تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 27 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811424891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرزوهای «ابدی» با کلاس تازه بدلکاری


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۹




6-1516.jpg

بدلکاری در سریال آلمانی «هشدار برای کبری 11» و کار حرفه‌یی در خارج از کشور، موجب نشد که «پیمان ابدی» آرزوهای ملی خود را فراموش کند. این طراح و مجری فقید صحنه‌های اکشن سینما و تلویزیون اعتقاد داشت در بدلکاری، «جرأت»، نقش بسیار کوچکی دارد؛ چرا که بدلکاری واقعا علم است و باید ریاضی - فیزیک را دانست و 20 درصد دیگر جرات است.

پیمان ابدی

از زمانی که از آلمان به کشور بازگشت، «پیمان» پویای ابدی بود، چرا که با انتخاب آموزگاری، بهترین تصمیم را در آغاز کار گرفت؛ آموزش جوانانی که بدلکاری را برای هنر صنعت سینما فرا بگیرند. هنری رزمی، ورزشی، روانشناسی و نمایشی برای جوانان ایرانی و به قول حسن فتحی، «ابدی برای نخستین بار با نگاهی آرتیسیک و زیبایی‌شناسانه، تلاش کرد که فن بدلکاری را در ایران رواج دهد.» به ادبیات امروز، ابدی کلاس تازه‌ای به بدلکاری ایران بخشید. او که دختری ایرانی را برای زندگی مشترک به تازگی برگزیده بود، در ادامه‌ی مسیر، زمینه‌ی آموزش بدلکاری به دختران را فراهم کرد به طوری که همسر جوانش در صحبت‌هایش از ادامه راه او خبر داده است. پیمان ابدی می‌گفت: باید از آموزش‌دیدگان حرفه بدلکاری به درستی در آثار هنری‌مان استفاده کنیم. آرزوی او نگاه درست به بدلکاری در بدو ساخت یک فیلم بود؛ یعنی گنجاندن این هنر در فیلمنامه‌ و مشاوره لازم با بدلکاران.

پیمان ابدی

با باز پخش فیلم «چشم‌های نامحسوس» از تلویزیون فیلمی که در آن پیمان ابدی جان باخت و پخش پشت صحنه آن پیش از واژگونی و آتش‌گرفتن اتوبوس، خاطره مهر 85، روزی که پیمان ابدی به همراه گروه 14 نفره «بدلکاران» که همگی لباس‌های متحد‌الشکل همراه با نشان روبان قرمز (مبارزه با بیماری ایدز) برای افطار و نشست خبری به خبرگزاری دانشجویان ایران آمدند، زنده شد؛ او آن روز درباره جنبه‌های معنوی کارش حرف‌های زیادی زد و گفت: «این کار از ابتدا برایم هیچ جنبه مالی نداشت. نیتی که یک انسان دارد خیلی با ارزش‌تر است. به هیچ‌وجه زندگی‌ام را در آلمان رها نکردم تا در ایران از کسانی خواهش کنم که گاه حتی نمی‌فهمند من درباره چه صحبت می‌کنم. در آلمان، ایران را کشوری جهان سوم می‌دانستند که باعث می‌شد خیلی به من بربخورد. بنابراین سعی کردم تا با فراگیری چندین زبان، تحصیل در رشته روانشناسی و انجام ورزش به صورت حرفه‌یی، خودم را آن قدر بالا ببرم که بتوانم بگویم یک ایرانی چنین توانایی‌هایی نیز دارد.»

پیمان ابدی در ایسنا 1385

پیمان ابدی آرزوی کارگردانی یک اثر اکشن را داشت. می‌گفت «ممکن است کارگردانی آن را انجام دهم. شاید بتوانیم در این فیلم یک کارگردان هنری درکنار یک کارگردان اکشن داشته باشیم.» پنج سال پیش خبر جان باختن «پیمان ابدی»، طراح و مجری صحنه‌های اکشن در عصر چهارشنبه (16 اردیبهشت ماه سال 88) همه را غافل‌گیر کرد. هنگام دیدن فیلم «چشم‌های نامحسوس» از تلویزیون تمام پشت صحنه‌های فعالیت پیمان ابدی به نمایش درآمد و این که او ناخواسته تمامی لحظه‌به لحظه‌ی زندگی ابدیش را طراحی کرد، و چقدر با شوق و باانگیزه تمامی موقعیت کارش را طراحی می‌کرد.

پیمان ابدی

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پیمان ابدی بدلکاری فیلم‌ها و سریال‌ مطرحی چون «‌هشدار برای کبری 11 » را برعهد داشت، در فیلم «پستچی سه‌بار در نمی‌زند» به کارگردانی حسن فتحی، فیلم سینمایی «سایه وحشت» به کارگردانی عماد اسدی، سریال «عملیات 125» به کارگردانی بهروز افخمی، مجموعه تلویزیونی «بدلکاران»، مجموعه‌ مستند تلویزیونی « حادثه سواران» نیز به عنوان بدلکار نقش آفرینی کرده بود. کارهایی چون پریدن از ساختمان هفت طبقه، پریدن از هلی‌کوپتر بر روی ماشین در حال حرکت و پریدن از سقف یک ماشین بر روی ماشینی دیگر در اتوبان را ساده می‌دانست و شاید اصلا فکر نمی‌کرد که سرانجام روزی اتوبوس مرگ او را در صحنه تصویربرداری یک فیلم و در مقابل چشمان همسرش به جهان ابدی ببرد. زمانی که در سال 85 پیمان ابدی و گروهش، تازه آغاز به کار کرده بودند تاکید داشت «فیلم‌های عاطفی، کمدی و جنگی در ایران به اندازه کافی ساخته شده است و حال نوبت آن است که فیلم و سریال‌های پلیسی و اکشن ساخته شود.» آیا هنوز هم اعضای گروه «بدلکاران» که همگی با لباس‌های متحد‌الشکل در مجامع حاضر می‌شدند، می‌خواهند «تحولی اساسی در وضعیت سینمای اکشن ایران ایجاد کنند.» شاگردانی که به اعتقاد حسن فتحی از سوی پیمان ابدی «بسیار محترم، مودب با فرهنگ و حرفه‌یی تربیت شدند» آیا سینماگران ایرانی را قانع خواند کرد که نوبت فیلم و سریال‌های پلیسی و اکشن رسیده؟ امیدواریم در روز درگذشت این هنرمند، این قول حسن فتحی که «مولفان تاریخ سینمای ایران مطمئنا نام «پیمان ابدی» را فراموش نمی‌کنند» محقق شود و راه «پیمان ابدی» در مقام نخستین کسانی که تلاش بسیار علمی و حرفه‌یی در زمینه‌ی هنر بدلکاری کرد در تاریخ سینمای ایران به جایگاه ممتاز و برجسته‌تر برسد.

پیمان ابدی در ایسنا 1385

انتهای پیام گزارش: خبرنگار ایسنا، بهناز معزی
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن