تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821010980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترش بیمه های درمانی در فاز دوم هدفمندی بهره وری را بالا می برد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک کارشناس اقتصادی: گسترش بیمه های درمانی در فاز دوم هدفمندی بهره وری را بالا می برد تهران - ایرنا - یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است: اگر کمک های یارانه ای دولت در قالب خدمات دولتی به اقشار آسیب پذیر ارائه شود نه تنها برای جامعه مقرون به صرفه تر است بلکه این اقدام تورم را نیز کنترل می کند.


محمدحسین مهدوی عادلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هرچند از ابتدا قرار بود کمک های یارانه ای در قالب خدمات عمومی به اقشار آسیب پذیر ارایه شود اما این امر در مرحله اول تحقق نیافت که دولت باید برای گسترش ارایه خدمات عمومی بخصوص بیمه های درمانی و حمل و نقل عمومی در فاز دوم بیشتر تلاش نماید.
وی ادامه داد: اگر تمام کسانی که بیمه ندارند تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند، هم هزینه ها کمتر می شود و هم برای اقتصاد مقرون به صرفه تر از دادن یارانه نقدی است، ضمن آنکه دغدغه های مردم نیز کمتر خواهد شد.
این کارشناس اقتصادی، تصریح کرد: گسترش بهداشت و بیمه های درمانی علاوه بر آنکه فضای بهتر و شفاف تری را در جامعه ایجاد می کند، باعث می شود تا مردم فعالیت های اقتصادی بهتری داشته باشند که از این طریق میزان بهره وری بالاتر رفته، تورم کنترل شده و رشد اقتصادی نیز افزایش یابد.
گفتنی است، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به آغاز اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: در صورت اختصاص اعتبارات لازم از محل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، هزینه های درمانی مردم در بخش بستری بیمارستان ها کاهش می یابد.
دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به اینکه در حوزه های اجرایی تمام امور دست مسئولین اجرایی نیست و ممکن است موانعی نیز وجود داشته باشد، گفت: امید است تا با تعاملات بین بخشی میان سازمان ها و ارگان های مرتبط با سلامت و نیز همکاری مجلس و دولت با وزارت بهداشت بتوانیم به تخصیص اعتبارات از سمت هدفمندی یارانه ها برسیم و سطح رضایتمندی مردم را از حوزه سلامت افزایش دهیم.
اقتصام(4)س.م**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن