تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815182784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک کارشناس :شاخص مقاوم سازی ساختمان در کشور پایین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک کارشناس :شاخص مقاوم سازی ساختمان در کشور پایین است کیش- ایرنا- رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران گفت : شاخص مقاوم سازی ساختمان در کشور در مقایسه به دیگر کشورها در رتبه پایین تری قرار دارد.


مهدی موذن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کیش افزود: مقاوم سازی ساختمان نیازمند مصالح استاندارد، نیروی انسانی صلاحیت دار و رعایت ضوابط و قوانین ساختمان سازی است .
وی اظهار کرد: این درحالی است که امروز نگاه ها به سمت مقاوم سازی نیست بلکه موضوعات دیگر در اولویت قرار دارد.
وی ، مصالح استاندارد، رعایت ضوابط و قوانین و نقش نیروی انسانی را در حوزه استاندارد و مقاوم سازی ساختمان مهم دانست و افزود: اگر نیروی کار دارای صلاحیت و پروانه اشتغال نداشته باشیم چگونه می توان ساختمان های مقاوم ایجاد کرد.
موذن از استفاده نکردن از نیروهای نظام کاردانی در ساختمان برای تایید ساختمان سازی به عنوان یکی دیگر از مشکلات برشمرد و افزود : سازمان نظام مهندسی با وجود اینکه خود را پرچمدار این کار می داند اما از نیروهای سازمان نظام کاردانی استفاده نمی کند که این کار اشتباه است .
وی تاکید کرد : ما نمی توانیم برای حفظ حقوق مهندسان ، پایداری و مقاومت ساختمان و در نهایت ها سلامت انسان ها را نادیده بگیریم .
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران شاخص کشور را در زمینه مقاوم سازی در مقایسه با کشورهای دیگر پایین برشمرد و افزود: در کشورهای پیشرفته عمرساختمان سازی حدود 100 سال است و آنها سالها پیش توانستند ساختمان هایی به این مقاومت بسازند اما درکشورما عمرمتوسط ساختمان 25 تا 30 است .
موذن در مورد حضور سرمایه گذاران خارجی در این عرصه و تاثیر آن گفت : این مساله نیازمند حمایت های بالا دستی است، ما از انبوه سازان خود حمایت نکرده ایم.
وی از شرایط نامناسب تسهیلات بانکی ، ظلمی که برای ساخت مسکن اجباری مهر در این چهارسال بر آنها وارد شد به عنوان عواملی نام برد که کار ساختمان سازی را با مشکل مواجه کرده است .
وی ادامه داد: حال با این شرایط چطور می توان از سرمایه گذاران خارجی حمایت کرد .
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران افزود: قیمت ساختمان و انجام پروژه چیزی نیست که بتوان آن را به سازنده تحمیل کرد.
موذن گفت : این عوامل موجب شکست در کار انبوه سازی و تن دادن به قراردادهای تحمیلی شده است.
وی افزود: اگر پایداری در دفاع از حقوق فعالان داخلی را نداشته باشیم نمی توان مشکلات را حل کرد ، در صورت حمایت جدی می توان شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری ایجاد کرد.
1630/1640/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن