تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820446418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خود مراقبتی یک اصل مهم در راستای ارتقاء سلامت و توسعه پایدار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خود مراقبتی یک اصل مهم در راستای ارتقاء سلامت و توسعه پایدار رودان- ایرنا- معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان؛ از خود مراقبتی بعنوان یک اصل مهم و اساسی در راستای ارتقاء سلامت و توسعه پایدار در جوامع بشری یاد کرد و ترویج این فرهنگ را تکلیف و وظیفه همگانی دانست.


به گزارش یکشنبه ایرناˈ شکراله محسنی افزود: ترویج، اشاعه و نهادینه سازی این فرهنگ موجب بهبود و ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت در جامعه می شود.
وی نقش رسانه ها را در ترویج فرهنگ خود مراقبتی بسیار مهم، موثر و پراهمیت خواند و اظهار کرد: رسانه ها با ارائه آموزش و اطلاعات صحیح به مردم در شکل گیری افکار عمومی، ارتقای سطح آگاهی آنان و بهبود شاخص های بهداشت و سلامت در جامعه؛ نقش انکارناپذیری دارند.
محسنی رسانه ها را ضامن ترویج فرهنگ خود مراقبتی برای سالم زیستن، سالم ماندن و ارتقای سلامت در جامعه دانست و ادامه داد: رسانه ها همواره مانند یک کارگاه آموزشی نقش مهم و موثری را در راستای ترویج فرهنگ خود مراقبتی و توانمندسازی افراد برای داشتن زندگی سرشار از شور، نشاط، سلامت و آرامش؛ ایفا می کنند.
وی اضافه کرد: رسانه می تواند با برقراری ارتباط موثر و اثربخش با اقشار مختلف جامعه؛ هنر مراقبت از خود را به مردم آموزش دهد و با ایجاد روحیه امید، نشاط و آرامش در جامعه؛ انگیزه مخاطبان را در جهت تحقق خود مراقبتی و بهبود شاخص های بهداشت و سلامت در جامعه افزایش دهد.
محسنی با اشاره به بیماری های قلبی عروقی و سرطان بعنوان شایعترین علت مرگ و میر؛ اظهار کرد: با تمرکز بر تغذیه سالم، مقوی و مغذی، رعایت رژیم غذایی مناسب، ورزش، پرهیز از استعمال مواد دخانی و انجام اقدامات اولیه خود مراقبتی؛ از بروز بیماری ها پیشگیری کرد و زندگی سرشار از سلامت، آرامش و تندرستی را تجربه کرد.
وی نقش خانواده بویژه مادران را در ترویج فرهنگ خود مراقبتی بسیار مهم و پراهمیت خواند و بیان کرد: مادران باید با رعایت رژیم غذایی مناسب، توجه ویژه به ورزش و آموزش عادات صحیح غذایی به فرزندان؛ در راستای ترویج فرهنگ خود مراقبتی، تامین و حفظ سلامت خود و اعضای خانواده تلاش کنند.
محسنی با بیان اینکه فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی؛ سلامت شهروندان را با خطرات جدی مواجه کرده است؛ خاطر نشان کرد: مردم باید بتوانند با اصلاح سبک زندگی از سلامت خود مراقبت کرده و در صورت ابتلا به بیماری، با انجام اقدامات بموقع، از شدت بیماری و تشدید عوارض آن بکاهند.
وی اضافه کرد: باتوجه به ضرورت ترویج رویکرد خود مراقبتی، برای پیشگیری اولیه از عوامل خطر بیماری های غیرواگیر؛ شعار هفته سلامت سال 93 با عنوانˈˈیک عمر سلامت، با خود مراقبتیˈ نامگذاری شده است.
محسنی با بیان اینکه خود مراقبتی گام نخست سلامت است؛ مسئولیت پذیر کردن فرد در حفظ و ارتقای سلامت، پیشگیری از حوادث و کاهش عوارض بیماری های مزمن را از جمله اهداف تقویت فرهنگ خود مراقبتی برشمرد و اظهار کرد: با گسترش این فرهنگ و با همکاری مشارکت های مردمی و همکاری های بین بخشی می توان در راستای پیشبرد برنامه های سلامت جامعه و کاهش مرگ و میر در کشور، گام مهم و موثری برداشت.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه بعنوان هفته ملیˈ سلامتˈ نامگذاری شده و در این هفته با برگزاری ویژه برنامه های مهم و اثرگذار به موضوع سلامت جامعه و نقش انسان سالم در توسعه مولد و پایدار؛ نگاه ویژه ای می شود. ک/3
7196/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن