تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820779426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش ˈبرطرف سازی عادات بد رفتاری در کودکانˈ برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همایش ˈبرطرف سازی عادات بد رفتاری در کودکانˈ برگزار شد قزوین- ایرنا- همایش یکروزه ای با عنوان ˈبرطرف سازی عادات بد رفتاری در کودکانˈ یکشنبه شب در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) شهر قزوین با حضور والدین برگزار شد.


یک کارشناس روانشناسی کودک در این همایش به والدین توصیه کرد پیش از تلاش برای تغییر رفتار فرزندشان ابتدا نسبت به تجدید نظر در رفتارهای بدآموز خود، اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، ˈعلی امیریˈ افزود: هماهنگی پدر و مادر در تربیت فرزند با بکارگیری یک روش صحیح و ثابت تربیتی، یکی از چارچوبهای اصلی تربیت کودک را تشکیل می دهد.
وی اظهارکرد: ˈعادتˈ یک رفتار آموخته شده است و به واسطه تکرار و مداومت، این رفتار به صورت غیر قابل کنترل انجام می شود.
این کارشناس روانشناسی کودک رفتارهای کودک را آمیزه و ترکیبی از ویژگی های ارثی، فیزیولوژیکی، اجتماعی و روان شناختی دانست و عادات را به سه دسته تقسیم کرد و افزود: عادتهای خوب مانند بستن کمربند ایمنی و تشکر کردن را باید در کودک تقویت کرد و نسبت به عادت های بی خطر مانند تکان دادن دست هنگام حرف زدن، بی تفاوت بود.
وی با اشاره به عادات بد و ناصحیح گفت: پژوهش ها نشان می دهد که سهم عوامل اجتماعی و روان شناختی در شکل گیری و تداوم عادت های نامناسب بسیار بیشتر از عوامل ارثی و فیزیولوژیکی است.
امیری اضافه کرد: رفتارهایی مانند بازی کردن با یکی از اندام های بدن، مکیدن انگشت، جویدن ناخن، دزدی، جیغ زدن، کتک کاری همسالان خود، وابستگی بیمارگونه به یکی از والدین یا پدربزرگ ومادربزرگ ها، عادت بد غذایی، دروغ گویی و کشیدن موی سر دیگری که شیوع زیادی در بین کودکان دارد، از ابتدا با کودک متولد نشده بلکه ریشه در عوامل اجتماعی دارد.
وی لازمه برطرف کردن عادتهای ناپسند را در قدم اول تاکید نکردن مستقیم بر ترک آن رفتار دانست که بسیاری از والدین از آن بی اطلاع هستند و افزود: در مرحله بعد فهرستی از رفتارهای مثبت و خوب او را تهیه کرده و با به کارگیری زبان تعریف از کودک، تنها رفتارهای ناپسندش را گوشزد نکنید چرا که موجب از بین رفتن اعتماد به نفس فرزندتان می شوید.
امیری اضافه کرد: شناسایی اوج رفتاری کودک، تشویق و تنبیه اصولی، ارایه الگوی مناسبی به کودک و مشارکت کودک در انجام کارهای مورد علاقه اش می تواند تا حدودی موثر واقع شود.
این کارشناس مراحل تغییر عادت در کودک را تدریجی و به مرور زمان دانست و گفت: شناسایی موقعیت ها و زمان هایی که این عادتها رخ می دهند، یافتن علل و منشا رفتار، خونسردی والدین هنگام تذکر به کودک از جمله عواملی است که اگر به مرور زمان به کار گرفته شود به نتایج مثبتی خواهیم رسید.
امیری به والدین و مادران توصیه کرد که شرایط را در خانه برای بروز کج رفتاری در کودکان از بین ببرند و در پایان گفت: در تربیت فرزند و یا فرزندانتان به جای پرخاشگری و برخورد تند، قاطع بوده و اگر قوانینی برای تربیت کودک دارید به آنها پایبند باشید.
در پایان همایش که به همت اداره کودک و نوجوان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ترتیب داده شده بود، جلسه پرسش و پاسخ برگزار و والدین پرسش ها و دغدغه های خود را مطرح کردند.
7389/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن