تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819431340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيشترين حجم واگذاري کشور در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۱۳ق.ظ)
بيشترين حجم واگذاري کشور در سال 93 رييس کل سازمان خصوصي سازي گفت: نام 186 شرکت در فهرست واگذاري هاي سال 93 قرار دارد که اين فهرست به تصويب هيات واگذاري نيز رسيده است.
به گزارش خبرگزاري موج، پوري حسيني رييس کل سازمان خصوصي سازي گفت: نام 186 شرکت در فهرست واگذاري هاي سال 93 قرار دارد که اين فهرست به تصويب هيات واگذاري نيز رسيده است.
پوري حسيني با اشاره به انتشار فهرست واگذاري هاي امسال که به تصويب هيات واگذاري نيز رسيده است گفت: سازمان خصوصي‌سازي قصد دارد در سال 93 بيشترين حجم واگذاري در کشور را انجام دهد که با انجام کارشناسي و بررسي هاي فراوان و نيز بهره گيري از نظر کارشناسي شرکت هاي مادر تخصصي فهرست شرکت هاي قابل واگذاري در سال 93 تهيه شده است.
وي افزود: بر اين اساس فهرست 186 شرکت براي واگذاري در سال 93 تهيه و تدوين شده است که آماده واگذاري هستند و پس از قيمت گذاري، تصويب شرايط و روش واگذاري آنها در هيات واگذاري، درج آگهي و عرضه آنها صورت خواهد گرفت.
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي ادامه داد: در فهرست 186 شرکت قابل واگذاري در سال 93، تعداد 27 شرکت بسيار بزرگ، 76 شرکت بزرگ، 31 شرکت متوسط و 31 شرکت ديگر به همراه سهام خرد دولت در 9 شرکت بورسي و 12 شرکت(بورسي و غيربورسي) قرار دارند.
وي در مورد اين دسته بندي نيز گفت: شرکت هاي بسيار بزرگ، شرکت هايي هستند که ارزش سهام دولت در آنها بيش از 10 هزار ميليارد ريال و شرکت هاي بزرگ نيز شرکت هايي هستند که ارزش سهام دولت در آنها بيش از هزار ميليارد ريال برآورد مي شود.
رييس کل سازمان خصوصي سازي در ادامه با اشاره به اين که فهرست شرکت هاي قابل واگذاري در سايت سازمان خصوصي سازي به نشاني www.ipo.ir درج شده است افزود: از جمله شرکت هاي بسيار بزرگ براي واگذاري در سال جاري مي توان به پالايشگاه هاي نفت بندرعباس، لاوان و کرمانشاه و نيز شرکت هاي ملي حفاري، هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران، پتروشيمي دماوند، هلدينگ گاز ايران، مهاب قدس، صبا و نيروگاه‌هاي شهيد رجايي، سهند، زاهدان، مفتح، خليج فارس و آذربايجان اشاره کرد.
پوري حسيني اضافه کرد: در ميان فهرست شرکت هاي بزرگ قابل واگذاري در سال جاري نيز نام شرکت هايي چون نيروگاه‌هاي خليج فارس، سبز منجيل، لوشان، شاهرود و فولاد آذربايجان، به همراه طرح فولاد ميانه و شرکت هاي توزيع نيروي برق استانها و شهرستانها، شرکتهاي غله و خدمات بازرگاني مناطق 14 گانه، قطارهاي مسافربري رجاء، لوله گستر اسفراين، ماشين سازي تبريز و باشگاههاي استقلال و پرسپوليس ديده مي شود.
وي تصريح کرد: همچنين از بين شرکتهاي بسيار بزرگ قابل واگذاري در سالجاري قيمت پايه و شرايط واگذاري شرکتهايي چون سنگ آهن مرکزي ايران به ارزش کل پايه 16 هزار ميليارد ريال، نيروگاه شهيد مفتح به ارزش کل پايه 37 هزار ميليارد ريال و مجتمع صنعتي اسفراين به ارزش کل پايه تقريبي 10 هزار ميليارد ريال به تصويب هيات واگذاري رسيده است که آماده واگذاري مي باشند.
پوري حسيني در پايان با بيان اين که در حال حاضر براي تعدادي از اين 186 شرکت متقاضي خريد نيز وجود دارد گفت: اميدواريم در سال جاري با فراهم بودن شرايط بازار سرمايه بتوانيم عرضه و واگذاري اين تعداد شرکت را به سرانجام رسانده و سال طلايي و رويايي را براي خصوصي سازي در کشور رقم بزنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن