تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820312465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه زیرساخت های گردشگری تفرجگاه فندقلو یک ضرورت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار نمین: توسعه زیرساخت های گردشگری تفرجگاه فندقلو یک ضرورت است اردبیل - ایرنا - فرماندار نمین گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری تفرجگاه گردشگری فندقلوی این شهرستان امری ضروری است.


به گزارش ایرنا ، سیدمهدی جوادی روز یکشنبه در بازدید از سایت تفریحی و گردشگری منطقه فندقلو افزود: برای جلب گردشگران داخلی و خارجی به حضور در این تفرجگاه و طبیعت بی بدیل خدادادی تلاش می شود.
وی غفلت در معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخ و تمدن دیرین منطقه نمین در کنار نعمت طبیعی و بکر و بی نظیر جنگل فندقلو در سال های گذشته را موجب عقب ماندگی شهرستان نمین در پذیرش و جذب آورده های گردشگران و سرمایه گذاران ذکر کرد.
وی گفت: کم کاری های گذشته در این مورد باید جبران شود.
جوادی افزود: ایجاد موزه عمومی برای معرفی گونه های گیاهی و جانوری مناطق جنگلی و آثار باستانی و تاریخی شهرستان ، توسعه سایت نگهداری مارال ، ایجاد و تقویت امکانات رفاهی برای مسافران و میهمانان ، راه اندازی غرفه های معرفی و عرضه تولیدات منطقه به ویژه در زمینه دست بافته های صنایع دستی و ساماندهی حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی و جنگلی این منطقه از مکمل های حیاتی برای بخش گردشگری این منطقه است.
وی از مسوولان دستگاه های اجرایی مربوطه خواست در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به ساماندهی و رفع نقایص این موارد اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار توسط نمایندگان مجلس برای بهسازی و تعریض جاده ارتباطی فندقلو ، از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست قبل از فرارسیدن ایام گردشگری نسبت به لکه گیری آسفالت این جاده برای کوتاه مدت و اصلاح و تعریض آن در سال جاری اقدام کند.
وی همچنین با اشاره به عدم اجرای مصوبه قبلی فرمانداری در زمینه خاکریزی و افزایش طول پیست اسکی روی چمن فندقلو و آماده سازی این پیست برای برگزاری تمرینات و مسابقات بین المللی اسکی روی چمن در این سایت خواستار اقدام سریع ادارات ذیربط در این راستا شد.
وی گفت: افزایش پیست به حد استاندارد بین المللی با حداقل هزینه لازم می تواند به ایجاد فرصت های مطلوب برای ارتقای ظرفیت های گردشگری و ورزشی شهرستان و حتی استان اردبیل منجر شود.
وی از مسوولان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خواست از هم اکنون برای برگزاری جشنواره گل های بابونه در خردادماه امسال اقدام کنند.
منطقه جنگلی فندقلو یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که به فاصله 10 کیلومتری از شهر نمین و 30 کیلومتری از شهر اردبیل قرار گرفته است.
مساحت منطقه فندقلو حدود 16 هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن زیرپوشش عرصه های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می دهد.
در مجموع 19 گونه جنگلی متعلق به هشت تیره و 17 جنس در ایـن منطقه شناسایی شده و در بین انواع شناسایی شده گونه های نادری نظیر فندق ، ممرز ، راش ، بلوط ، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد.
جنگل فندقلو به دلیل نزدیکی به شهر نمین و برخورداری از رطوبت منطقه و دسترسی آسان از جاده بین شهری اردبیل ، آستارا همواره به عنوان یک گردشگاه مورد توجه بوده است.
7120/594/530
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن