تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815483778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خراسان شمالی در میان هفت استان درگیر با خشکسالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خراسان شمالی در میان هفت استان درگیر با خشکسالی بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: این استان به علت کاهش نزولات جوی در سال زراعی جاری طبق گزارش سازمان مدیریت بحران کشور در بین هفت استان خشکسال کشور قرار گرفته است.


ˈسیدعلی اکبر پرویزیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: خراسان شمالی در برخی شاخصهای خشکسالی رتبه سوم و در سایر شاخصها نیز رتبه های نخست تا هفتم استانهای مواجه با خشکسالی را دارد.
وی گفت: طبق آخرین گزارشها میزان خسارات ناشی از خشکسالی در این استان در سال زراعی جاری حدود شش هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده است.
استاندار خراسان شمالی افزود: بر اثر خشکسالی به بخش کشاورزی، دامی، منابع آب، جنگل و مرتع خسارت زیادی وارد شده که نیازمند مساعدت دولت برای جبران آثار و تبعات آن هستیم.
پرویزی ادامه داد: رایزنیهای لازم با سازمان مدیریت بحران وزارت کشور برای تامین منابع اضطراری به منظور کمک به تامین آب شرب ساکنان مناطق شهری و روستایی انجام و پیشنهاد 200 میلیارد ریال اعتبار فوری با اولویت تامین آب آشامیدنی شده است.
وی گفت: همچنین درخواست استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده ناشی از خشکسالی را با شرایط پرداخت سود بانکی از سوی دولت به سازمان مدیریت بحران وزارت کشور ارائه کرده ایم.
او افزود: نمایندگان مردم استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز طرح استمهال تسهیلات بانکی کشاورزان این استانهای درگیر با پدیده خشکسالی را پیگیری می کنند.
استاندار خراسان شمالی اظهارداشت: تلاش خود را برای تامین منابع مورد نیاز به منظور جبران خسارتهای ناشی از خشکسالی به همراه استانداران هفت استان خشکسال کشور انجام می دهیم.
بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در هفت ماهه سال زراعی جاری میزان بارش باران در این خطه نسبت به سال قبل 27 درصد و نسبت به دوره آماری 38 درصد کاهش داشته است.
میانگین بارندگی سالانه در استان خراسان شمالی 250 میلیمتر است.ک/3
2712/626
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن