تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820785250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین پاسداشت و نقد و بررسی کتاب خورشید در مشت آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیین پاسداشت و نقد و بررسی کتاب خورشید در مشت آغاز شد تهران - ایرنا - آیین پاسداشت و نقد و بررسی کتاب خورشید در مشت شامل مجموعه اشعار با موضوع بیداری اسلامی که مورد تقریظ رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته بود با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه آغاز شد.


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا در این مراسم که لحظاتی پیش در سالن همایش علامه جعفری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با حضور آیت الله علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عباس علی اسلامی رییس بنیاد بعث، عبدالرحیم سعیدی راد گردآورنده این مجموعه شعر و اساتید و هنرمندانی چون علیرضا قزوه، محمدرضا سنگری، اسماعیل امینی و علی داوودی آغاز شد.
سعیدی راد، گردآورنده مجموعه خورشید در مشت، در سال 1346 در دزفول دیده به جهان گشود و در رشته زراعت کارشناسی خود را دریافت کرد و طی این مدت همواره در عرصه ادبیات و شعر نیز فعالیت داشته است.
کتاب خورشید در مشت که به همت گروه ادب و هنر مرکز پژوهش های جوان در سال 1391 گردآوری و به بازار کتاب عرضه شده است، مجموعه ای از شعرهایی با موضوع بیداری اسلامی است.
مجموعه شعرهای این کتاب، که در دومین جشنواره جایزه ادبی شهید آوینی اثر قابل تقدیر شناخته شد، به اهتمام عبدالرحیم سعیدی از اعضای حلقه شعر مرکز پژوهش های جوان در این کتاب 410 صفحه ای گرد آمده است.
انتشار و پخش این کتاب از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفت و بر همین اساس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با مشارکت بنیاد بعثت قصد دارد پیرو توجه مقام معظم رهبری به این اثر و رهنمود معظم له در خصوص ترجمه این کتاب، مجموعه شعر خورشید در مشت را به زبان های دیگر ترجمه کند.
بر همین اساس جلسه نقد و بررسی این اثر لحظاتی پیش با حضور برخی از مسئولان فرهنگی و جمعی از کارشناسان شعر و ادبیات انقلاب با محور تأثیر متقابل مقاومت اسلامی و هنر و ادبیات متعهد بر یکدیگر آغاز شد.
فراهنگ(3)**9266**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن