تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815275267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظارت براصناف وجلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق از وظایف اتحادیه های صنفی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نظارت براصناف وجلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق از وظایف اتحادیه های صنفی است تهران - ایرنا - قانونگذار بازرسی از واحدهای صنفی، نظارت بر اصناف، جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق و برخورد با واحدهای متخلف را از اختیارات و وظایف اتحادیه های صنفی دانسته است.


به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه قاچاق کالا و ارز، مطابق قانون نظام صنفی کشور اتحادیه های اصناف به عنوان سطح اول برخورد با تخلفات صنفی موظفند بر عملکرد واحدهای صنفی نظارت مستمر داشته و در صورت تخلف از ادامه فعالیت آنها جلوگیری و نسبت به اخطار، تعلیق و یا ابطال پروانه کسب و تعطیلی محل کسب اقدام کرده و حتی در مورد واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب می تواند درخواست پلمپ واحد صنفی متخلف را پس از تایید اتاق اصناف، توسط نیروی انتظامی به مورد اجرا بگذارند.
براساس این گزارش، برابر ماده 62 قانون نظام صنفی که در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز تحت تبصره یک ماده 18 آمده است: عرضه و فروش کالاهای قاچاق موضوع این ماده جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازاتهای مقرر در این ماده محکوم می شود.
به عبارت دیگر با عنایت به ماده قانونی مزبور و همچنین شرح وظایف اتحادیه های امور صنفی مصرح در قانون نظام صنفی، برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه از وظایف تکلیفی اتحادیه های اصناف به شمار می رود.
همچنین در بند (ش) از ماده 37 و بند (6) از ماده 45 قانون نظام صنفی بر وظیفه نظارتی و تشکیل واحدهای بازرسی و نظارت توسط اتاق اصناف شهرستان ها و اتاق اصناف ایران تاکید شده است.
ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برابر وظایف قانونی مبنی بر سیاستگذاری،برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که فلسفه وجودی آن بر مبنای فرمان مقام معظم رهبری است در چندین نوبت با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مراجع بالادستی اتحادیه های صنفی مکاتبه و در مورد توزیع کالاهای تقلبی و فاقد خدمات پس از فروش (گارانتی) در بازار و ضرورت برخورد با واحد های متخلف هشدار داده که مکاتبات صورت گرفته قابل انتشار است.
اقتصام(1)1108**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن