تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819395213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شلوغی شهر و حاشیه امن برای تکدی گری در کرج


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شلوغی شهر و حاشیه امن برای تکدی گری در کرج کرج-ایرنا- تکدی گری پدیده ای اجتماعی است که فقط مختص امروز و دیروز نبوده بلکه آگر به سابقه آن توجه شود، از قدیمی ترین معضلات اجتماعی به شمار می رود لیکن شلوغی شهری همچون کرج آنچنان حاشیه را امن کرده که متکدیان ولو خارجی در هر شکل و قالبی فعالیت می کنند.


به گزارش ایرنا، سیمای این پدیده زمانی نازیباتر شد که زنان و دخترانی از کشورهای همسایه شرقی با لباس های کهنه و مندرس و کودک به دوش چهار راههای کرج را قرق کرده و با کوبیدن شیشه های خودروها دست تکدی درازمی کنند.
اگرچه بیشتر آنان زبانی مشترک برای تشکر از مردم ندارند لیکن تکرار تجربه ارزش اسکناس ها یا پول خرد ما را به آنان آموخته و می دانند در مقابل دریافت چه وجهی سر تکان دهند یا اخم کنند.
شگفت تر آنکه کسی نمی داند که این جمعیت متکدی خارجی، شب ها را کجا بیتوته می کند و چگونه کله سحر خود را به چهار راهها می رساند.
با گرما و سرمای سال هم کودکانشان را عادت داده و این خردسالان ژولیده رو بدون آنکه به قول عامیانه جیکی بزنند سوار بر کول اطراف را نظاره می کنند.
هر چهار راه و چراغ قرمز محدوده جماعتی است و هرچند تعداد گداهای خودی دست کمی از خارجی ها ندارند لیکن هر کس از خوان چراغ قرمز، برگی از اسکناس از آن خود می کند.
از دغدغه های ترافیکی تا تنگناهای مالی یا عدم تقسیم مسوولیت در شلوغی شهر ازعوامل فزاینده این آسیب اجتماعی است، به هرحال چند و چون قضیه کلاف سردرگم است و معما آنطور که دیده می شود حل کردنش ساده به چشم نمی آید.
در این زمینه شهروندان می گویند: متکدیان و کارتن خوابها این روزها با خیال راحت و بدون هیچ دغدغه ای در این کلانشهر کسب درآمد می کنند و برخی از آنان شب ها نیز در کنار پیاده روها به خواب می روند.
به گفته آنان،مسوولان به خوبی می دانند چهار راهها در انحصار متکدیانند لیکن اراده ای برای پایان داده یا حداقل کاستن از آن وجود ندارد.
ˈمحسن درگاهی ˈ از شهروندانی است که می گوید: تکدی گری در کرج ریشه دوانده و بهتر است که بگوییم بخشی از ریشه گدایی از آن ور مرزها سر از مناطق میانی ایران ازجمله کرج درآورده است.
او گفت: پیاده روها کوچه های خلوت و برخی دیگر ازمکانها در مناطق هسته مرکزی شهرکرج برای استراحت شبانگاهی این گونه افراد مهیا است .
ˈسمیرا خداوردی ˈ شهروند دیگر اظهار کرد: در کنار تکدی گری ، کارتن خوابی بی خانمان ها و معتادان هم اسباب زحمت برای شهر شده است .
وی گفت: برخی هم از مهربانی و دل رحمی مردم سوء استفاده می کنند و پول های کلان به جیب می زنند به هرحال اگر فضایی برای جمع آوری آنان نیست لااقل نظارت شوند و نیازمند واقعی و غیر واقعی به مردم معرفی کنند.
ˈبهروز سلطانی ˈیکی دیگر ازشهروندان این افراد را به لحاظ روحی ناسالم معرفی می کند و می گوید:در کشور تعداد قابل توجهی افراد نیازمند زندگی می کنند که به خودشان اجازه نمی دهند برای برآوردن نیازهایشان حتی دستشان را به طرف نزدیک ترین فرد خانواده دراز کنند.
وی ادامه داد: اما برخی هم هستند با هر ترفندی مثلاˈ خود را فلج یا نابینا به مردم می نمایانند که از این طریق جیب ها را حسابی پر می کنند.
دکتر ˈمحمد صادق باغستانی ˈرییس کمیسیون سلامت ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اختصاص پنج میلیارد ریال برای احداث یک گرمخانه برای دراین کلانشهر افزود: نیاز کلانشهر کرج با سه گرمخانه دیگر تامین خواهد شد.
وی ادامه داد:ساخت اولین گرمخانه کرج از امسال در دستور کار شورا و شهرداری کرج قرارگرفته است.
وی خاطر نشان کرد: برای حل معضل تکدی گری مسوولان باید وقت بیشتری اختصاص دهند و در این زمینه نیز نشست هایی از سوی شورای اسلامی شهر کرج برگزار شود.
اما با این حال تنها احداث گرمخانه برای افراد بی خانمان کفایت نمی کند و باید در این رابطه اقدمات اساسی و زیر بنایی صورت گیرد.
چندی پیش نیز سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: رسانه ها در این رابطه می توانند با اطلاع رسانی به حل مشکل تکدیگری در کرج کمک کنند.
داوود وحیدی اظهارکرد: هر جا که با متکدیان روبرو میشوند با گرفتن تعداد و آماری از آنان با مسوولان همکاری و اطلاع رسانی کنند تا در این زمینه تصمیم گیری های اصولی شود.ک/4
7410/ 691
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن