنآوری گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید تمامی خدمات بین دستگاهی و 60 درصد خدمات ادارات دولتی به مردم به صورت الکترونیکی ارائه شود.



به گزارش خبرنگار مهر، مرتضي براري ظهر سه شنبه در جلسه بررسي زيرساخت هاي ارتباطي استان قزوين كه با حضور استاندار و مجمع نمايندگان استان در محل استانداری برگزار شد اظهارداشت: ميانگين ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور 81 درصد و اينترنت 54 درصد است که برای ارتقاء این سطح تلاش می می کنیم. براری بیان کرد: وضعيت پوشش تلفن همراه در استان با نصب 72 دستگاه BTS براي پوشش كامل مناطق استان پيش بيني شده و علاوه بر آن براي پوشش مناطق روستايي استان نيز 14 دستگاه BTS به عنوان سهميه امسال پيش بيني شده است. وی افزود: به منظور افزایش سطح پوشش خدمات در دو هفته آینده 10 دستگاه دیگر نصب مي شود و در صورت نياز به دستگاه هاي بيشتر پس از اعلام به  وزارتخانه نسبت به تامین آن اقدام خواهد شد. براری تصریح کرد: ضریب نفوذ اينترنت در سطح كشور و استان بايد به وضعيت مطلوب و با كيفيتی برسد تا نگراني مردم در اين زمينه مرتفع شود و در حال حاضر وزارتخانه آمادگي دارد تا به هر ميزان كه اينترنت و اينترانت در سطح استان نياز باشد آن را تاکین و خدمات مربوطه را ارائه كند. معاون حقوقي وزير ارتباطات و فناوري از راه اندازي اينترنت پرسرعت در 62 روستاي استان تا اواسط هفته آينده هم خبر داد افزود: برای اتصال ساير روستا هايی که نيازمند اينترنت هستند آمادگي کامل داریم. این مسئول در مورد تخصيص پهناي باند رايگان به دستگاههاي اجرايي توسط شركت مخابرات هم مطالبی بیان کرد و گفت: براساس برنامه پنجم توسعه 100 درصد از خدمات بين دستگاهها و60 درصد از خدمات دستگاهها به مردم بايد به روش الكترونيكي ارائه شود كه تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی داريم. براري از راه اندازي 140 كيلومتر فيبر نوري با هدف پايداري شبكه بين شهري در استان خبر داد و یادآورشد: Data Center استان قزوين تا پايان سال افتتاح مي شود و اميدواريم قزوين در توسعه دولت الكترونيك بتواند به استانی پيشتاز و شناخته شده در سطح كشور تبديل شود. وي با اشاره به اهميت و نقش اقتصاد ICT تصريح كرد: در استان قزوين یک ميليون و 200 هزار تلفن همراه شامل 800 هزار همراه اول و 400 هزار همراه ايرانسل وجود دارد كه ميانگين هزينه ماهيانه اين تلفن ها با احتساب 10 هزار تومان به ازاي هر تلفن همراه معادل 12 هزار ميليارد تومان است كه رقم بسيار بالايي محسوب می شود. معاون وزير ارتباطات و فنآوری بیان کرد: در عصر حاضر استقبال مردم از بازیهای رایانه ای روبه افزایش است و ما نیز باید از این امکان با نگاه اقتصادی برخوردار شویم. براری یادآورشد: در حال حاضر  25 ميليون ايراني خريدار بازي هاي كامپيوتري هستند که اين موضوع بيانگر حجم اقتصاد ICT در كشور است که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم. وي گفت: حوزه توسعه شركت هاي دانش بنيان و صنعت ICT می تواند در اشتغال کشور نقش موثری ایفا کند و بخشی از نیروی بیکا را به خود جذب کند. این مسئول یادآورشد: با تقویت شرکت های دانش بنیان و صنعت ICT می توانیم ضمن کمک به حل مشکل اشتغال زمینه استفاده از استعدادهای مختلف در این حوزه را نیز بخوبی فراهم کنیم.


۱۳۹۳/۲/۲۴ - ۱۵:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن