تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820828691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه نسیم راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چند خبر کوتاه از صدا وسیما شبکه نسیم راه اندازی می شود تهران-ایرنا-شبکه نسیم روز چهارشنبه این هفته طی مراسمی در استان کردستان راه اندازی می شود.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی صدا و سیما، این شبکه در مراسمی روز چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه با حضور عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداو سیما افتتاح می شود.
در این مراسم مقامات استان کردستان، هنرمندان و مردم حضور خواهند داشت؛ صدا و سیمای مرکز کردستان برای این مراسم برنامه ویژه ای تدارک دیده است.
این مراسم علاوه بر شبکه نسیم از شبکه های دیگررسانه ملی به صورت همزمان روی آنتن می رود.
برگزاری مهمترین جشنواره های رسانه ملی در مراکز استان ها از عوامل انتخاب استان کردستان برای افتتاح رسمی شبکه نسیم است.
پخش برنامه های این شبکه از 26شهریور ماه 1392 به طور آزمایشی آغاز شد؛ زمان پخش برنامه های این شبکه در بهمن 92 از 2 ساعت به 4 ساعت افزایش یافت که از این ساعات بیشترین سهم مربوط به بخش ˈنسیم شماˈ که تولیدات شبکه های استانی را شامل می شد و فیلم‎های ارسالی از سوی مخاطبان بود.
نسیم خنده ، نسیم نما ، نسیم ، نسیم آفرینش ونسیم ورزشی از دیگر بخش های این برنامه است. نشاط، سرگرمی، یادهاو مسابقه از راهبردهایی است که این شبکه برای جذب مخاطبانش درنظر گرفته است.

** کارآمدی جشنواره رادیو
رئیس دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران گفت: جشنواره رادیو به کارآمدی و کارآیی رسانه ها کمک می کند.
به گزارش روز یک شنبه ایرنا، احمد مسجد جامعی درباره برگزاری جشنواره بین المللی رادیو تصریح کرد: برگزاری این گونه جشنواره ها بسیار خوب و از نظر من مثبت ارزیابی می شود. چنین جشنواره هایی که در محیط های صمیمی برگزار و موجب رقابت برنامه سازان می شود، می تواند گام های موثری در ارتقای کیفیت در برنامه سازی بردارد. در واقع باید گفت جشنواره ها به کارآمدی و کارآیی رسانه ها کمک می کند و جنبه زیباشناسی برنامه ها را نیز مورد توجه قرار می دهد.
وی ادامه داد: با توجه به این که در دوره کنونی کانالهای زیادی راه اندازی شده است آنچه باید در شرایط کنونی مد نظر قرار داد کیفیت برنامه هاست در واقع همین کیفیت است که حرف اول را می زند.
مسجد جامعی در پاسخ به این پرسش که برای جذب مخاطبان امروزی چه تدابیری باید اندیشید، افزود: مخاطبان زمانی که احساس کنند به نیازها و دغدغه های آنها توجه می شود و حرف برنامه سازان و توجه آنها بر مشکلات مردمی و پیگیر مسائل آنها هستند به تبع جذب رسانه می شوند و از آنها حمایت می کنند و اعتمادشان بیشتر می شود و روابط نزدیکی نیز برقرار می شود.

** رادیو روند مثبتی را پیش گرفته است
بیژن نوباوه نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که رادیو طی چند سال اخبر روند مثبتی را پیش گرفته است، گفت: رادیو طی یکی دوسال گذشته در برنامه سازی و توجه به نیاز مخاطبان روند مثبتی را پیش گرفته است که این نشان دهنده این که مدیران در تلاش هستند که رادیو بهتر از گذشته پاسخگوی مخاطبان باشد و در مسائلی همچون تربیت جامعه یا جنگ نرم حرکت مثبتی را پیش رو داشته که قابل تقدیر است.
دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در ادامه خاطر نشان کرد: من معتقدم رادیو تلاش چشم گیری را داشته است، این رسانه از لحاظ کاهش تخلفات که در عام تخلفات برنامه سازان بوده است، روند نزولی داشته است که این نشان از توجه مدیران دارد.

** طب سنتی آفتابی می شود
در برنامه آفتاب شبکه فرهیختگان، مباحثی در خصوص طب سنتی مطرح و گفتگو می شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار، با حضور دکتر علی اکبر ولایتی و دکتر حسین رضایی زاده در برنامه «آفتاب» شبکه چهار سیما، طب سنتی در ایران بررسی می شود .
یاد آور می شودˈآفتابˈدر گروه تامین برنامه به تهیه کنندگی مصطفی رهگذر، هر هفته یکشنبه ها ساعت 19 با اجرا و کارشناسی دکتر رضا پور حسین روی آنتن می رود.

** رادیو کمتر به مسائل حاشیه ای می پردازد
حمید استیلی بازیکن سابق تیم ملی و مربی فوتبال گفت؛ کارشناسان برنامه های ورزشی رادیو بدون حاشیه پردازی به ریشه یابی عمیق مسائل ورزشی می پردازند.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره رادیو؛ حمید استیلی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار رادیو بیان داشت: رادیو در میان سایر رسانه ها از قدمت بیشتری برخوردار است و در سالهای اخیر روند رو به رشدی را طی کرده است.
استیلی با اشاره به رشد کیفی برنامه های ورزشی در رادیو گفت: سال به سال بر کیفیت برنامه های رادیو افزوده شده و برنامه هایی خوب و مطلوب به ویژه در حوزه ورزش تولید می شود.
این مربی فوتبال کشور با اشاره به ریشه یابی عمیق مسائل ورزشی در برنامه های رادیویی گفت: رادیو برنامه های بسیار خوب و تاثیرگذاری به ویژه در حوزه ورزش تولید می کند و کارشناسان این برنامه ها بدون حاشیه پردازی با دید عمیق به ریشه یابی مسائل و مشکلات حوزه ورزش کشور می پردازد.

** برنامه های ورزشی رادیو جذابیت خاصی دارد
بیژن ذوالفقار نسب پیشکسوت فوتبال گفت: گزارشگران برنامه های ورزشی رادیو با هنرمندی خاصی مسابقات ورزشی را به تصویر می کشند.
بیژن ذوالفقار نسب یکی از ورزشکاران، مربیان و صاحب نظران تحصیل کرده عرصه ورزش در گفتگو با رادیوتاکید کرد: رادیو یکی از تاثیرگذار ترین رسانه های ارتباط جمعی درایران و جهان دانست که با تولید و پخش برنامه های مختلف زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مخاطبان را فراهم می آورند.

** یادی از معلم انقلاب در قاب شبکه یک
در ویژه برنامه سراج که امشب ساعت 19:40 از این شبکه پخش می شود برخی از شاگردان این شهید از جمله محقق داماد، حجت الاسلام دعایی و مهدوی کنی از شخصیت علمی معلم شان می گویند.

** پخش گلچین برنامه ساعت 25
گزیده برنامه زنده و موسیقی محور ساعت 25 از فردا 14 اردیبهشت ماه ساعت 16:40 پخش می شود.
محمود مهدوی تهیه کننده برنامه ساعت 25 در این خصوص گفت: این بخش در واقع گزیده ای از برنامه پخش شده شب گذشته ساعت 25 است که در اختیار مخاطبان و علاقه مندان قرار می گیرد.
مهدوی ادامه داد: گزیده برنامه ساعت 25 هر روز ساعت 16:40 به مدت 20 دقیقه برای مخاطبان پخش می شود.

** دبیر جشنواره چهارم جام جم منصوب شد
با حکم معاون رئیس رسانه ملی در امور سیما، مهدی فرجی، مدیر شبکه یک به عنوان دبیر چهارمین جشنواره بین المللی جام جم سیما معرفی شد.
علی دارابی موضوعات جمعیت و سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و نیز تحقق شعار سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»را به عنوان بخش های ویژه چهارمین جشنواره بین المللی جام جم قرار داد تا برنامه هایی که در این موضوعات تولید و پخش می شود در ردیف ارزشیابی های این دوره از جشنواره جام جم قرار گیرند.
این جشنواره برای چهارمین سال پیاپی توسط معاونت سیمای جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مرور بر عملکرد شبکه های تلویزیونی در عرصه های گوناگون و تجلیل از هنرمندان کوشا، خلاق، پویا و متعهد تلویزیون برگزار می شود.

** بررسی وضعیت عرفان های نوظهور در رادیو معارف
رادیو معارف در برنامه «اندیشه ها» به بررسی وضعیت عرفان های نوظهور و کاذب در ایران می پردازد.
برنامه «اندیشه ها» کاری است از گروه معارف و اندیشه به سردبیر تهیه کنندگی ابوذر رجبی و گویندگی مصطفی اسماعیلی که روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت 14:45 از رادیو معارف تقدیم شنوندگان فرهیخته می شود.

** مستند شهید «علی خلیلی» امشب روی آنتن شبکه قرآن
این مستند که به زندگی شهید امر به معروف «علی خلیلی» می پردازد ساعت 20:30 امشب یکشنبه 14 اردیبهشت ماه 1393 با عنوان برنامه دعوت پخش می شود.

**بررسی ساماندهی مراکز مجاز مشاوره ازدواج در رادیو سلامت
برنامه «افق روشن» شبکه رادیویی سلامت دوشنبه 15 اردیبهشت با موضوع «ساماندهی ازدواج در مراکز مجاز مشاوره ازدواج» تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.
گفتنی است، این برنامه کاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت است که روزهای زوج هر هفته از ساعت 9:10 بمدت 50 دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.

** پخش برنامه پرسه
برنامه «پرسه» با اجرای شهرام شکیبا امشب 14 اردیبهشت ماه میزبان سیدمهدی شجاعی است.
سید مهدی شجاعی نویسنده سرشناس کشورمان و صاحب آثار ماندگاری همچون کشتی پهلوگرفته، سقای آب و ادب، پدر-عشق پسر امشب در برنامه پرسه و در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب، از کتابی که پیرامون شهید چمران نگاشته است، می گوید.
پرسه در قالب 10 قسمت مستند گفت وگو محور هر شب ساعت 19:45 در دو نوبت بر روی آنتن شبکه آموزش سیما می رود.

**چهره ماندگار موسیقی مهمان شبکه مستند می شود
مستند پرتره « کمال پورتراب» از مجموعه « مردان روزگار» دوشنبه ، 15 اردیبهشت ماه ، ساعت 23 از « فانوس» شبکه مستند پخش می شود.
مصطفی کمال پورتراب آهنگساز ایرانی و از اساتید تئوری موسیقی است. او از اعضای هیأت مؤسس و نایب رئیس شورای عالی خانه موسیقی ایران است.

** «جعفر آقا آکتور سینما » پخش می شود
مستند « جعفر آقا آکتور سینما » از مجموعه « یک زندگی » دوشنبه ، 15 اردیبهشت ماه ، ساعت 17 از شبکه مستند پخش می شود.

**گرامیداشت روز جهانی ماما در رادیو سلامت
شبکه رادیویی سلامت همزمان با 15 اردیبهشت روز جهانی ماما، برنامه های ویژه ای را روی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز می برد.

**نتایج جالب نظرسنجی برنامه ثریا
74 درصد مردم تحریم ها را علت اصلی مشکلات اقتصادی نمی دانند
به گزارش روابط عمومی شبکه یک، در نظرسنجی برنامه ی این هفته ثریا با موضوع «پیشرفت درون زا» از مردم پرسیده شده بود مهمترین علت مشکلات و ضعف های اقتصادی دولت در دوره های مختلف چیست؟ که مردم از میان گزینه های «کم توجهی به توان داخلی» و «تحریم ها و فشارهای خارجی» 74 درصد به کم توجهی به توان داخلی علت اصلی مشکلات کنونی برشمرده و فقط 26 درصد مردم تحریم ها و فشارهای خارجی رأی دادند.

** رادیو وطن من است
یک گوینده باسابقه رادیو گفت: معتقدم نگاه معاون صدا امسال نسبت به سالهای گذشته تحلیل گرایانه است تا بتوانند از این جشنواره بهره گیری کنند تا به سمت خردگرایی و اندیشه حرکت کرد؛ برگزاری این جشنواره بسیار تاثیر گذار خواهد بود؛ چرا که برای مسئولین و دست اندرکاران آدم ها ارزشمند هستند.
به گفته صدرالدین شجره ما در تولید برنامه های رادیویی از کشورهای دیگر خیلی عقب نیستیم. مثلا در نمایش های رادیویی با توجه به امکانات محدود و تجهیزاتی که داریم در قیاس با کشورهای دیگر توانستیم برنامه های خوبی را تهیه کنیم. حتی از نظر کمی کارهای بسیاری تولید شده که هرگز از کیفیت آن کاسته نشده است. بنظرم این عوامل حرفه ای است که نمایش های رادیویی را در حد سطح جهانی بالا می برد.

** رسانه ای متعلق به نسل های قدیم و جدید
مجید مظفری از بازیگران پیشکسوت عرصه های تئاتر، سینما و تلویزیون را همراه لحظه های خود در رانندگی بیان کرده و معتقد است: رادیو رسانه ای است که هم نسل های گذشته از آن خاطره دارند و هم نسل جدید به آن علاقه مندند.
وی همچنین برگزاری جشنواره را عامل مهمی برای تشویق برنامه سازان و پیشرفت بیشتر رادیو دانسته و بیان داشت:
برگزاری جشنواره برای رسانه ای با ویژگی های رادیو می تواند عملکرد تشویقی داشته باشد. ضمن این که موجب بالندگی و پیشرفت هرچه بیشتر این رسانه و برنامه هایش می شود.
سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا بیستم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه در سالن مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

** رادیو رسانه ای آبرومند است
ملیکا شریفی نیا بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به خاطر بازی در فیلم سینمایی اشباح سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرد، برگزاری جشنواره رادیو را در فرهنگ سازی شنیدن این رسانه موثر دانست.

** رادیو رسانه ای آبرومند است
ملیکا شریفی نیا بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به خاطر بازی در فیلم سینمایی اشباح سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرد، برگزاری جشنواره رادیو را در فرهنگ سازی شنیدن این رسانه موثر دانست.

**پخش «کلاه قرمزی 93» از آی فیلم
شبکه آی فیلم در نظرسنجی جدید خود قصد دارد یکی از سریال های «پدرسالار »، «میرزا کوچک خان جنگلی »، «تب سرد» و «سه در چهار» را به انتخاب مخاطبان بازپخش کند.
شبکه آی فیلم از هفته آینده یکی از سریال های نام برده شده را جایگزین سریال در حال پخش «متهم گریخت» می کند؛ ضمن اینکه این شبکه قرار است از امشب - 14 اردیبهشت - هر شب ساعت 21 و 30 مجموعه «کلاه قرمزی» 93 را پخش کند.
فراهنگ(1)**9187**1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن