تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815590635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفاع خسرو معتضد از سخنان علی یونسی درباره احیای نماد شیروخورشید/ جایگاه شیروخورشید سرخ را بازگردانیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
دفاع خسرو معتضد از سخنان علی یونسی درباره احیای نماد شیروخورشید/ جایگاه شیروخورشید سرخ را بازگردانیم

دفاع خسرو معتضد از سخنان علی یونسی درباره احیای نماد شیروخورشید/ جایگاه شیروخورشید سرخ را بازگردانیم
قبل از آنکه عده‌ای از افراد منتظر فرصت‌، آقای یونسی وزیر اطلاعات پیشین را موردحمله و اتهام قرار دهند سخن ایشان را تایید می‌کنم به گزارش نامه نیوز، خسرو معتضد، مورخ و تاریخ نگار در روزنامه شرق نوشت:

حجت‌الاسلام یونسی دستیار ارشد رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفته است: «پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است. عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیروخورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است [در حالی‌که] شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود اگر با من باشد هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیروخورشید [سرخ] را جایگزین آن می‌کنم.»


قبل از آنکه عده‌ای از افراد منتظر فرصت‌، آقای یونسی وزیر اطلاعات پیشین را موردحمله و اتهام قرار دهند سخن ایشان را تایید می‌کنم و صریحا می‌گویم: هلال‌احمر که از سه دهه پیش جایگزین شیروخورشید سرخ، آرم جمعیت شیروخورشید سرخ ایران شد درست تصویر برعکس پرچم سرخ‌رنگ دولت امپراتوری منقرض‌شده عثمانی است .

...اما شیر نماد ایران باستان نبوده و فقط در زمان سلاجقه بر پرچم ایران نقش بسته و در زمان صفویان به مثابه نماد علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) بود که او را شیرخدا اسدا...الغالب می‌خواندند.خورشید نیز نمودار الوهیت و دین اسلام و رسول خدا(ص) بوده و جالب اینجاست که پرچم ایران تا زمان مشروطیت یک نوار سبز رنگ در زمینه سفید (نوار سبز به نشانه تشیع) بوده که شیر با خطوط سیاه و زرد در کنار یا وسط زمینه سفید قرار داشته است.نماد تاج روی شیروخورشید در ادوار قدیم وجود نداشته و بسیار محتمل است از عصر قاجاریه به آن افزوده شده ‌باشد زیرا تاج کیانی که در زمان فتحعلی‌شاه قاجار برای تاجگذاری او ساخته شد در دوره قاجار روی علامت شیروخورشید در حقیقت بر فراز شیر قرار گرفت و این تاج پس از تاجگذاری رضاشاه که یک جواهرساز روسی مهاجر، تاج پهلوی را ساخت، تبدیل به تاج پهلوی شد (از 1305 هـ..ش به بعد)


...جا دارد پیشنهاد جناب آقای یونسی مورد مطالعه قرار گیرد و شیروخورشید سرخ، جایگاه خود را بازیابد و به مثابه آرم ملی و مذهبی همراه با «الله‌اکبر» بر بالای آن سرلوحه صفحات جمعیت و زیب بدنه آمبولانس‌ها و پرچم‌های جمعیت شود.






1393/2/17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن