تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805785735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان بازی آمریکا در اوکراین از دیدگاه روسیه چیست ؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: الجزیره :
پایان بازی آمریکا در "اوکراین" از دیدگاه روسیه چیست ؟
تصور کنید پوتین و مشاوران وی در اتاقی نشسته اند و به بررسی و تحلیل آنچه غرب دراوکراین انجام میدهد ،‌ می پردازند .


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره ؛ پایگاه اینترنتی این شبکه در مقاله ای به قلم "الکساندر نکراسوف" مشاور سابق دولت روسیه نوشت : این سوال طی ماه های گذشته چندین بار پرسیده شد که : پایان بازی ولادیمیر پوتین ، رییس جمهوری روسیه در اوکراین چیست ؟ این سوال پس از برگزاری همه پرسی ماه مارس در کریمه و پیوستن این منطقه به خاک روسیه بیشتر مطرح گردید . همچنین این تفکر برای واشنگتن و دیگر کشورهای غربی ایجاد شد که درگیری بر سر تصاحب سرزمین ها ادامه خواهد داشت . 

آیا کرملین با توجه زندگی تعداد زیادی از اتباع روسی در شرق و جنوب اوکراین ، اتصال این منطقه را به خاک روسیه انتخاب خواهد کرد ؟ یا اینکه ترجیح می دهد با دولتی مستقل در این منطقه توافق کرده و همکاری داشته باشد ؟ یا شاید اندیشه تسلط بر کل اوکراین در ذهن پوتین می گذرد ؟ 


حتی در ذهن برخی از مردم این سوال بوجود آمده است که آیا پوتین قصد دارد بار دیگر اتحاد جماهیر شوروی را بازسازی کند و علاوه بر اوکراین سایر کشورهای تحت این اتحاد را بار دیگر به کنترل خود دربیارورد ؟


نکراسوف افزود : بنابراین آنچه می خواهم بگویم این است که همه در حال پرسیدن سوال درباره پایان کار پوتین در اوکراین هستند . اما یک لحظه تصور کنید که پوتین به همراه معاونین و مشاوران خود سوال متفاوتی را از خود می پرسند : پایان کار واشنگتن در اوکراین چیست ؟ بر اساس آنچه رییس جمهوری روسیه برداشت می کند ، دولت اوباما نیز باید یک هدف و پایان کاری در هنگام ورود به بحران اوکراین داشته باشد . 


حادثه تاسف باری که هفته گذشته در اودسا و بدنبال درگیری میان معترضان ضددولتی و حامیان حکومت کیف رخ داد منجر به زنده زنده سوخته شدن حدود 40 تن از مخالفان ضددولتی در ساختمان اتحادیه تجاری این شهر گردید . به گفته برخی منابع تعداد تلفات آن روز به 100 تن نیز رسیده است . این درگیری ها بدنبال فراخوانی انجام گرفت که اعلام کنندگان آن تصور می کردند همچنان فرصتی برای اجرای توافقنامه ژنو وجود دارد .  


در ادامه این مقاله آمده است : به برخی دلایل عجیب و غریب این توافقنامه طوری مورد استقبال قرار گرفت که گویا اجرای آن پایان دهنده بحران در اوکراین است . و هنگامی که شما به این توافق نامه درگیری های خونینی که در شرق اوکراین میان معترضان ضدحکومتی و نیروهای نظامی وفادار به دولت کیف را اضافه کنید وضعیتی را مشاهده خواهید کرد که به آن " بحران " گفته می شود . اما برخی انسان های بدبین ممکن است آن را با عنوانی شدیدتر بخوانند مانند " جنگ داخلی" . 


این گونه سخنان پس از آن که طرف های درگیر در این بحران موضع گیری سرسختانه تری نسبت به یکدیگر اتخاذ کردند ، بیان شد . بحریم هایی از سوی ایالات متحده علیه روسیه اعمال شد و واشنگتن عنوان کرد که چنانچه حضور نظامی مسکو در اوکراین تشدید شود این تحریم ها نیز بیشتر می گردد .


جای تعجب است که در نوامبر سال گذشته هنگامی که نخستین اعتراضات در کیف بر علیه دولت "ویکتور یانکوویچ" و به منظور امضای توافقنامه مشارک آزاد میان اوکراین و اتحادیه اروپا آغاز شد ،‌ کسی تصور نمی کرد که طی چند ماه بعدی بحث از احتمال مداخله نظامی روسیه در این کشور و تقویت حضور نظامی ناتو در شرق اروپا به میان آید . 


اگر به کرملین برگردیم می بینیم که پوتین و مردم روسیه تلاش می کنند که نشان دهند آمریکا چگونه برای تسخیر اوکراین تقلا دارد و چه زمانی این تقلای واشنگتن متتقف خواهد شد . 


مسکو متقاعده شده است که تلاش آمریکا در اوکراین بر هم زدن و تحریک مشکلات است . مقامات روسی نیز عنوان کرده اند که از زمان شکست انقلاب نارنجی در سال 2004 و سقوط عوامل فعال در این انقلا ب پس از انتخاب "ویکتور یانکوویچ" در سال 2010 آمریکا و اتحادیه اروپا از هیچ اقدامی برای جدایی اوکراین از روسیه و پیوستن آن به اروپا دریغ نکرده اند . 


نویسنده مقاله تصریح کرد : گرچه این سوء ظن نیز بی پایه و اساس نبود و واشنگتن و کشورهای عضو اتحادیه اروپا نقشی فعالانه در نزدیک تر کردن اوکراین به غرب ایفا کردند . در این میان مسکو نیز در دور نمودن اوکراین از خود بی تقصیر نبود چرا که اختلاف همیشگی مسکو و کیف بر سر قیمت گاز و خطوط لوله در دست تعداد معدودی از افراد همچنان ادامه داشت بدون توجه به اکثریت روسی و اوکراینی . 


هنوز بزرگترین اشتباه برخی از مردم این است که تصور می کنند "یانکوویچ" عامل کرملین بوده است . مطمئنا وی دست نشانده روسیه نبود . او به این دلیل با اتحادیه اروپا معامله نکرد چرا که می خواست بطور همزمان با مسکو و اروپا در ارتباط باشد . و در این میان بهترین گزینه ها را از هر دو طرف برای خود انتخاب کند . و هنگامی که اتحادیه اروپا برای راضی کردن کیف برای معامله مقدار اندکی پول را پیشنهاد کرد ، مسکو مبلغ بیشتری از آن را ارائه داد و یانکوویچ نیز بطور طبیعی روسیه را انتخاب کرد در حالی که تاحدودی رابطه با بروکسل را نیز حفظ کرده بود .


یک مقام روسی در این باره اظهار داشته است : یانکوویچ خواستار معامله با هر دو طرف بود و در حالی که حمایت مسکو را پذیرفته بود تلاش می کرد اتحادیه اروپا را نیز با خود همراه کند اما چنین چیزی امکان نداشت .  


بنابراین کرملین چه انتظاری از عملکرد واشنگتن در قبال اوکراین داشت ؟ این پیش بینی وجود دارد که آمریکا خواستار برگزاری انتخابات در تاریخ 25 می در اوکراین باشد . چنانچه چنین پیشنهادی ارائه و اجرا گردد و رییس جمهور انتخاب شده مطلوب روسیه نباشد دیگر نمی توان با آن مخالف کرد چرا که در آن صورت این مخالف ،‌ اعتراض به دموکراسی خواهد بود . شاید بتوان مذاکره میان مسکو و دولت حاکم در کیف را نیز بخشی از یک راه حل این مسئله دانست . 


در انتهای این مقاله آمده است :‌از منظر گسترده تر و بنا بر حدس پوتین و مردم روسیه ، واشنگتن تصمیم دارد با استفاده از واژه بحران در اوکراین ،‌ میان اروپا و روسیه جدایی بیندازد  تا از این طریق تسلط بازارهای تجاری کل اروپا را بدست اتحادیه اروپا بدهد . کرملین معتقد است بحران در اوکراین ابعاد پیچیده تری دارد و طرح آمریکا برای تغییر نقشه اقتصادی اروپا در آن دخیل است . 


بر همین اساس برای توقف افزایش کسری های دولت آمریکا ، واشنگتن نیازمند بازاری بزرگ برای ارائه کالا و خدمات خود دارد که هم اکنون اتحادیه اروپا بهترین گزینه پیش روی آن است . بنابراین از دیدگاه روسیه ، پایان کار آمریکا در اوکراین پیوستن کیف به اروپا و استفاده از بازار آن و نیز محدود نمودن توانمندی های مسکو است . 


مسکو تاکنون عملکردی صحیح از خود نشان داده و در واقع درگیر یک "جنگ سرد"‌با آمریکا می باشد . روسیه و آمریکا بر سر اروپا در حال تنش و اختلاف هستند و شاید بتوان اوکراین را بازنده اصلی این تنش دانست .




انتهای پیام /






تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن