تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820923511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکست واشنگتن در حل اختلافات میان اوباما و نتانیاهو بر سر توافق هسته‌ای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: القدس العربي:
شکست واشنگتن در حل اختلافات میان اوباما و نتانیاهو بر سر توافق هسته‌ای ایران
القدس العربي نوشت: "سوزان رايس" مشاور امنيت ملی آمريکا در مذاکرات خود با مسئولان اسرائيلي، نتوانست شکاف عميق ميان دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا وبنيامين نتانياهو نخست وزير رژیم اسرائيل را درباره دستيابی به توافق هسته ای با ايران تا قبل از پايان سال، پر کند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن در شماره امروز خود در گزارشی به قلم "رائد صالحه" با اشاره به سفر دو روزه "سوزان رایس" به سرزمین های اشغالی نوشت: "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی آمریکا در مذاکرات خود در اسرائیل که با حضور وندی شرمن معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا و رئیس هیات آمریکایی در مذاکرات با ایران، صورت گرفت، نتوانست شکاف عمیق میان دولت "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره مساله هسته ای ایران را پر کند.


بر پایه این گزارش، رایس دیدگاه آمریکا درباره اینکه ایران و گروه کشورهای 1+5 یک باید قبل از پایان سال جاری به توافقی دست یابند را به مقامات صهیونیست انتقال کرده است. همچنین واشنگتن با اسرائیل در این زمینه وارد مجادله شده که ایران عملا و "بدون بازگشت"، وارد باشگاه هسته ای شده است بنابراین باید به این کشور اجازه داد تا برنامه هسته ای مسالمت آمیز را که شامل غنی سازی اورانیوم و تاسیس رأکتورهای هسته ای جدید است، حفظ کند .


گزارش القدس العربی حاکی است: همچنین رایس در مذاکرات خود با "بنیامین نتانیاهو" بار دیگر تاکید کرد : "باراک اوباما" به ایران اجازه نخواهد داد که به سلاح هسته ای دست پیدا کند اما نخست وزیر اسرائیل با غیر قابل قبول دانستن و رد مواضع آمریکا اعلام کرد: اسرائیل نمی تواند موضوع امنیت را در دست سرویس های اطلاعاتی آمریکا رها کند.


در ادامه این گزارش آمده است : (رژیم) اسرائیل اصرار دارد که نباید به ایران حق غنی سازی اورانیوم داده شود.همچنین یکی از مسئولان اسرائیلی به هیات آمریکایی گفت: علت اصرار دولت "باراک اوباما" مبنی بر دستیابی به توافقی در زمینه ای هسته ای با ایران  قبل از پایان سال، نگرانی های سیاسی داخلی در ایالات متحده آمریکا است. بنا بر این گزارش ، این مسئول اسرائیلی همچنین به هیئت آمریکایی گفت: اسرائیلی ها در صورتی که تاریخ بیستم ژوئیه یعنی زمانی را که گروه پنج به اضافه یک و ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته ای در نظر گرفته اند، بدون دستیابی به توافقی بگذرد، احساس خوشبختی خواهند کرد. 


این گزارش حاکی است: اسرائیل از طریق سوزان رایس پیامی به باراک اوباما ارسال کرده که مضمون پیام این است که آنها به طور قطعی با مساله اجازه آمریکا به ایران برای حرکت به سمت غنی ساری اورانیوم موافقت نخواهند کرد و حتی نتانیاهو این پیام را روز پنج شنبه تکرار کرد و گفت: نباید به ایران اجازه داده شود تا به دستگاه سانتیریفیوژ یا اورانیوم غنی سازی شده دست پیدا کند. نتانیاهو همچنین پیشنهاد "سوزان رایس" درباره تعیین تعداد سانتریفیوژهایی را که به ایران اجازه داده می شد در اختیار داشته باشد یا حداقل اورانیومی که بتوانند غنی سازی کنند، رد کرد. 


در ادامه این گزارش آمده است: بر اساس اطلاعاتی که روزنامه «القدس العربی» از طرف های با نفوذ در محافل سیاسی آمریکا در واشنگتن به دست آوره است، دولت باراک اوباما با تعدادی از شخصیت های سابق اطلاعاتی اسرائیل که همچنان به صورت متوالی با نتانیاهو درباره مساله هسته ای ایران مشورت و رایزنی می کنند، دیدارهایی داشته است و از آنها خواسته درباره اینکه آیا نخست وزیر اسرائیل آماده پذیرش راه حل میانه ای است که بر اساس آن ایران بتواند چند هزار دستگاه سانتریفیوژ و حق غنی سازی محدوی از اورانیوم در سطح پائین که از پنج درصد تجاور نکند، داشته باشد، نظر دهند. 


این شخصیت های اسرائیلی هنگامی که نزد نتانیاهو آمدند به وی اطلاع دادند دولت اوباما اهتمام خود را بر روی توافقی سریع(با ایران) صرف نظر از مخالفت اسرائیل با این مساله، متمرکز کرده و همچنین به وی هشدار دادند مخالفت با پیشنهاد آمریکا، باعث براه انداختن حمله تبلیغاتی علیه او در همه رسانه ها داخلی و بین المللی در اعتراض به لجباری هایش درباره مساله هسته ای ایران خواهد شد .


اسرائیلی ها به نوبه خود معتقد هستند گزارش مجله نیوزویک درباره عبور جاسوس های اسرائیلی از خطوط قرمز در آمریکا، نخستین محور در این حمله تبلیغاتی است. همچنین ناظران بعید نمی دانند که گزارش چند روز گذشته روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارنوت» مبنی بر اینکه نتانیاهو برای به دست آوردن دستاوردهای سیاسی، در موضوع هسته ای ایران از برگه فشار استفاده می کند، بخشی از حمله تبلیغاتی جدید باشد. این گزارش از دیدار با عوزی ایلام رئیس بازنشسته کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل سخن به میان آورده بود که در جریان این دیدار گفته بود ایران نخواهد توانست تا ده سال آینده بمب هسته ای بسازد.






انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن