تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805171179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرده‌برداری از جدیدترین تعهدات مسکو به ایران در میانه مذاکرات هسته‌ای و بحران اوکراین / راشاتودی : توافق پنهانی ایران و روسیه در زمینه ساخت ماهواره


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
پرده‌برداری از جدیدترین تعهدات مسکو به ایران در میانه مذاکرات هسته‌ای و بحران اوکراین / راشاتودی : توافق پنهانی ایران و روسیه در زمینه ساخت ماهواره

پرده‌برداری از جدیدترین تعهدات مسکو به ایران در میانه مذاکرات هسته‌ای و بحران اوکراین / راشاتودی : توافق پنهانی ایران و روسیه در زمینه ساخت ماهواره
رسانه‌های خارجی با انتشار گزارش‌های مختلفی به مباحثی همچون قرارداد هوا و فضا میان تهران-مسکو، بسته شدن روزنامه قانون و سخنان اخیر وزیر نفت اشاره کرده‌اند.
به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری «راشاتودی» در گزارشی با عنوان «روسیه به فضانوردان ایرانی برای ساخت ماهوارهایی هوایی آموزش می‌دهد» به همکاری های فضایی مسکو و تهران پرداخته است.

راشاتودی در این باره می نویسد: روسیه و ایران توافق پنهانی را با هدف گسترش همکاری ها میان دو کشور در زمینه اکتشافات فضایی از آموزش فضانوردان ایرانی در روسیه تا تولید ماهواره های مخابراتی و مشاهده گر زمین برای ایران به امضا رساندند.

راشا تودی در ادامه به امضای این توافق نامه در میان گسترش تحریم های غرب علیه روسیه در ارتباط با اوکراین اشاره می کند و به نقل از روزنامه روسی «ایزوستیا» می نویسد: پروتکل برای همکاری های فضایی میان تهران و مسکو در دهم آوریل گذشته در تهران و پس از پنجمین نشست کارگروه های روسیه و ایران در زمینه همکاری های فضایی به امضا رسید.»

این روزنامه در ادامه می نویسد: همکاری در زمینه ساخت ماهواره در این توافق، بزرگترین خواست ایران بوده است.روسیه متعهد شده است که تصاویر نمونه ای از زمین که با استفاده از ماهواره های روسیه گرفته شده است و اجازه تصویر برداری با رزلوشن بیش از 70 پیکسل را فراهم می کند را در اختیار ایران قرار دهد.

راشاتودی همچنین می نویسد: ایرانیان به دنبال آن هستند تا ایستگاه ارتباطی داخلی با توانایی دریافت اطلاعات از ماهواره های روسیه را بسازد.

از سوی دیگر خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با عنوان «وزیر نفت ایران محدودیت در صادرات نفت بر اثر توافق هسته ای را رد کرد»، در این باره می نویسد: بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران گفت که صرف نظر از توافق ژنو که برخی از تحریم های ایران را بر سر برنامه هسته ای کاهش داده است، تهران تا بیشترین حد ممکن نفت خام صادر می کند.»

بلومبرگ در ادامه می نویسد: بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، ایران طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی روزانه 1 میلیون و 37 هزار بشکه نفت خام صادر کرده است.بر اساس توافق موقت هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در قبال کاهش برخی از تحریم های علیه ایران، این کشور باید طی 6 ماهه اجرای این توافق تا ماه ژولای (تیر) صادرات نفت خود را در حدود یک میلیون بشکه کاهش دهد.

زنگنه وزیر نفت ایران در این باره، گفت: هیچ گونه عدد و یا آمار که میزان صادرات نفت ما را تعیین کند را نمیپذیریم. ایران میزان صادرات این کشور را تعیین می کند و ما تا حد ممکن نفت را صادر میکنیم.

سایت المانیتور نیز در گزارشی با اشاره به بسته شدن روزنامه قانون در ایران می نویسد: یک روزنامه اصلاح طلب و یک سایت اصولگرا در ایران به دستور قوه قضائیه بسته شدند.

انتشار خبری درباره ضمانت 38 میلیون دلاری برای آزادی یکی از مقامات سابق دولت ایران پس از بازداشت وی علت این تعطیلی اعلام شده است. رویانیان در تاریخ 6 می بازداشت شد، وی پست های مختلف دولتی را پیشتر بر عهده داشت.

از زمان روی کار آمدن حسن روحانی در انتخابات پیشین ریاست جمهوری ایران سایت ها و گروه های تندور در ایران چندین بار قانون را به دلیل مطالب و گزارش هایی که منتشر می کرد مورد حمله قرار داده اند.

قانون استانداردهای دوگانه را که کمتر از سوی رسانه های اصلاح طلب و اصولگرا مطرح می شود مورد انتقاد قرار می داد. روزنامه ابتکار هم اخیر به دلیل استفاده از یک کلمه در تیتر خود که بسیاری از رسانه های اصولگرا از آن استفاده کرده بودند توقیف شد. اکنون به دلیل توقیف روزنامه قانون بیش از 60 روزنامه نگار بیکار شدند.







1393/2/19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن