تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806374319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرجی دانا: همه مسوولان درباره کرسی های آزاد اندیشی وظیفه دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرجی دانا: همه مسوولان درباره کرسی های آزاد اندیشی وظیفه دارند تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همه مسوولان دانشگاهی در تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در مورد کرسی های آزاداندیشی وظیفه دارند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رضا فرجی دانا در جلسه 268 شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، افزود: وزارت علوم، تلاش می کند تا با سنجش و ارزیابی روند موجود و اشکالاتی که در مسیر برگزاری کرسی های آزاداندیشی وجود دارد، فضای پر نشاط را در دانشگاه ها گسترش دهد.
وی در ابتدای این جلسه، ضمن گرامیداشت ایام هفته معلم و یاد و خاطره استاد شهید مطهری گفت: انشاالله دانشگاه ها بتوانند در سایه سار افکار متعالی استاد شهید مطهری ضمن سرعت دادن به حرکت علمی کشور به سمت قله های رفیع تر، کانون های معنویت و دینداری باشند.
در ادامه جلسه، گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون نحوه تسهیل در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها ارائه شد.
در این گزارش ضمن اشاره به ایجاد یک فضای امن برای اظهار نظر علمی در سطح دانشگاه ها، حمایت حقوقی و قضایی از شرکت کنندگان در این کرسی ها نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
در بخش دیگری از گزارش مزبور، رفع ابهامات و شبهات گوناگون و ایجاد فرصت عادلانه و قانونی برای طرح افکار و نظریات از اهداف برگزاری کرسی های آزاداندیشی برشمرده شده است.
در انتهای این گزارش مشکلاتی مانند پیچیدگی ها و دیوانسالاری حاکم بر برخی از دانشگاه ها، تراکم مقررات و سیاست زدگی جو دانشگاه ها در برخی از مقاطع زمانی از موانع برگزاری این کرسی ها برشمرده شده است.

** تاکید بر فضای آزاداندیشی در دانشگاه ها
حجت الاسلام محمدیان رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این جلسه گفت: فضای دانشگاه ها بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) حتماً باید فضای آزاداندیشی باشد و رؤسای دانشگاه ها در عین استفاده از نظرات مسوولان در مدیریت این فضا استقلال عمل دارند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید مقررات مربوط به کرسی های آزاداندیشی در عین شفافیت، اختیارات لازم را به مسوولان دانشگاهی در مسیر برگزاری کرسی های آزاداندیشی اعطا کند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همچنین گزارشی از روند برگزاری آئین اعتکاف در دانشگاه های کشور ارائه داد.
وی در این گزارش با اشاره به استقبال دانشگاهیان از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه ها گفت: 117 مسجد دانشگاهی در سرتاسر کشور آماده پذیرایی از معتکفین هستند و ما پیش بینی می کنیم که تعداد متقاضیان اعتکاف در مساجد دانشگاهی کشور، بیش از ظرفیت موجود باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در برخی از دانشگاه های بزرگ مانند دانشگاه تهران و شهید بهشتی متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف قریب به 10 درصد از تعداد کل دانشجویان شاغل به تحصیل در آن دانشگاه را تشکیل می دهد.

*** کرسی های آزاد اندیشی در مسیر برگزاری نارسایی دارند
محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه با اشاره به طرح موضوع کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها گفت: آنچه در مورد وضعیت فعلی کرسی های آزاداندیشی مسلم و واضح است، وجود اشکال و نارسایی در مسیر برگزاری های این کرسی ها است.
وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی از همان ابتدای طرح موضوع کرسی های آزاداندیشی، نسبت به تصحیح برخی از رویکردها و عملکردهای اشتباه به مسئولان تذکرات لازم را داده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همه افراد صاحب فکر و نظر حتی کسانی که دارای افکار لیبرالیستی و یا مارکسیستی هستند باید بتوانند در این کرسی ها افکار خود را طرح کنند و اندیشمندان توانمند مسلمان نیز باید پاسخ این افکار را به صورت علمی بدهند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: البته باید طرح افکار و اندیشه ها در چارچوب قوانین و مقررات باشد و قوانین و مقررات هم باید با در نظر گرفتن حساسیت های موجود و ضمن احترام به فضای آزاد در دانشگاه ها تدوین و تصویب شود.
مخبر دزفولی ادامه داد: آزادی فکر و بیان در نظام جمهوری اسلامی، ذیل تفکرات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تعریف می شود و در این نگاه آزادی بیان و اندیشه غیر از آزادی برای توطئه علیه منافع ملی و یا ولنگاری اخلاقی است.
فراهنگ(1)**9129 ** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن