تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820966549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امامت در سنین کودکی رمز هدایت بشر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه موقت تهران: امامت در سنین کودکی رمز هدایت بشر است تهران - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: رمز به امامت رسیدن بعضی امامان در کودکی هدایت بشر است. زیرا با این موضوع دل مومنان قرص و برای معاندین هم اتمام حجت خواهد شد.


به گزارش روز شنبه شبکه قرآن و معارف سیما حجت الاسلام کاظم صدیقی که به مناسبت سالروز شهادت امام هادی(ع) در برنامه باران سخن می گفت، با بیان این مطلب اضافه کرد: به امامت رسیدن بعضی امامان همچون امام هادی(ع) در سنین کودکی اتمام حجتی برای معاندین و مخالفان است.
وی افزود: خداوند بعضی از انبیاء را در کودکی به نبوت منصوب می کرد تا روشن شود که مسأله نبوت اکتسابی نیست و بعضی امامان نیز در کودکی به امامت منصوب می شدند.
این کارشناس مذهبی همچنین گفت: اولین امامی که در سنین کودکی به ولایت منصوب شد، امام محمد تقی(ع) و دومین امام، حضرت هادی النقی(ع) بودند که در زمان شهادت پدر، هشت سال داشتند و در آن زمان بود که به امامت رسیدند.
وی در ادامه از زیارت جامعه کبیره به عنوان یادگار امام هادی(ع) یاد کرد و افزود: این زیارت در میان زیارت های دیگر جامعیت دارد و به مکان و امام خاصی تعلق ندارد و لذا می توان آن را در هر مکان و برای هر یک از ائمه قرائت کرد.
صدیقی درباره جایگاه زیارت جامعه کبیره گفت: این زیارت در میان زیارت ها جامعیت دارد و این جامعیت شامل زوایای مقام امامت و اسرار ولایت است.
وی در ادامه گفت: مرحوم آیت الله العظمی شهاب الدین مرعشی در وصیت نامه خود سفارش کرده که حداقل هفته ای یک بار زیارت جامعه کبیره را بخوانید و مرحوم آیت الله العظمی محمدتقی بهجت در حرم حضرت معصومه(س) زیارت جامعه کبیره را قرائت می کرد.
مشاور عالی رییس قوه قضاییه همچنین گفت: زمان امام هادی(ع) را از نظر سیاسی می توان خفقان ترین زمان دانست و خباثت و رذالت متوکل عباسی از یزید و ابن زیاد کمتر نبود، به گونه ای که اگر کسی نام فرزندش را علی می گذاشت، خانه را بر سرش خراب می کردند و امام هادی در چنین فضایی، کشتی دین را از این پیچ خطرناک به خوبی عبور دادند.
صدیقی افزود: امام هادی(ع) با نصب وکلا و انتخاب نمایندگانی شیعیان را در سراسر جهان اسلام پشتیبانی می کردند که حضرت عبدالعظیم حسنی یکی از نمایندگان مدال دار آن حضرت بود.
فراهنگ(1)**1003**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن