تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809977659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار قزوین: آیا به توصیه مقام معظم رهبری در ایجاد کرسی های آزاداندیشی عمل کرده ایم؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار قزوین: آیا به توصیه مقام معظم رهبری در ایجاد کرسی های آزاداندیشی عمل کرده ایم؟ قزوین-ایرنا- استاندار قزوین گفت: پس از 35 سال از پیروزی انقلاب باید از خود بپرسیم آیا فضای آزاداندیشی در جامعه ایجاد شده است و به سفارش مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کرسی های آزاداندیشی جامه عمل پوشیده شده است؟


به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین که دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، ˈمرتضی روزبهˈ در بازدید از موسسه آموزش عالی پارسیان، افزود: اگر امروز نیاز به مباحث آزاد اندیشی در حوزه دینی بیشتر از گذشته نباشد، کمتر هم نیست، بنابراین باید به این موضوع توجه جدی کنیم.
وی با تبریک هفته معلم به معلمان و استادان دانشگاه ها و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری گفت: احساس می کنم در این هفته به طور شایسته به شخصیت این شهید بزرگوار پرداخته نمی شود و فضا به قدری برای هفته معلم گرم می شود که افکار و اندیشه های شهید مطهری در گرماگرم آن پوشیده مانده و به چند پوستر از این شهید اکتفا می شود.
استاندار قزوین اظهارکرد: پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نیاز ما خیلی بیشتر از گذشته شده و نیازمندیم که تاملی در اندیشه های بلند و عمیق آن شهید بزرگوار داشته باشیم.
روزبه یادآور شد: شهید مطهری دارای شخصیت بی نظیری بود و وقتی به فراز و نشیب های زندگی وی نگاه می کنیم، ویژگی های بارز و بی نظیری را مشاهده می کنیم.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: شهید مطهری به معنای واقعی کلمه آزاد اندیش بوده و این شخصیت بزرگ در قالب متعارف زندگی ما نمی گنجد.
این مسوول افزود: در دورانی که تفکرات مارکسیستی موقعیتی در بین جوانان و حتی اصحاب فکر و اندیشه پیدا کرده بود، شهید مطهری پیشنهاد می کند که اندیشه های مارکسیستی در دانشگاه تدریس و مورد بررسی قرار گیرد و این ایده نشانگر آزاد اندیشی شهید مطهری می باشد.
روزبه اظهارداشت: شهید مطهری به عنوان اسلام شناس ژرف اندیش و اندیشمند روشنفکر اسلامی با آگاهی کامل از مبانی تفکرات مارکسیستی معتقد بودند که یک دانشمند مارکسیست آزادانه مبانی خود را تبلیغ کند، زیرا از یکسو به حقانیت و استواری مبانی فکری اسلامی و از سوی دیگر به اصل آزاد اندیشی اعتقاد راسخ داشتند.
استاندار قزوین گفت: هنگامی که شهید مطهری بحث حجاب را مطرح کرد فضای بسیار سنگینی در جامعه بود و ایشان مطالب خود را در کنار کتاب ها در نشریاتی چون نشریه زن روز چاپ کرد، چرا که معتقد بود کسانی خواننده این نشریه هستند که دیگر کتاب ها را مطالعه نمی کنند.
روزبه اظهار داشت: شهید مطهری وقتی مطلبی را در خصوص حجاب نوشتند به قدری این مطلب تازه بود که بسیاری از مومنان ایشان را سرزنش کردند ولی هنگامی که امام خمینی (ره) این مطلب را خواندند؛ فرمودند در این مطلب چیزی مخالف اسلام ندیدم.
این مسوول با اشاره به اینکه صاحبان اندیشه زنده هستند، افزود: چه کسی می پندارد که مولوی ها، ابن سیناها و فارابی ها مرده اند؟
استاندار قزوین در پایان بر تقویت تعامل بین دانشگاه و حوزه تاکید کرد و گفت: بیشتر آثار شهید مطهری محصول مطالعات دقیق و عمیق، تفقه و تامل در جوهره دین، تعامل حوزه با دانشگاهیان و مباحث و گعده های طلبگی بدست آمده است.
استان قزوین دارای 120 هزار دانشجو و 51 مرکز آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی است.
7392/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن