تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814795400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت چاپ حتی در نمایشگاه کتاب هم مهجور ماند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صنعت چاپ حتی در نمایشگاه کتاب هم مهجور ماند تهران-ایرنا- سالن صنعت چاپ در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مکانی دور افتاده قرار داشت و خیلی ها نتوانستند آن را به راحتی پیداکنند به همین دلیل در طول 11 روز برپایی این رویداد فرهنگی همواره خالی از بازیدکننده بود.


مکان این سالن در منطقه ای دور از شبستان و در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) قرار داشت از این رو در این روزها بازدیده کننده زیادی نداشت.
یکی از دست اندرکاران این غرفه می گوید این در شرایطی است که این سالن باید در ابتدای ورودی نمایشگاه می بود تا مردم ابتدا با مراحل تولید کاغذ و کتاب آشنا می شدند و سپس وارد نمایشگاه می شدند.
صنعت چاپ از کلیدی ترین صنایع در دنیا به شمار می رود و این صنعت نه تنها در توسعه فرهنگی بلکه در توسعه همه جانبه کشور نیز موثر است.
صنعت چاپ حامل مهمترین مولفه ها و شاخصه های فرهنگی است و به کمک همین صنعت افکار و اندیشه ها به دیگران منتقل می شود؛ از این رو رسیدگی به این صنعت یعنی اهمیت قائل شدن به فرهنگ، اندیشه و هویت یک ملت است.
به گفته رییس هیات داوران چاپخانه داران در نمایشگاه امسال کتاب تهران، هر روز یک کتاب چاپ، صحافی و لیتوگرافی می شود و این اهمیت و توانمندی صنعت چاپ را نشان می دهد.
رضا رضایی در گفت وگو با ایرنا گفت: امسال در سالن چاپ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، علاوه بر به نمایش گذاشتن دستگاه ها و ماشین آلات پیش و بعد از چاپ، ماشین چاپ دیجیتال نیز در معرض دید عموم قرار گرفت.
امین ذکایی مسوول غرفه چاپ دیجیتال نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این غرفه به منظور آشنایی بیشتر مردم با صنعت چاپ دیجیتال و نشر رومیزی و چاپ کتاب در شمارگان محدود ایجاد شده است.
رضا رضایی در ادامه افزود: بیش از 50 اثر با موضوعات چاپ در بخش های مختلف نظیر صحافی هنری و صحافی صنعتی، چاپ دیجیتال، مدیریت پروژه، فلکسو گرافی، روتو گراور، چاپ افست در بخش نشر و کتاب و بسته بندی، بخش پیش از چاپ و چاپ سیلک اسکرین در سالن چاپ بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
پیشکسوت صنعت چاپ خاطرنشان کرد: امروزه عمده فعالیت صنعت چاپ در بسته بندی و تبلیغات است.
رضایی اظهار داشت: صنعت چاپ بسیار حائز اهمیت است، اما متأسفانه در آخرین دقایق برپایی نمایشگاه به این صنعت غرفه اختصاص داده شد.
دبیر جشنواره مسابقات چاپ افزود: در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تعداد آثاری که برای حوزه چاپ و علاقه مندان به صنعت چاپ، انتشار یافته بسیار اندک است که معتقدم باید به این مقوله نیز توجه کرد.
رضایی در ادامه گفت: همه آنچه که در پیرامونمان می بینیم چاپ است و زندگی بدون چاپ امکان ندارد؛ دنیا دهکده جهانی است باید صنعت چاپ را در کشورمان تقویت کنیم.
رئیس هیات داوران جشنواره مسابقات صنعت چاپ بیان داشت: تاکنون به صنعت چاپ نهایت کم لطفی صورت گرفته است و علت آن هم این است که عزیزانی که در این صنعت فعال هستند در حقیقت سرمایه دار نیستند و سرمایه گذار نبوده اند، کارگرانی بودند که ابزار کارشان را داشته اند.اهالی صنعت چاپ همه عمرشان را صرف رشد این صنعت کرده اند و در این مدت بخش خصوصی در این صنعت بسیار فعال بوده است.
رضایی افزود: امیدوارم فراکسیون صنعت چاپ بتواند تحول عظیمی در این صنعت ایجاد کند، چراکه پشتوانه جدی توسعه پایدار، صنعت چاپ است یعنی اگر صنعت چاپ یکماه تعطیل شود تمام صنایع می خوابد و امکان ندارند که فعالیت کنند.
مدیر روابط عمومی اتحادیه چاپخانه داران تهران هم در گفت وگو با ایرنا افزود: امروز تولید کشور به صنعت چاپ وابسته است و از این رو باید به صورت راهبردی از این صنعت حمایت کرد.
علیرضا صدقی اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جایگاه والایی در منطقه و جهان برخوردار است بنابر این نباید به مقوله صنعت چاپ در این رویداد فرهنگی بی توجهی شود.
مدیر روابط عمومی چاپخانه داران بیان داشت : اگر به دنبال تولید ناخالص ملی و همچنین ایجاد ارزش افزوده صادرات کالاهای غیر نفتی و اشتغال زایی و ارز آوری صنایع هستیم باید از صنعت چاپ حمایت کنیم.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ساعت 20 امروز(شنبه) پس از 11 روز فعالیت به کار خود در مصلی تهران پایان می دهد.
فراهنگ( ) **7303**1569

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن