تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818148179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سی‌ان‌ان: توافق میان ایران و ۱+۵ که بر پایه امتیازات برگشت‌پذیر باشد شکننده و ضعیف است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
سی‌ان‌ان: توافق میان ایران و ۱+۵ که بر پایه امتیازات برگشت‌پذیر باشد شکننده و ضعیف است

سی‌ان‌ان: توافق میان ایران و ۱+۵ که بر پایه امتیازات برگشت‌پذیر باشد شکننده و ضعیف است
سی ان ان گزارش کرد که توافق موفق میان ایران و ۱+۵ توافقی است که به هر دو طرف دلایلی را ارائه دهد تا با رغبت از آن پیروی کنند و هر دو طرف احساس کنند که منفعت بیشتری از این توافق برای آنها حاصل شده است.
به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه «سی ان ان»، «کنت پولاک» از مقامات ارشد دولت «بیل کلینتون» و تحلیلگر سابق سازمان سیا، پژوهشگر ارشد مرکز سیاستگذاری خاورمیانه سابان در مؤسسه بروکینگز و از متخصصان برجسته امور ایران اخیراً در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمز اعلام کرد که یک توافق جامع هسته‌ای، که به طور قابل تأییدی بتواند ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند، تا حد بسیار زیادی سودمند است.

این گزارش با اشاره به مقاله پولاک ادامه داد که سه مسئله مهم در مذاکرات با ایران شامل این موارد می‌شود: بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران، ایجاد مکانیسمی که تأیید کند ایران تقلب نمی‌کند و بازه زمانی توافق نهایی.

سی ان ان با اشاره به این سه مورد گزارش کرد که در خصوص موضوع بازرسی‌های سرزده، هر توافق نهایی هسته‌ای با ایران باید شامل یکی از جامع‌ترین نظام های بازرسی در تاریخ شود.

این گزارش سپس ادامه داد که وقتی زمان توافق نهایی به پایان برسد و ایران نگرانی‌های جامعه بین‌الملل درباره برنامه هسته‌ای خود را رفع کند، دیگر به یک عضو عادی پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تبدیل می‌شود به این مفهوم که هیچ محدودیتی بیش از آن چیزی که دیگر کشورهای عضو ان پی تی باید آن را بپذیرند، بر برنامه هسته‌ای این کشور تحمیل نخواهد شد.

به گزارش سی ان ان، به طور قطع مجبور کردن ایران به پیروی از استانداردهایی که هیچ امضاکننده پیمان ان پی تی از آن استانداردها استفاده نمی‌کند، اصول شکست دیپلماتیک به حساب می‌آید زیرا نقض توافق نوامبر خواهد بود.

به گزارش فارس، سی ان ان همچنین در بخشی از گزارش به موضوع وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت عدم پایبندی این کشور به توافق نهایی با 1+5 اشاره کرد و گفت که مشکلی که در این مسئله وجود دارد این است که ایران به طور قطع حاضر نخواهد بود در مقابل اقدامات برگشت‌پذیر، امتیازات برگشت‌ناپذیری دهد و اگر تحریم‌ها برگشت‌پذیر باشد، ایران نیز امتیازات برگشت‌پذیری را پیشنهاد می‌دهد و اگر دو طرف هم امتیازات برگشت‌پذیری را با یکدیگر تبادل کنند، توافق احتمالی ضعیف و شکننده خواهد بود.

این گزارش سپس مثالی در اینباره آورد و نوشت، آن هنگام، برای نمونه، تهران به جای تصویب پروتکل الحاقی، تنها با اجرای آن در یک بازه زمانی محدود موافقت می‌کند.

سی ان ان همچنین به بخشی از سخنان پولاک در خصوص جلوگیری از تقلب کردن ایران اشاره کرد و گفت موثرتر آن است که این اقدامات منفی را با اقدامات مثبتی ادغام کنیم به طوریکه ایران این انگیزه را پیدا کند که تقلب نکند.

بر اساس این گزارش، آمریکا باید به ایرانیان دلیلی دهد که احساس کنند که در توافق برنده شده‌اند و در آن صورت خود ایران به دنبال تقلب نیست.

این گزارش سپس با اشاره به تمامی این موارد نتیجه‌گیری کرد که یک توافق موفق قابل حمایت است و به هر دو طرف دلایلی را ارائه می‌دهد تا از آن پیروی کنند و هر دو می‌بینند که پیروی از آن ارزش دارد اما اگر این توافق بیش از اندازه در راستای نیازهای کوتاه‌مدت واشنگتن پیش رود، برای ایران این انگیزه را ایجاد می‌کند که تقلب کند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای نوشتن یک توافق متعادل و برد-برد با ایران که هر دو طرف احساس کنند منفعت بیشتری حاصل آنها شده‌اند، نیاز به انعطاف و نفوذ دارد.






1393/2/24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن