تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821187833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشکسالی و سراب آب در روستاهای خراسان شمالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خشکسالی و سراب آب در روستاهای خراسان شمالی بجنورد - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: کمبود آب در مناطق روستایی این استان، زندگی روستاییان را تحت الشعاع قرار داده است.


به گزارش ایرنا ˈقاسم جعفریˈ روز سه شنبه در حاشیه همایش شوراهای اسلامی مناطق روستایی شهرستان بجنورد اظهار کرد: روستاییان ما از نامناسب بودن راههای روستاییان رنج می بردند و اکنون مشکل کم آبی نیز به معضلات آنان افزوده شده است.
وی اضافه کرد: برخی از جمعیت روستاهای دورافتاده در استان خراسان شمالی بویژه در شهرستان بجنورد شب را تشنه سر بر بالین می گذارند.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس افزود: بر اساس گزارش مسوولان آبفای روستایی استان، حدود 350 روستای منطقه با کمبود آب مواجهند و آب آشامیدنی آنها با تانکر سیار تامین می شود.
جعفری اضافه کرد: همچنین با کاهش نزولات آسمانی در استان در سال زراعی جاری، کشاورزان نیز با کمبود آب مواجهند و باید برای این مشکل روستاییان چاره اندیشی شود.
وی افزود: استاندار خراسان شمالی اولویت اصلی کاری سال جاری را رفع مشکل کم آبی و مرمت راههای روستایی قرار داده و با تدبیر استانداری این معضلات کمتر خواهد شد.
رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی به معضل خاکی بودن راههای روستایی اشاره کرد و گفت: تردد در مسیر برخی از روستاهای استان، به دلیل خاکی بودن راه، با اندک بارندگی غیرممکن می شود.
جعفری افزود: همچنین تعداد زیادی از جمعیت مناطق روستایی استان به دلیل اینکه در سه ماهه زمستان راههای روستایشان بسته می شود، مجبورند از اکنون آذوقه و نیازهای زمستانی خود را تامین کنند.
وی از وزارت راه و شهرسازی و نیرو در دولت تدبیر و امید خواست تا به رفع مشکلات کم آبی و نابسامانی راههای روستایی این استان توجه ویژه داشته باشند.
طبق گزارش راه و شهرسازی خراسان شمالی راه 150 روستای این استان خاکی است و اهالی 60 روستا نیز به علت نداشتن زیرساخت مناسب در بخش راه در هنگام بارندگی خفیف برای تردد دچار مشکل می شوند.
براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی میانگین برخورداری از آسفالت راههای روستایی کشور حدود 60 درصد است که این رقم در استان خراسان شمالی حدود 40 درصد برآورد شده و شاخص برخورداری روستاهای استان از راه آسفالت 20 درصد کمتر از میانگین کشوری است.
در سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان شمالی قرار شد تا در سال جاری 300 کیلومتر راه روستایی این استان زیر پوشش آسفالت قرار گیرد.
استان خراسان شمالی دارای 867 هزار نفر جمعیت است که 48 درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند. ک/2
2712/626
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن