تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819676294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگر کارخانه ذوب مس سرچشمه چه وصیتی برای قاتلش کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارگر کارخانه ذوب مس سرچشمه چه وصیتی برای قاتلش کرد؟ تهران - ایرنا - 11 اردیبهشت مصادف با روز جهانی کار و کارگر بر آن شدیم تا نمونه ای از کارگرانی را که با شروع جنگ تحمیلی محل کارش را ترک گفت و به ندای هل من ناصر ینصرنی امام خویش لبیک گفت را برایتان بیان نماییم تا که جهانیان بدانند در این مرز و بوم کارگرانی بوده اند و هستند که کار را عبادت می انگارند و در ورای همه تعلقات زندگی شان آنگاه که قرار بر انجام تکلیفی بالاتر گرفته باشد، چنان عاشقانه پا در رکاب می شوند که دیگران به گرد پایشان هم نخواهند رسید.


شهید حاج علی محمدی پور فرزند جواد به سال 1338 در روستای دقوق آباد از توابع نوق رفسنجان دیده به جهان گشود. از سالهای جوانی به مبارزات مردمی بر علیه رژیم ستم شاهی پیوست و در سازماندهی تظاهرات و مبارزات مردمی نقشی بسیار پر رنگ و حضوری مؤثر داشت. وی که همواره تحت تعقیب ماموران ساواک و نیروهای امنیتی رژیم پهلوی بود، اکثراً به زندگی مخفیانه و ادامه مبارزه حتی در سایر استانها و شهرهای کشور می پردخت و با توجه به شجاع ذاتی و اعتقادی که داشت مبارزه مستقیم با مزدوران و عوامل رژیم را سرلوحه کار خود قرار داده بود.
شهید محمدی پور در سال 1361 به استخدام شرکت ملی صنایع مس ایران در آمد و در امور ذوب مجتمع مس سرچشمه مشغول به کار شد. اما همزمان با سالهای آغازین جنگ تحمیلی دست از کار شست و به سوی جبهه ها شتافت و طی این سالها با مسئولیت پذیری و شجاعتی که داشت به فرماندهی گردان 412 لشکر پیروز ثارالله منصوب گردید. این سردار رشید سپاه اسلام پس از سالها مجاهدت و تحمل ترکشها و زخمهای فراوان در تاریخ 19 /10/ 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه به خیل عظیم هم رزمان شهیدش پیوست و دعوت حق را لبیک گفت.
زندگی سردار شهید حاج علی محمدی پور، سرشار از شگفتی هاست. یکی از این شگفتی ها این بود، که دوست داشت قاتل خود، آن که با تیر او شهید می شود، را پیدا کند! و در وصیت نامه خود نیز نوشته است، که در روز قیامت به دنبال او خواهم گشت، تا...
آیا می توانید حدس بزنید برای چه به دنبال او بود، یا در قیامت با او چه خواهد داشت؟! بعید است بتوانید حدس بزنید. به اشاره باید گفت برخی روح ها و شخصیت ها آنقدر بزرگند و به قدری اوج می گیرند که رفتار آنان با قاتل خود نیز جز از سر کرامت و بزرگواری نمی تواند باشد. اینان در حقیقت، به مولای خود امیرمومنان علی (ع) اقتدا کرده اند که چنان سفارش قاتل خود را به فرزندان خویش می کرد، که گویی برای میهمان محترم و بزرگواری سفارش می کند که مبادا به او بد بگذرد! آیا اکنون می توانید حدس بزنید شهید علی محمدی پور چرا به دنبال قاتل خود می گشت و او را « برادر» خطاب می کرد؟ و در قیامت با او چه کار دارد؟ آنچه در ادامه می خوانید پاسخی شیرین به همه این سوالهاست.
فرازهایی از مناجات نامه و وصیت نامه شهید حاج علی محمدی پور

-خدایا ما ادعای یاری کردن دینت را نداریم. چرا که لیاقت آن را نداریم. ولی دلمان به این خوش است که پرچم اسلام به دست روح ا... است و ما زیر این پرچم در حرکتیم. خدایا شهیدمان کن. رسوامان مکن. شهیدمان کن، شرمنده و روسیاهمان مکن. خدایا به نصرت تو شکی ندارم، ولی به اعتقاد ضعیفم شک دارم که رسوا گردم. خدایا عاشورایی سخت در پیش است. جنگی عاشقانه در پیش است. یارانی با وفا به وفای یاران حسین جان در طبق اخلاق نهاده اند. قصد سفر به سوی تو کردند. و توای دشمن خدا بدان که ما برای شهادت آمده ایم و شما ای توپها، ای تانکها، ای موشکها، با ریخته شدن خون ما اسلام یاری می شود، ما برای به خاک و خون افتادن آماده ایم.
- خدایا خودت خوب میدانی که زندگی تلخ ترین چیز برایم شده از همه چیز دنیا استعفا داده ام لحظه ایی نیست که مرگ از نظرم دور شود. نزدیک بودنش را احساس میکنم اما یک دلهره ای دارم از اینکه کشته شوم و شهید نباشم وای بر من. ....
- خداوندا بارها آمدم و برگشتم اما به حق خودت و رسولت و علی و فاطمه ات و همه ی ائمه قسمت میدهم که حالا دیگر با من آشتی کن. میدانم بنده ی بدی بودم. میدانم ولی تو خوبی تو بزرگی تو کریمی تو رحمان و رحیمی با عدالت با من رفتار مکن بلکه با فضلت رفتار کن اگر با ریخته شدن خون ما اسلام حاکم میگردد، پس ای دژخیمان کافر با گلوله های خود ما را نقش زمین سازید. ای توپ ها ,خمپاره ها ای موشک ها آماده ی به خون غلتیدنیم. اسلام بالاتر است ای دنیاییان نادان و منحرف آگاه باشید که ما سرباز خمینی بزرگیم ما کفن شهادت که کفن شهادت همان لباس بسیجی است پوشیده ایم و در دریای خون شنا میکنیم تا به ساحل آزادی برسیم.
- و به شما ای مردم سست عنصر و از خدا بی خبر که هرگز رو به جبهه نکرده اید میگویم: اگر همه در خانه ها و شهر ها بمانید و در کانون گرم خانواده خود باشید و من تا زمانیکه خمینی دستور جهاد بدهد در جبهه خواهم ماند. این بزرگترین افتخار من است و بدانید که روزگاری روزگار حساب است. ادعای مسلمانی ساده است در عمل باید مردانه بود و بدانید شهادت آرزوی ماست.
- و توای دشمن خدا بدان که ما برای شهادت آمده ایم و شما ای توپها، ای تانکها، ای موشکها، با ریخته شدن خون ما اسلام یاری می شود، ما برای به خاک و خون افتادن آماده ایم. شما ای دوستان، ای برادران! بدانید قیامتی هست. گناه نکنید. نافرمانی نکنید. حساب و کتابی است. خدایا بخودت قسم، به امام زمانت قسم، به علی و فاطمه، به رسولت قسم، این بار دست از دنیا شسته ام و برای دیدار تو به خوزستان می آیم.
- برادرم، ای قاتلم!
اما تو ای برادر عراقی، اگر چه تو ماموری و قاتل جان من، اما من تو را برادر خودم می دانم. از تو خواهم گذشت. اگر خدا اجازه بدهد اولین کسی را که شفاعت کنم تو هستی. آماده باش و غمی به دل راه مده. وحشتی نداشته باش. سینه من اماده است. تو تفنگ را آماده کن. تو خون مرا خواهی ریخت، اما من امیدوارم با ریخته شدن خونم گناهانم بخشیده شود.

**راویت دردناک سرلشکر حاج قاسم سلیمانی از نحوه شهادت ایشان:
در کربلای پنج که عملیات پایانی حاج علی بود و شهید شد ایشان سه بار رفت و منطقه را بازدید نمود. آبی که در منطقه بود آب زلالی بود و هیچ عارضه ای در منطقه وجود نداشت. فاصله ما هم با دشمن چندین کیلومتر بود حالا چندین کیلومتر می گویم بخاطر این است که یادم نیست شاید زیاد بگویم. حداقل کمترین آن 3 تا 5 کیلومتر بود.
زمان شروع عملیات ساعت 12 بود. گردان نیم ساعت زودتر به نقطه رهایی رسیده بود. وضعیت بدی شده بود. آب یخ بود. از طرفی این آب سرد وارد لباس غواصی بچه ها شده بود و مثل مشک سنگینی می کرد. راه رفتن در آب با این وضعیت و کوله سنگین پر از مهمات در پشت هر یک از بچه ها واقعا کار را سخت کرده بود. از طرفی جاهای حساس بدن بچه ها هم دچار یخ زدگی شده بود. حالا این رزمنده با این وضعیت باید در این آب پیش برود و بجنگند. خدا رحمت کند حاج علی محمدی را. بامن تماس گرفت. ما یک خط تلفن کشیده بودیم و همراه گردان تلفن بود تا نقطه درگیری. از این تلفن های جنگی که یک سرش دست من بودو یک سرش دست حاجی علی. او گفت : بچه ها دارند یخ می زنند باید زودتر کاری بکنیم.
از بس آب یخ بود صدای آرواره های حاج علی محمدی را از پشت تلفن می شنیدم. تو همین وضع بود که جناح سمت چپمان لشکر 31 عاشورا درگیر شد. یعنی یک ساعت زودتر از زمان موعد درگیر شد. طبیعتا با این وضعیت منطقه دچار مشکل می شد لذا بچه ها حرکت کردند به سمت دشمن و درگیری آغاز شد.
بلافاصله هم هواپیماهای دشمن آمدند و منور انداختند و تمام منطقه را مثل روز روشن کردند و این در حالی بود که همه این بچه ها پشت سیم خاردار در مقابل دشمن بودند آن هم دشمنی با تیر بارهای سنگین. اینجا هم حاج علی ابتکار به خرج داد. یک بخشی از میدان خنثی شده بود یک بخشی از میدان هم باقی مانده بود. او به خاطر اینکه خط را به سرعت بشکند با گروهان اول وارد شد معاونش با گروهان دوم بود و معاون سومش هم باگروهان سوم. او موفق شد و خط را شکست و خواست از دژ بالا برود که روی دژ در حالی که نصف بدنش داخل آب بود و نصف بدنش بیرون آب و دستهایش آویزان، شهید شد.
صحنه عبور این گردان اول صبح زمانی که هوا روشن شد دیدنی بود. واقعا دیدنی بود. من همیشه می گویم هیچ چیز نمی تواند این صحنه دردناک را به تصویر بکشد. جز این آیه قرآن: «یومئذ یصدر و الناس اشتاتا لیروا اعمالهم» پیکر حاج علی گرفته بود به تمام این سیم خاردارها و تکه های آهن و به هر کدام از اینها بخشی از بدن آویزان بود. او از چنین میدانی عبور کرد و خط کربلای پنج را شکست یعنی ما اگر رسیدیم به قطعنامه 598 و آن را یک پیروزی برای جنگ می بینیم حاج علی محمدی یکی از محورهای اصلی این پیروزی بود.
**منبع: تابناک
اول**1516
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن