تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805158483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاورف در آمريکاي لاتين در پي چيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۳۸ب.ظ)
همزمان با بحران اوکراين و اوجگيري تهديدات عليه مسکو؛ لاورف در آمريکاي لاتين در پي چيست؟ سفر رسمي وزير امور خارجه ي روسيه به آمريکاي جنوبي هم زمان با گسترش بحران اوکراين و تهديدات ناتو عليه روسيه نکته اي است که توجه تحليل گران سياسي را به خود جلب کرده است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، اگرچه بار اصلي اخبار بين المللي اين روزهاي دنيا پيرامون بحران اوکراين و دخالت روس ها در آن ناحيه مي گذرد، حضور سرگئي لاورف در آمريکاي جنوبي و ديدار وي از کشورهاي کوبا، نيکاراگوئه، پرو و شيلي مي تواند تامل برانگيز باشد.
سوال اينجاست که زير آماج تهديدات ناتو در نزديکي مرز اين کشور، روسيه در حياط خلوت آمريکا در پي چيست؟
بيانيه رسمي وزارت امور خارجه روسيه هدف از اين سفر را گسترش همکاري هاي متقابل با اين کشورها و بر اساس برنامه ريزي هاي قبلي اعلام مي کند. بيانيه اي که در آن از دولت هاي کوبا و نيکاراگوئه براي همکاري در قطعنامه ماه مارس سازمان ملل براي حفظ تماميت ارضي اوکراين تشکر مي کند.
روسيه در سال هاي اخير علاقه خود را به گسترش نفوذ در آمريکاي لاتين نشان داده و بسيار مايل است در ميان کشورهاي متحد و يا همسو با اهداف مسکو، خود را جايگزين آمريکا کند.
بنا به اعلام صندوق بين المللي پول، حجم مبادلات تجاري روسيه و آمريکاي جنوبي در سال 2013 بالغ بر 13 ميليارد دلار بوده و برزيل و آرژانتين بزرگ ترين شرکاي اين کشور در آن ناحيه هستند.
در چند ماهه گذشته مسکو تلاش کرده است به اين روند سيري جديد ببخشد و در پاره اي موارد با حذف رواديد متقابل، راه را براي گسترش مبادلات تجاري باز کند.
اگر با اين تحليل به اين مسافرت بنگريم، قطعا جاي تعجبي باقي نمي ماند؛ اما آنچه همچنان ابهام برانگيز است، زمان اين سفر است.
به عقيده تحليلگران، پيام آشکار اين سفر به ناتو و آمريکا چيزي جز اين نيست که «اگر شما مي توانيد تا نزديکي مرز ما پيش آئيد، ماهم توان آن را داريم که تا پشت مرزهاي شما پيش برويم.»
اين نکته يادآور صحبتهاي ديميتري مدودف رئيس جمهور وقت روسيه در سال 2008 است که پس از گسترش ناتو به سمت شرق اروپا گفته بود: «هيچ کشوري از بودن يک بلوک نظامي در نزديکي مرزهاي خود خوشحال نخواهد شد.»
شايد اين حرکت روس ها يادآور سال 1960 و بحران کوبا در نزديک مرزهاي آمريکا باشد. به عقيده تحليلگران، اگر آن زمان شوروي به عنوان نماينده تفکر چپ و با استفاده از ابزار ايدئولوژيک ميخواست دايره نفوذ خود را در نيمکره غربي گسترش دهد، حال روسيه تلاش دارد همان روند را با راهکارهاي سياسي – اقتصادي پيش ببرد.
روسيه در حال رايزني براي ساخت پايگاه هاي نظامي در کشورهاي نيکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا است. در سال 2013 هم روسيه قراردادي براي فروش 12 هليکوپتر جنگي به ارزش 150 ميليون دلار به برزيل امضا کرد و 6 ماه بعد وزير دفاع روسيه در سفرش به برزيل براي نهايي کردن اين قرارداد ، قرارداد فروش سيستم هاي موشکي به ارزش يک ميليارد دلار را به ثبت رساند.
وي در همان سفر و در حضورش در پرو قرارداد فروش نفربر زرهي به ارزش 700 ميليون دلار را امضا و باب مذاکرات را براي فروش 24 هليکوپتر نظامي روسي را باز کرد.
نکته ي جالب اين سفر همزماني آن با روزي است که تحريم هاي آمريکا و اتحاديه ي اروپا عليه روسيه امضا مي شود. پيام اين سفر براي واشنگتن بسيار آشکار است که اگر بخواهد به نفوذ خود در اوکراين و ساير کشورهاي آسياي ميانه و قفقاز ادامه دهد، مسکو در گشودن باب تعاملات نظامي در حياط خلوت آمريکا درنگ نخواهد کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن