تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814642438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدگاه‌هاي کوته‌بينانه اقتصادي مانع بزرگي در برابر مشاهده‌ي تبعات تخريب محيط زيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۲۱:۱۵ب.ظ)
ديدگاه‌هاي کوته‌بينانه اقتصادي مانع بزرگي در برابر مشاهده‌ي تبعات تخريب محيط زيست مدير گروه محيط زيست دانشگاه اراک ، رويارويي با چالش‌هاي زمين پاک را نيازمند يک عزم جهاني دانست و گفت: اين عزم قبل از هر چيز به فرهنگ‌سازي زيست‌محيطي و بالا بردن آگاهي‌هاي مردم در خصوص محيط زيست نياز دارد
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر هادي‌پور گفت: شهرهايي مانند اراک بايد با توجه به شرايط خاص و برخورداري از امتيازات ويِِژه زيست‌محيطي و در کنار آن رويارويي با چالش‌هاي عديده زيست‌محيطي مورد توجه بيشتري قرار بگيرند و اگر مشکلات اين چنيني حل نشود به دليل تأثيرگذاري پديده‌هاي زيست‌محيطي بر يکديگر ، دامنه‌ي آن کل دنيا را فرامي‌گيرد.
وي با تأکيد بر اينکه اگر کل دنيا بتواند اين موضوع را فهم کند که محيط زيست جزئي از زندگي ماست و کساني که محيط زيست را تخريب کرده و کساني که در محيط زيست تخريب شده زندگي مي‌کنند هر دو از اين بابت متضرر هستند بسياري از مشکلات ايجاد نخواهد شد يا با سرعت بيشتري رفع مي‌شود افزود: متأسفانه ديدگاه‌هاي کوته‌بينانه اقتصادي مانع از اين مي‌شود که ما بتوانيم اين مسائل را درست ببينيم .
هادي‌پور افزود: کمک گرفتن از ابزار قانونٰي ، تبليغات‌ ، سياست‌هاي تشويقي و اقتصادي مي‌تواند در رفع چالش‌هاي پيش رو بسيار کار‌گشا باشد.
وي بيشترين تأکيد را در اين حوزه متوجه مسئولين دانست و اظهار کرد: در بين مردم افراد ذيصلاح و متخصص جهت چاره‌انديشي در خصوص رفع مشکلات زيست‌محيطي بايد مورد توجه قرار گيرند ولي نمي‌توان اصل موضوع را به مردم واگذار کرد .
هادي‌پور افزود: در درجه اول زياده‌خواهي‌ها و ديد کوتاه‌مدت و شايد برخي مسائل اجتناب‌ناپذير مانند موقعيت جغرافيايي باعث تخريب زمين و محيط زيست شده و مطمئنا اين مسائل به طور مستقيم و غير مستقيم روي زندگي انسان تاثير‌گذار خواهند بود.
وي در پايان با تأکيد بر اينکه مردم ما سوء‌نيتي ندارند و اقدامات صورت گرفته توسط آنها که منجر به تخريب محيط زيست مي‌شود از روي ناآگاهي است، از سياست‌گذاران و مبلغين امر خواست در مورد مسائل زيست‌‌محيطي از مقاطع پايين‌تري آموزش‌هاي لازم را ارائه دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن