تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813253557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحریف سخنان رحمانیان در مناظره با رسایی درباره مستند «من روحانی هستم»


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تحریف سخنان رحمانیان در مناظره با رسایی درباره مستند «من روحانی هستم»
سخنان مدیرمسوول روزنامه «شرق» در مناظره رادیویی با حمید رسایی، پیرامون مستند «من روحانی هستم» که به بخشی از خاطرات هاشمی‌رفسنجانی درباره ماجرای «مک‌فارلین» پرداخته است از سوی رسانه‌های اصولگرایی چون «نسیم»، «تسنیم»، «مشرق» و... به‌صورت تحریف‌شده منتشر شد و روزنامه‌هایی چون «هفت صبح» و «وطن امروز» هم سخنان تحریف‌شده مهدی رحمانیان را بازنشر دادند.
آفتاب: این رسانه‌ها مدعی شده‌اند که مدیرمسوول روزنامه «شرق» درباره ماجرای «مک‌فارلین» گفته است: «آقای هاشمی؛ همه حقیقت را نگفته و گفتن نصف حقیقت با دروغ فرقی ندارد.» این در حالی است که رحمانیان در این مناطره تاکید می‌کند که «خاطرات آقای هاشمی غلط نیست و مستندسازان نباید در کارهای خود نصف حقیقت را بگویند.»


روزنامه شرق در ادامه نوشته است: حمید رسایی، مصطفی کواکبیان و یکی از عوامل شرکت توزیع مستند، پنجشنبه در یک مناظره رادیویی شرکت کردند تا دیدگاه‌های خود را درباره اصالت روایت‌های مطرح‌شده در این مستند بیان کنند.


 مهدی رحمانیان در میانه‌ گفت‌وگو و به جای کواکبیان که به خاطر قطع ارتباط تلفنی از ادامه مناظره بازماند، به مناظره می‌پیوندد. سایت‌های اصولگرا بدون آنکه به متن مناظره اشاره داشته باشند، مناظره را در قالب یک گفت‌وگوی تلفنی نشان داده و مدعی شده‌اند که رحمانیان در پاسخ به این سوال که صحت خاطرات آقای هاشمی در کتاب «اوج دفاع» پیرامون حضور دکتر روحانی در ماجرای مک‌فارلین را تایید می‌کنید یا خیر؟ گفت: «آقای هاشمی  برخی از مسایل را گفته است، اما بخش‌های مهم‌تری از مسایل را نگفته است.  گفتن نصف حقیقت با دروغ فرقی ندارد.»


در صورتی که اشاره رحمانیان به مستند بوده است نه خاطرات هاشمی. سایت‌های یادشده مدعی هستند که «رحمانیان در پاسخ به اینکه تقصیر تهیه‌کنندگان این مستند چیست که با رجوع به خاطرات یک سیاستمدار معتبر فیلم ساخته‌اند؟ سکوت کرد.»


این در حالی است که برنامه رادیویی رادیو گفت‌وگو نه‌تنها یک گفت‌وگوی تلفنی نبوده، بلکه یک مناظره بوده است که حمید رسایی از اعضای جبهه پایداری و نماینده تهران در مجلس و مصطفی کواکبیان و بعد هم مهدی رحمانیان به‌صورت تلفنی در مناطره شرکت می‌کنند و محمدصادق باطنی هم از عوامل شرکت توزیع‌کننده مستند (سفیر فیلم) به همراه مجری در ساختمان رادیو حضور داشتند.


رحمانیان در طول این مناظره تاکید کرده است که کسانی وارد نقد دولت شده‌اند که طی هشت‌سال گذشته و در دولت احمدی‌نژاد سکوت کرده بودند و این البته از امتیازهای دولت روحانی است که به افراد اجازه نقد می‌دهد. اما حمید رسایی در طول مناظره نقدهایی را به روزنامه‌های اصلاح‌طلب و «شرق» وارده کرده و سوال‌هایی را به صورت مکرر به همراه یکی از عوامل توزیع‌کننده مستند از رحمانیان مطرح می‌کردند.


در بخشی از این سوال‌ها، حمید رسایی با اشاره به انتقاد علی لاریحانی رییس مجلس از مستند «من روحانی هستم» اینگونه پرسش خود را طرح می‌کند که آقای لاریجانی هم اطلاع ندارد که این بخش (مک‌فارلین) برگرفته از کتاب خاطرات هاشمی‌رفسنجانی است. رحمانیان در پاسخ می‌گوید که من با آقای محسن کنگرلو (یکی از اعضای تیم سه‌نفره مذاکره با هیات آمریکایی در ماجرای مک‌فارلین) صحبت کردم. رسایی دوباره می‌پرسد که چرا شما با آقای کنگرلو صحبت کردید، اگر خاطرات آقای هاشمی اشتباه است، این موضوع چه ربطی دارد به تهیه‌کنندگان این مستند؟ رحمانیان در پاسخ می‌گوید: «نه آقای رسایی، خاطرات آقای هاشمی غلط نیست. خاطرات هاشمی بخشی از مسایل را گفته و بخش‌های مهم‌تری از مسایل را بنا به شرایط نگفته است.»


رسایی در همین فضا مجددا تاکید می‌کند که تقصیر تهیه‌کنندگان مستند چیست که آقای هاشمی یا آقای کنگرلو یا روزنامه «شرق» یا هر رسانه دیگری، بخشی از حقیقت را می‌گویند و بخشی از حقیقت را نمی‌گویند، بعدا که یک نفر اعتماد می‌کند و می‌گوید این کتاب خاطرات آقای هاشمی است و معتبر است {مستند می‌سازد} هرچند که من بخش‌هایی از آن را قبول ندارم.  بالاخره شما که قبول دارید{آقای هاشمی را}، چرا رد می‌کنید؟  رحمانیان در پاسخ، با اشاره به مستند ساخته‌شده می‌گوید: «گفتن نصف حقیقت با گفتن دروغ تفاوتی ندارد.»


باز هم حمید رسایی این سوال را در ادامه این صحبت می‌پرسد که «می‌دانم. من می‌گویم مشکل تهیه‌کننده چیست. تهیه‌کننده که نمی‌داند، این خاطرات نصف حقیقت است یا تمام حقیقت، می‌گوید این خاطرات هاشمی است و از آن استفاده می‌کند، مشکل تهیه‌کننده چیست؟» به محض آنکه رحمانیان درصدد پاسخگویی برمی‌آید مجری برنامه می‌گوید: «آقای رحمانیان دو، سه دقیقه برای جمع‌بندی اظهارات شما فرصت داریم» در این فاصله باز هم رسایی و عامل توزیع‌کننده مستند سوالاتی را به‌صورت مکرر از رحمانیان مطرح می‌کنند که به بخش‌های دیگر مستند می‌پردازد.


مدیرمسوول «شرق» در پاسخ به این سوال که چرا رسانه‌های اصلاح‌طلب به صورت ناگهانی وارد مباحث مربوط به مستند می‌شوند؟ با تاکید بر اینکه صداوسیما در ابتدا کلید این ماجرا را زد و به تبلیغ این مستند پرداخت، اشاره می‌کند که رسانه‌ها هم بعد از خط صداوسیما وارد شدند تا نقطه نظرات خود را در این‌باره بگویند. او در پایان تاکید می‌کند: «موضع دولت را در برخورد با منتقدان می‌پسندم. منتقدان باید بتوانند تندترین نقدها را مطرح کنند.»


مناظره با پرسش‌های تندوتیز رسایی رو به خاتمه می‌گذارد و در نهایت هم محمدصادق باطنی تاکید می‌کند که مستندسازان کنار دولت هستند و برخی برخوردهای قضایی را با عرصه فرهنگ نمی‌پسندد.  مدیرمسوول «شرق» در طول این مناظره تاکید دارد که باوجود برخی هشدار‌ها به عوامل ساخت این مستند، اما برخوردی با آنها صورت نگرفته و این از امتیازهای دولت روحانی است که منتقدان در آن می‌توانند نقطه‌نظرات خود را مطرح کنند و دولت هم فرصت ندارد به همه مسایل مطروحه پاسخ بدهد.




تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن