تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813116397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه شعر آیینی به عنوان یک هنر ناب دینی بسیار برجسته است .


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: جایگاه شعر آیینی به عنوان یک هنر ناب دینی بسیار برجسته است . خبرگزاری پانا:رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود با اشاره به جایگاه ویژه شعر آیینی در ادبیات فارسی، اظهار کرد: جایگاه امروز شعر مذهبی و آیینی به عنوان یک هنر ناب دینی، بسیار برجسته است.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۸ ارديبهشت ساعت 11:54



به گزارش خبرگزاری پانا،سهراب مقدسی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه بررسی جایگاه شعر آئینی در این شهرستان، یادآور شد: در این جلسات، شعر آیینی در ادبیات فارسی توسط شرکت کنندگان حاضر مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. وی با اشاره به جایگاه ویژه شعر آیینی در ادبیات فارسی، اظهار کرد: جایگاه امروز شعر مذهبی و آیینی به عنوان یک هنر ناب دینی، بسیار برجسته است و بیش از 80 درصد از منظومه های شعر فارسی از سده سوم تا زمان حال شامل مقوله هایی از ادب آیینی بوده است. مقدسی با بیان اینکه شعر آیینی و مذهبی جایگاه ویژه ای در میان مخاطبان دارد، تصریح کرد: شعر آیینی وصف حال تاریخ دین و بزرگان دین است و نمونه آن را می توانیم در اشعار عاشورایی جست و جو کنیم. این مسئول افزود: شعر نبوی، فاطمی، علوی، عاشورا، بقیع، رضوی، مهدوی از جمله زیرشاخه‌های شعر ولایی هستند. رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود یادآور شد: در جلسات جایگاه شعر آئینی در لنگرود، علاوه بر نقد و بررسی، مطالبی در حوزه های آموزش و آسیب شناسی شعر ارائه می شود. وی با بیان اینکه این جلسات با استقبال گسترده شاعران و مداحان اهل بیت (ع) شهرستان و استان روبرو شد، افزود: این چهارمین جلسه بررسی جایگاه شعر آئینی در لنگرود بوده است. مقدسی ابراز کرد: این برنامه با هدف سنجش و ارتقای توانایی شاعران و مداحان اهل بیت (ع) این شهرستان برگزار می شود. جلسات بررسی جایگاه شعر آئینی با حمایت انجمن قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود هر 15 روز یکبار، روزهای سه شنبه ساعت 17:30 در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان واقع در پارک فجر لنگرود برگزار و ورورد برای عموم آزاد است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن