تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805139787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت استفاده از پتانسيل هاي دانشگاه آزاد در توسعه اقتصاد و فرهنگ کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۲۲ق.ظ)
ميرزاده تاکيد کرد: ضرورت استفاده از پتانسيل هاي دانشگاه آزاد در توسعه اقتصاد و فرهنگ کشور رييس دانشگاه آزاد اسلامي در ديدار با روساي واحدهاي دانشگاهي استان تهران، به چارچوب و سياست هاي کلي دانشگاه در رابطه با فرهنگ و توسعه اقتصاد دانش بنيان اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر حميد ميرزاده، رييس دانشگاه آزاد اسلامي در جلسه امروز ديدار روساي واحدهاي دانشگاهي استان تهران، با اشاره به اينکه چارچوب توسعه، آينده دانشگاه شکل گرفته است، اظهار داشت: اکثر زمينه هاي اصلي توسعه دانشگاه در ابعاد اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي به تصويب هيات امناي مرکزي، شوراي دانشگاه يا هيات رييسه رسيده است.
وي با بيان اينکه يادآوري دو مساله مهم، در چارچوب سياست هاي کلي نظام حائز اهميت است، گفت: سال 93 براي دانشگاه آزاد اسلامي از اهميت زيادي برخوردار است. از اين جهت که مقام معظم رهبري در ابتداي سال، سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي را ابلاغ فرموند که يکي از وجوه سياست کلي اقتصاد مقاومتي، پيشتازي اقتصاد دانش بنيان است.
ميرزاده با اشاره به درخواست مقام معظم رهبري از مسوولان کشور در سال گذشته، مرتبط با تدوين و تهيه يک نقشه جامع عملياتي براي اجراي اقتصاد مقاومتي و دانش محور، خاطر نشان کرد: اين موضوع باعث خوشحالي ما بود به اين دليل که دانشگاه آزاد از مهر ماه سال گذشته، به اين موضوع مهم توجه نشان داد و اولين برنامه اي را که به صورت هدفمند و با جديت دنبال کرد، بحث اقتصاد دانش بنيان دانشگاه آزاد اسلامي بود.
براساس اين گزارش، وي با بيان اينکه طبق آمار و ارقام موجود، هزينه ها و درآمدهاي دانشگاه داراي تناسب نيست و دانشگاه با کسري بودجه مواجه است، تصريح کرد: تا امروز بيش از 99 درصد از منابع مالي دانشگاه، از طريق شهريه دانشجويان تامين شده است. از طرف ديگر دانشگاه آزاد اسلامي در 30 سال گذشته فرصت زيادي براي ورود به عرصه فعاليت هاي اقتصاد دانش بنيان نداشته و بيشترين تلاش خود را به ايجاد زيربنا و تامين نيروي انساني معطوف کرده است.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه ضمن قدرداني از دکتر جاسبي که در اين سال ها با تدبير توانست طرح بي بديل و ابتکار بي نظير آيت الله هاشمي رفسنجاني را اجرا کند، تصريح کرد: امروز در دهه چهارم عمر دانشگاه که همه امکانات هم فراهم شده، وظيفه ماست که با توجه به مجموعه هاي عظيمي که در سطح کشور گسترده شده، يک اثر بخشي جدي در توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ايران ايجاد کنيم.
- واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي بايد ماموريت گرا باشند
وي همچنين با اشاره به اينکه امروز دانشگاه بايد يک دانشگاه کارآفرين باشد، افزود: واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي، هرجاي ايران و در هر منطقه اي بايد ماموريت گرا باشند و در اقتصاد، اجتماع و فرهنگ تاثير گذار عمل کنند.
دکتر ميرزاده با بيان اينکه در بستر فعلي اقتصاد ايران، با توجه به وابستگي آن به واردات کالا، خدمات و تکنولوژي، خلق ثروت از علم کار سختي است، اظهار داشت: شيريني ارتباط با خارج و کم حوصلگي ملي در تکيه بر منابع داخلي و نيروهاي انساني سد راه توسعه ملي است و مشکلي نيست که بتوان آن را دست کم گرفت و ما در چنين شرايطي، خطر بزرگي کرده ايم که بر خلاف روال رايج سال هاي گذشته، تصميم گرفته ايم از طريق فعاليت علمي به توليد ثروت بپردازيم.
ميرزاده با اشاره به اينکه در سال 1392 رياست دانشگاه آزاد اسلامي را در شرايطي پذيرفت که دانشگاه با مشکلاتي مانند 235 واحد ضرر ده، سه هزار و 700 ميليارد تومان بدهي و دو هزار و 350 ميليارد تومان کسري بودجه مواجه بود، گفت: با همه اين ها ما با توجه به شناختي که از اقتصاد ايران داشتيم معين کرديم که تا پايان سال 1393، بايد 522 ميليارد تومان، معادل 12 درصد هزينه هاي دانشگاه را از بودجه اي غير از شهريه دانشگاه تامين کنيم. اين به اين معناست که مجموعه دانشگاه بايد هر روز يک و نيم ميليارد تومان، غير از شهريه، درآمد داشته باشد.
وي با بيان اين که در بحث مديريت موضوع مراقبت از زمان و برنامه اهميت زيادي دارد، گفت: در شرايط فعلي تمام لحظه هاي پيش روي دانشگاه داراي ارزش اقتصادي است.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه با اشاره به اينکه امسال 12 درصد هزينه هاي دانشگاه بايد از منابعي غير از شهريه دانشجويان تامين شود، تصريح کرد: حدود 220 ميليارد از اين 522 ميليارد تومان قرار است از طريق شرکت هاي دانش بنيان تامين شود و باقي آن مربوط به ساير فعاليت هاي اقتصادي دانشگاه است.
دکتر ميرزاده با اشاره به قراردادي که دانشگاه آزاد اسلامي غير از بانک ملي، با بانک پاسارگاد منعقد کرده است، گفت: شرکت هاي دانش بنيان از طرف دانشگاه آزاد اسلامي و کمک هاي بانک پاسارگاد با سود کم و بنياد ملي نخبگان حمايت مي شوند.
وي با اشاره به امکانات، پتانسيل ها و ثروت دانشگاه آزاد اسلامي، افزود: ما نمي توانيم براي همه واحدها نسخه يکسان بپيچيم بلکه روساي واحدها بايد با ابتکارات منطقه اي در واحدهاي مختلف عمل کنند، ما هم هر چه لازم باشد در هيات امناي استان تصويب شود را هماهنگ مي کنيم.
دکتر ميرزاده با تاکيد بر نامگذاري سال 93 توسط مقام معظم رهبري به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با مديريت جهادي و عزم ملي، خاطر نشان کرد: اولين کار ما بعد از تشکيل شوراي راهبردي اقتصاد و سرمايه گذاري دانش بنيان، تشکيل شوراي راهبردي فرهنگي و اجتماعي بود و بودجه فرهنگي را براي اجراي طرح هاي فرهنگي ماندگار به ميزان قابل توجهي افزايش داده ايم.
ميرزاده با بيان اينکه برنامه فرهنگي به واحدهاي مختلف ابلاغ شده است، گفت: اميدواريم در سال 93 که به اسم اقتصاد و فرهنگ نامگذاري شده، در اين دو شاخص حرکت جهشي داشته باشيم و در اقتصاد و فرهنگ موثر باشيم.
وي با تاکيد بر اينکه درست استفاده نکردن از گسترگي فضا و حجم بالاي نيروي انساني دانشگاه آزاد اسلامي، به نوعي کفران نعمت محسوب مي شود، تصريح کرد: ما انتظار داريم هر واحد با اتکا به توانايي هاي خود، از پتانسيل هاي اقليمي، جغرافيايي، نيروهاي انساني و نيازهاي منطقه اي، اين کار جدي را در دستور کار قرار دهد و مطمئنيم اگر علاقه و انگيزه کافي باشد، در سال 93 در اين دو شاخص، نسبت به سال هاي قبل پيشرفت چشمگيري خواهيم داشت.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به بخشنامه هاي متعدد و مرتبط با دو شاخص اقتصادي و فرهنگي در دانشگاه، گفت: طرح هاي پژوهش محور، فعال کردن واحدها در تابستان، مهارت محوري، آموزش بانوان خانه دار و... از بخشنامه هاي مرتبط با اين دو شاخص هستند که انتظار داريم همه واحدها آن ها را جدي بگيرند.
ميرزاده با بيان اينکه ميزان تعطيلات در دانشگاه هاي کشور زياد است، افزود: نمي توان دانشگاهي با اين پتانسيل بالا را شش ماه در سال بدون استفاده گذاشت و با توجه به اينکه بيشتر درآمد دانشگاه از طريق شهريه دانشجويان است، بايد تلاش شود که پول مردم حيف و ميل نشود.
وي با بيان اينکه بنابر فرمايشات مقام معظم رهبري، اقتصاد، فرهنگ و علم و دانش سه محوري هستند که کشور را حفظ مي کنند، تصريح کرد: دانشگاه آزاد اسلامي تا امروز به اندازه کافي پيشرفت کمي داشته و وقت آن است که از نظر کيفي توسعه پيدا کند.
- بيشترين وقتم را صرف اثربخشي دانشگاه در توسعه ملي مي کنم
وي افزود: بر اين اساس من بيشترين وقت خود را صرف اثربخشي دانشگاه در توسعه ملي مي کنم.
دکتر ميرزاده در پايان اظهار اميدواري کرد که در ميان مدت، با اجراي طرح هاي جديد، جايگاه دانشگاه آزاد اسلامي از نظر کيفي در سطوح برتر ملي و منطقه اي ارتقا يابد و در سطح بين المللي هم در بلند مدت از رتبه بهتري در رتبه بندي هاي جهاني برخوردار شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن