تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818955082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیرخارجه لبنان: خاورمیانه نیازمند ثبات است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیرخارجه لبنان: خاورمیانه نیازمند ثبات است برلین - ایرنا - وزیر امور خارجه لبنان با اشاره به بحران سوریه و اثرات آن بر دیگر کشورهای منطقه از جمله لبنان،تاکید کرد: منطقه خاورمیانه نیازمند ثبات و آرامش است و جامعه بین المللی برای برقراری این آرامش باید همه تلاش خود را انجام دهد.


به گزارش ایرنا،ˈجبران باسیلˈ که به منظور دیدار و گفت و گو با مقام های آلمانی به برلین سفر کرده است،روز سه شنبه بعد از ملاقات با همتای آلمانی خود در نشست خبری مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر، خاطرنشان کرد: بحران سوریه نه تنها برای این کشور بلکه برای همه همسایگان سوریه مشکلاتی ایجاد کرده و همه منطقه در شرایط سخت و خطرناکی قرار دارد که ضروری است همه ما و جامعه بین المللی برای برقراری صلح و آرامش در منطقه تلاش کنیم.
وزیر امور خارجه لبنان از آوارگان سوری در کشورش و همچنین گروه های تروریستی که از خارج از مرزها وارد خاک سوریه و لبنان شده اند به عنوان دو فاکتور بسیار خطرناک که لبنان را تهدید می کند نام برد و افزود : این مشکلات همچون بمب ساعتی خطرناک آماده انفجار و نابودی منطقه هستند.
جبران باسیل افزود: درحال حاضر بیش از یک سوم جمعیت لبنان را آوارگان سوری تشکیل می دهند به همین خاطر دولت لبنان نیازمند کمک مستقیم جامعه بین المللی برای کمک رسانی به این آوارگان است.
وی در ادامه سخنان خود در رابطه با ورود گروه های تروریست خارجی به منطقه، گفت: تروریست هایی که از خارج وارد سوریه و لبنان شده و این کشورها را بی ثبات کرده اند، تهدید بسیار بزرگی برای منطقه هستند که البته بعد از بازگشت برای کشورهای خود نیز یک تهدید جدی خواهند بود.
جبران باسیل با تاکید بر اینکه ما نیازمند راهبرد مشترک برای مقابله با تروریسم خارجی در سوریه و لبنان هستیم، گفت:جامعه بین المللی باید برای مقابله با تروریسم و برقراری صلح و آرامش در منطقه به ما کمک کند.
وزیر امور خارجه آلمان نیز در سخنان در این نشست خبری مشترک، وضعیت سوریه را بسیار سخت و خطرناک خواند و گفت: وضعیت بحرانی امروز سوریه همسایگان این کشور بویژه لبنان را نیز تحت الشعاع خود قرار داده است.
فرانک والتر اشتاین مایر با اشاره به انجام تلاش ها برای تشکیل دولت جدید در لبنان، از تشکیل دولت وحدت ملی در این کشور استقبال کرد و گفت : آنچه امروز لبنان بیش از هر چیزی به آن نیاز دارد وحدت و انسجام ملی به معنای واقعی است که درصورت تحقق می تواند فرصتی برای تحکیم ثبات سیاسی در این کشور باشد.
اشتاین مایر در ادامه تاکید کرد: هیچ کشوری بیشتر از لبنان تحت تاثیر تحولات سوریه قرار نگرفته است و در همین رابطه باید به حضور صدها هزار آواره سوری در این کشور اشاره کرد.
وی افزود: برغم گذشت بیش از سه سال از بحران سوریه،همچنان مشخص نیست که مناقشه این کشور چه زمانی حل خواهد شد و اینکه نمی توان پیش بینی کرد دور بعدی مذاکرات ژنو در راستای تلاش برای بحران سوریه چه زمانی برگزار می شود.
وزیر امورخارجه آلمان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه اواخر ماه جاری به منطقه خاورمیانه سفر خواهد کرد،گفت: در این سفر از بیروت نیز دیدن کرده و با مقام های لبنانی ملاقات خواهم کرد.
اروپام** 2051** 1701 ** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن