تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820944075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون استاندار :سرانه مطالعه در همدان باید افزایش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون استاندار :سرانه مطالعه در همدان باید افزایش یابد همدان-ایرنا- معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: کتابخانه های استان همدان باید برای ارتقاء سرانه مطالعه و ترغیب افراد به کتابخوانی در سال فرهنگی نقش مهمی را داشته باشند


ˈابراهیم الهی تبارˈ روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان همدان افزود: در سالی که به نام ˈ فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ مزین شده است باید طرح های پژوهشی در خصوص ارتقا فرهنگ مطالعه تدوین شود.
وی با بیان اینکه تقویت عقلانیت با آموزش انجام می شود اظهار داشت: برای عملیاتی شدن ارتقاء فرهنگ مطالعه باید جامعه هدف را شناسایی کرد که در این راستا دانشجویان و دانش آموزان و بازنشستگان مهمترین گروه هدف برای ترویج فرهنگ مطالعه محسوب می شوند.
وی با تاکید بر بهسازی و بازسازی کتابخانه های عمومی مورد نیاز در سطح استان افزود: محل احداث کتابخانه های جدید بررسی شود تا خانواده ها برای استفاده از این کتابخانه ها امنیت خاطر داشته باشند.
معاون اداره کل کتابخانه های همدان نیز گفت: در حال حاضر 273 هزار 664 عنوان کتاب در کتابخانه های همدان موجود است.
ˈحسن عرفانیˈ افزود: از این تعداد 164 هزار و 307 عنوان سهم کتابخانه های مشارکتی و 809 هزار و 357 عنوان سهم کتابخانه های نهادی است.
وی بیان کرد: سال گذشته 26 هزار و 95 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا شد و پیش بینی می شود در سال جاری با اجرای طرح ˈاهدای کتاب منˈ این رقم به 100 هزار جلد کتاب برسد.
وی تعداد اعضای فعال در کتابخانه های عمومی استان را بیش از 71 هزار نفر ذکر کرد و افزود: پیش بینی می شود این رقم در سال 93 به 90 هزار نفر برسد.
کارشناس مشارکت های اداره کل کتابخانه های استان همدان نیز گفت: براساس قانون برنامه ها شهرداری ها مکلفند نیم درصد از درآمدهای خود را در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار دهند.
ˈفرهاد خاوریˈ با بیان اینکه این رقم در شهرداری های تابعه استان بسیار ناچیز بوده است افزود: در سال 91 سهم درآمد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداریهای 12 میلیارد ریال بوده که سه میلیارد و 170 میلیون ریال آن فقط دریافت شده است.
وی بیان کرد: همچنین سهم کتابخانه ها از درآمد سال 92 حدود 16 میلیارد ریال بوده که فقط سه میلیارد و 900 میلیون ریال آن تخصیص یافته است.
7533/551

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن