تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814700341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج و توسعه خودمراقبتی ضرورتی برای ارتقای سلامت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ترویج و توسعه خودمراقبتی ضرورتی برای ارتقای سلامت است دماوند- ایرنا- معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: ارتقای سلامت در جامعه نیازمند توانمندسازی سطح دانش و مهارت شهروندان برای ترویج و توسعه فرهنگ خودمراقبتی است.


دکترˈحسن خیرخواهˈ روز شنبه در ششمین روز از هفته سلامت در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: آموزش همگانی سلامت و ارائه منابع اطلاعاتی قابل اعتماد خودمراقبتی برای همه آحاد جامعه، می تواند حداقل از یک پنجم مراجعات پزشکی برای بیماری های جزئی به اماکن درمانی جلوگیری کند.
وی افزود: دانش صحیح برای فراگیری مهارت های استفاده از خودمراقبتی مهمترین شکل اولیه مراقبت فردی در کشورهای توسعه یافته و در کشورهای در حال توسعه است.
دکتر خیرخواه خودمراقبتی را نخستین گام سلامت بیان کرد و گفت: فعالیت هایی که اعضای خانواده برای حفظ یا ارتقای سلامت، پیشگیری از ابتلای به بیماری، درمان بیماری و کاهش عوارض بیماری انجام می دهد محصول یاد گیری و دانش خودمراقبتی است که مادران مهمترین نقش مراقبتی را در خانواده برعهده دارند.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند افزود: مزایای آموزش های همگانی خودمراقبتی در کشوراز طریق منابع اطلاعاتی و رسانه های جمعی در بسیاری از بیمارها مانند دیابت، آسم و سایر بیماری های مزمن به اثبات رسیده است.
وی نقش پزشکان را افزودن روزهای زندگی سالم به آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: پزشکان با آموزش و ترویج خودمراقبتی می توانند سلامت و رعایت سبک زندگی سالم، رضایت بیماران را از زندگی، تقویت احساس کنترل درد، کاهش هزینه های درمانی، افزایش امید به زندگی و... را در جامعه به صورت فرهنگ سازی ایجاد کنند.
دکتر خیرخواه اجرای برنامه های ترویج و توسعه خودمراقبتی را همکاری ملی و همگانی مردم و همچنین سیاست گذاری مدیران و مسوولان اجرایی کشور در روند هر چه بیشتر و بهتر نهضت احیای فرهنگ خود مراقبتی دانست.
تهرام/8128/1457/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن