تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820000310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارخراسان شمالی :کارگران مصلحت کارفرما و خودشان را یکجا ببینند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندارخراسان شمالی :کارگران مصلحت کارفرما و خودشان را یکجا ببینند بجنورد - ایرنا - استاندارخراسان شمالی گفت: کارگران برای تداوم روند تولید و اشتغال به ویژه در بخش خصوصی باید منابع و مصلحت خود و کارفرما را یکجا مدنظر قرار دهند.


ˈسیدعلی اکبر پرویزیˈ روز پنجشنبه در گردهمایی کارگران خراسان شمالی در بجنورد افزود: اگر دو جانبه نگری و مصلحت اندیشی از سوی کارگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی در فضای کارگری ایجاد نشود نمی توان چندان به اشتغال و رونق کسب و کار امیدوار بود.
وی گفت: در چند سال اخیر به دلیل سیاستهای غلط دولت گذشته کالاهای خارجی به صورت بی رویه وارد شد، بنیان اقتصادی و تولیدی کشور را از بین برد و فضای کسب و کار با مشکلات عدیده مواجه شد.
استاندار خراسان شمالی افزود: بحران ایجاد شده در کارگاههای تولیدی و صنعتی دامنگیر کارگران نیز شد و این قشر زحمتکش در فضای کارگری با مشکلات عدیده ای چون تبعیض و قرارداد سفید امضاء مواجه شدند و امنیت شغلی شان به مخاطره افتاد.
پرویزی ادامه داد: در شرایطی که منابع دولتی برای ایجاد اشتغال مناسب نبوده و دولت توان بکارگیری نیروهای جدید را در دوایر دولتی ندارد تنها راهکار برای کاهش بیکاری در جامعه که دامنگیر اکثر خانواده ها شده جذب سرمایه گذاری خصوصی است.
استاندار خراسان شمالی گفت: جذب سرمایه گذاری خصوصی در بخش تولیدی و اشتغالزایی در داخل استان نیاز به ایجاد فضای آرام کارگری و فراهم کردن زیرساختها دارد و در این کار باید علاوه بر مسوولان، تشکلهای کارگری نیز کمک کار باشند.
پرویزی افزود: مدیران دستگاههای دولتی استان خراسان شمالی موظفند تا زیرساختها و امکانات را برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه تولید و اشتغال فراهم کنند و با تمام توان به سمت رضایت سرمایه گذاران بروند.
وی اضافه کرد: اگر بتوانیم در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و تولید موفق شویم قطعا با تعدد زمینه کار و اشتغال قدرت انتخاب کارگران نیز افزایش یافته و مشکلات کارگری تا حد زیادی برطرف خواهد شد.
استاندار خراسان شمالی گفت: برای تحقق فضای کسب و کار در داخل استان نیاز به عزم و اراده همگانی داریم و این اراده همگانی و ایجاد فضای مناسب می تواند کاهش بیکاری را در این خطه رقم بزند.
پرویزی افزود: اگر به دنبال ایجاد فضای آرام و سالم برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در داخل استان خراسان شمالی نباشیم باید هر روز شاهد بیکاری بیشتر جوانان تحصیلکرده خودمان باشیم.
وی اضافه کرد: افزایش بیکاری و بروز مشکل در راه اشتغال جوانان زمینه ساز ناهنجاریهای اجتماعی شده و بدون تامین شغل مناسب برای جوانان نباید منتظر رفع مشکلات اجتماعی باشیم.
او گفت: دولتمردان دولت تدبیر و امید در این استان با تمام توان در خدمت قشر کارگری بوده و برای رفع مشکلات عمومی آنها تلاش می کنند.
دبیر خانه کارگر استان خراسان شمالی نیز مهمترین مشکل این قشر را وجود تبعیض در کارگاهها، نبود امنیت شغلی و قراردادهای سفید امضاء دانست.
ˈفرهاد هدایتیˈ با قدردانی از کارکرد دولت تدبیر و امید در راستای کمتر کردن مشکلات کارگری از مدیریت ارشد استان نیز خواست تا همچنان حامی کارگران باشد.
385 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد ریال در استان خراسان شمالی فعالند. 13 هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.ک/2
2712
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن