تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813246480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنر فرش ايران هنوز حرف اول را در جهان مي زند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۴۰ب.ظ)
سلطاني فر: هنر فرش ايران هنوز حرف اول را در جهان مي زند معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در نخستين همايش توسعه هنر قالي بافي و صنايع دستي در استان قزوين بر کاربردي کردن و نوآوري در توليدات صنايع دستي کشور تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر در نخستين همايش توسعه هنر قالي بافي و صنايع دستي که با مشارکت کميته امداد امام خميني و سازمان ميراث فرهنگي در استان قزوين برگزار شد گفت: بر اساس شناسايي سازمانهاي ذيربط بين المللي 460 رشته صنايع دستي در دنيا وجود دارد که کشورمان با توجه به غناي فرهنگي و تمدن چند هزار ساله و برخوداري از مردمي سخت کوش، هنرمند، نخبه و زبده 350 رشته را به خود اختصاص داده و هنرمندان در اقصي نقاط کشور در اين رشته ها مشغول فعاليت و توليد آثار کم نظير و بعضا بي نظير هستند.
وي افزود: با وجود کپي برداريهاي دهه هاي اخير از هنر فرش ايران هنوز توليدات اين هنر در کشور بي نظير بوده و اصالت خود در بازارهاي جهاني را حفظ کرده است و به هيچ وجه توليد هيچ کشوري در فرش و حتي ديگر رشته هاي هنري ازجمله منبت، مينياتور، معرق، خط، قلمکاري و ... قابل مقايسه با هنر کشور ما نيست.
سلطاني فر خاطر نشان کرد: حدود 2 ميليون هنرمند در عرصه صنايع دستي در کشور مشغول توليد و فعاليت هستند که اگر از اين تعداد بعضي در يک خانواده مشترک باشند حداقل يک و نيم ميليون نفر از طريق صنايع دستي ، تامين معيشت يا کمک به تامين معيشت مي کنند.
وي اين رقم در ايجاد اشتغال و ايجاد ارزش افزوده و ارز آوري را قابل توجه دانست و گفت:امروز حجم تجارت جهاني در بخش صنايع دستي اعم از فرش، گليم و...، انواع و اقسام سنگهاي قيمتي، طلا و نقره و ساير زيور آلات مرتبط حدود هزار ميليارد دلار و سهم ما از اين رقم بسيار ناچيز است و بايد تلاش کنيم که 2 تا 3 درصد از اين رقم را به خود اختصاص دهيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: خوشبختانه با بيان مباني اقتصاد مقاومتي ، که به معناي استفاده از همه ظرفيتهاي اقتصادي کشور و کمک به تامين معيشت و رفاه است ، بايد خيز جديدي را با هماهنگي، همگرايي و هم افزايي همه دستگاههايي که مي توانند در اين عرصه موثر باشند برداريم و سهم بيشتري در توليدات و ايجاد اشتغال داشته باشيم و سهم خود را از تجارت جهاني در اين بخش افزايش دهيم و از ظرفيت خوبي که در اين بخش از نظر تاريخي وجود دارد براي بهبود اقتصاد کشور استفاده کنيم.
وي رويکرد دولت تدبير و اميد در عرصه صنايع دستي را همه جانبه، توام با ژرف نگري و استفاده از همه ظرفيتهاي موجود با همکاري و هماهنگي همه نهادها، ارگانها و دستگاههاي اجرايي و همچنين نهادهاي حمايتي عنوان کرد.
سلطاني فر بافت 2 ميليون متر مربع فرش در کشور در سال و صدور يک و نيم ميليون متر مربع از آن را نشان دهنده ظرفيت اين رشته در کشور دانست که به دليل اصالت فرهنگي و هويت فرهنگي حرف اول را در دنيا مي زند و توانسته نقش موثري در ايجاد اشتغال و تامين نيازهاي معيشتي مردم داشته باشد.
وي در ادامه تاکيد کرد: برنامه ريزان در عرصه توليد صنايع دستي و همچنين مسئولان و متوليان اين بخش بايد به کاربردي کردن و نوآوري در توليدات صنايع دستي توجه داشته باشند.
معاون رئيس جمهور هماهنگ نبودن با زمان در برخي رشته ها و نياز به توآوري و تطابق با نياز زمان و همچنين موضوع بازرگاني داخلي و خارجي را دو مشکل عمده موجود در صنايع دستي کشور دانست و گفت: فعالان اين عرصه مشکلات مختلفي دربحث توليد محصولات خود دارند ولي عمده ترين اين مشکلات که اگر موفق به حل آن شويم گره هاي زيادي در اين عرصه گشوده خواهد شد فروش صنايع دستي توليد شده توسط توليد کنندگان در بازارهاي داخلي و خارجي است.
وي خاطر نشان کرد: در نظر داريم به عنوان متوليان اين موضوع علاوه بر راه اندازي بازارچه هاي دائمي صنايع دستي در سراسر کشور در نمايشگاههاي خارجي شرکت کرده و صنايع دستي خود را معرفي کنيم، در اين راستا هدف گذاري و بازاريابي خوبي در سازمان ميراث فرهنگي انجام داديم و اميدواريم طي دو يا سه سال آينده قدم هاي خوبي براي فروش محصولات توليد شده صنايع دستي در داخل و خارج از کشور برداريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن